Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Blodtypedietten (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Hvilken blodtype? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10817)

PotetGulla 05-11-06 22:15

Hvilken blodtype?
 
heihei jeg er ny til å poste her:)
jeg har lest gjennom de ulike diettene, og har bestemt meg for blodtypedietten.
et lite problem er bare at jeg ikke har peiling på hvilken blodtype jeg har, eller hvordan jeg finner ut dette uten å måtte betale hos legen.
noen som vet?

hilsen meg:rolleyes:

Aline 05-11-06 22:23

Sv: Hvilken blodtype?
 
Det går an å kjøpe en sånn hjemmetest på helsekosten.
Vet ikke hvor bra de er iforhold til legetester, da...

Velkommen :)

Nille 05-11-06 22:25

Sv: Hvilken blodtype?
 
Blodtesting for blodtype er dyrt for legene, derfor gjør de det ikke untatt i spesielle tilfeller.

Har du vært innlagt på sykehus noengang, kan du skrive til sykehuset og be om å få opplyst blodtypen din. De opplyser det ikke over telefon, kun ved skriftlig henvendelse.

Det pleide før å følge med blodtest i boka Blodtypedietten. Men de ble visst bare stjålet, så det sluttet de med (har en bokhandler fortalt meg). Bailine klinikkene har visst hatt samarbeid med - eller iallefall markedsført Blotdypedietten. En venninde av meg kjøpte test der. Hun husker ikke hva den koster. Jeg fikk den av henne. Enkel test. Skjønner ikke hvorfor den er så dyr at legekontoret ikke tar den.....

PotetGulla 05-11-06 22:48

Sv: Hvilken blodtype?
 
takk begge to:)
jeg tror jeg tar meg en tur på helsekosten imorra og sjekker, ellers skriver jeg brev til sykehuset.
har veldig lyst til å vite det, uansett om jeg skal på denne dietten eller ikke;)

takk!

Titti 06-11-06 08:13

Sv: Hvilken blodtype?
 
Skulle jo tro at det var en "menneskerett" få vite hvilken blodtype man har. Burde jo nesten stått i passet vårt :ja:

Jeg har sjelden blodtype, ABRh-

guro 06-11-06 08:46

Sv: Hvilken blodtype?
 
Prøvde de der helsekost testene jeg. Men de hadde byttet ut none deler og ikke oppdatert bruksanvinsingen, resultatet ble at det var bortkastede penger. Skjekk bruksanvisningen i butikken, eller få det itl å vise deg ...

PotetGulla 07-11-06 20:01

Sv: Hvilken blodtype?
 
har fortsatt ikke fått rota meg ut av huset..
hvordan blir dette en diett ?
lage måltider ut av hvilke matvarer som passer blodtypen din?

Nille 07-11-06 20:55

Sv: Hvilken blodtype?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av PotetGulla (Innlegg 212416)
har fortsatt ikke fått rota meg ut av huset..
hvordan blir dette en diett ?
lage måltider ut av hvilke matvarer som passer blodtypen din?

Ja, det er akkurat det du gjør. Det er ganske enkelt når du først finner ut av blodtypen da.

Anbefaler deg absolutt å kjøpe boka og lese den grundig først. Der står det en del om sammensetning av måltider etc. Det finnes også en kokebok med oppskrifter for Blodtypedietten.

MorStine 21-05-07 12:58

Sv: Hvilken blodtype?
 
Det blir vanskelig for meg å følge en slik diett, siden vi har tre forskjelloge blodtyper her i huset... Har lest litt nå, så jeg må nok finne på noe annet:sukk:

lillejill 05-03-08 10:12

Sv: Hvilken blodtype?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 212015)
Skulle jo tro at det var en "menneskerett" få vite hvilken blodtype man har. Burde jo nesten stått i passet vårt :ja:

Jeg har sjelden blodtype, ABRh-

er det samme som a-?Det er alt jeg vet om min blodtype


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no