Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Optimal Ernæring (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=133)
-   -   Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12612)

chili 15-05-07 21:27

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr
 
Testing først er litt smart. :eek:

Lurer på om jeg skal skrive inn i tråden her min egen vri på denne krydderkaka?
Det er vel litt det som andre har gjort ?

Hvis det blir etanes, da. (min versjon av oppskrifta.)

Georgine 15-05-07 22:49

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 275604)
Som sagt, funderer på det med valnøtter.... Men vet ikke. De jeg vet jeg tåler så langt er macademia, pistasj og cashew. Jeg vet definitivt at peanøtter, mandler og hasselnøtter er nøtter jeg ikke tåler... Er ikke sånn at jeg dauer, men det ubehagelig!! Så kanskje jeg etter så mange år skal prøve meg forsiktig fram.?? Bortsett fra mandler da. Fikk i meg det ved et uhell for noen måneder siden, og det var definitivt kløings og trang hels, ja!

Vær forsiktig! Minsten tålte plutselig ikke hasselnøtter, det kom over natten og det var en uke med forstøver 8 ganger i døgnet før han fikk puste ordentlig uten mengder medisin igjen...

Photobscura 16-05-07 08:50

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Georgine (Innlegg 276784)
Vær forsiktig! Minsten tålte plutselig ikke hasselnøtter, det kom over natten og det var en uke med forstøver 8 ganger i døgnet før han fikk puste ordentlig uten mengder medisin igjen...

Jeg skal være forsiktig! Har som sagt aldri vært SUPERallergisk, og til og med søstra mi påstår at hun har vokst av seg den verste reaksjonen. (Men kan jo ha noe med at hun eksponerer seg for det nå og da til tross for allergien, i enkelte tilfeller "hjelper" det, med mindre man har det sånn som minsten din. Huff, stakkars lille guttten!)

Min erfaring, med da mandler som jeg alltid har reagert mest på, er at et par zyrtec tar brodden av det. Og det går ikke mer enn en time eller to før jeg er finfin igjen!

Skal holde dere underrettet om forsøkene:)

Viclin 12-09-07 21:11

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr
 
Lagde både kryddervarianten og sjokoladevarianten i dag. Kan ikke si de smakte annet enn mandler. Barna lurte på hva i alle dager det var for noenting, hehe.

Tror ikke lavkarbokaker er noe for meg. Lagde mandelbunnen med solkrem også, som også smakte bare mandler. Ingen annen smak. Skal prøve å smøre på kremost m/Splenda og se om det hjelper, ellers går nok disse i søpla også. :o

Photobscura 13-09-07 09:55

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 276881)
Skal holde dere underrettet om forsøkene:)

Det tok sin tid! Men jeg har i hvert fall funnet ut at jeg tåler pekannøtter, walnøtter og hasselnøtter. Yay:D!!!

Lindabtn 01-10-07 18:48

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr
 
Denne oppskriften oppdaga jeg akkurat og den så kjeeeempe god ut. skal definitivt lages til helga. Har et lite tips da til de som lager den i brødformer. Legg papir i bunnen (eller smør de godt i bunnen, ikke så mye på sidene så de detter ut) og når de er ferdige legger du forma opp ned til avkjøling. Da faller ikke krydderkaka ned i midten.... :D Det er veldig lurt å gjøre det med sukkerbrød, brød, egentlig all bakst i form.

Gleder meg tilå smake på kake til helga, nam nam :p

dydde 03-03-08 19:34

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr
 
helt forbanna fantastisk oppskrift :D

algratt 27-03-10 21:08

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr
 
nam nam :D!!

Pyslepia 10-09-10 11:33

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr
 
Hvor finner jeg dagboka da? Litt ny her så dere får bære over med meg!

hermanlizm 26-04-11 12:13

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Borealis (Innlegg 263343)
VIL DU GIFTE DÆ ME MÆ?!!:blomster:

..eh...ups, -er jo gift...:rolleyes: :p ;)

Mulig jeg gjorde noe feil, men den ble utrooolig spongy og smakløs? :(

whiteandnerdy 09-01-16 16:00

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr
 
Den her hørtes himmelsk ut! Noen som har forslag til mel-erstatning for å få den glutenfri?

chili 14-09-17 12:16

Sv: Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr
 
dytter.. (plutselig er det jul :rolleyes:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no