Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Røykeslutt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29228)

lionesse 08-11-09 22:58

Røykeslutt
 
Som om det ikke er nok at man skal slanke vekk sine overflødige kilo, har man besluttet å avslutte røykingen.

Skal underkaste meg hypnose (Remi Marents) om et par uker. Folk jeg aldri hadde trodd skulle klare å bli røykfrie er blitt det etter denne terapien. Går over fire ganger. Dermed tror jeg det er håp for meg også. Som røyker med begge hender.

Men, har noen erfaring med røykeslutt midt i en lavkarbo/ketolyse/Atkins eller hva dere bekjenner dere til?

Vanligvis er jo laver forbrenning og vektoppgang et resultat.

Jeg ønsker å høre om alle forskjellige erfaringer. Gode, som dårlige!

Trolljenta 09-11-09 19:08

Sv: Røykeslutt
 
Jeg sluttet samtidig som jeg begynte på Fedon-kurs for 4 år siden. Ser mange anbefaler å ikke kutte røyken samtidig som man forandrer på kostholdet, men jeg skjønner ikke hvorfor. Det er vel bare en fordel tror jeg, så det ikke blir til at man erstatter røyken med mat.

Gracella 09-11-09 19:16

Sv: Røykeslutt
 
Jeg er enig, det er en god ting å slutte å røyke samtidig som man legger om kostholdet. Man kan konsentrere seg om kosten og sitt nye liv :).

Skulle man falle for fristelsen til å putte noe ekstra i munnen, så er det forhåpentligvis ikke sjokolade eller annet usunt, men ost, baconkrisp, stangselleri med rømme osv. Og drikk vann hver gang man får lyst på røyk!!

Lykke til, dette går så fint, atte :)

Fluke 09-11-09 19:21

Sv: Røykeslutt
 
Jeg har erfaring med å slutte å røyke uten å være på "kur", om det hjelper. Erfaringen sitter godt plantet rundt mage, rumpe og lår. :snill:

Jeg syns det høres ut som en strålende idé. :ja:

Carisma 09-11-09 22:08

Sv: Røykeslutt
 
Jeg sluttet å røyke etter å ha lagt om til lavkarbo, og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke hadde klart det uten de erfaringene i å takle utfordringer og tenke alternativt. :ja:

Nutta 09-11-09 22:22

Sv: Røykeslutt
 
Jeg også tenker å slutte å røyke nå... tenker d er en fin ting å gjøre, når jeg først driver å endrer på alt annet :) er litt spent da, må jeg innrømme.

Rin 09-11-09 22:23

Sv: Røykeslutt
 
...Og jeg slutta å røyke uten å legge om kostholdet eller oppleve noen veldige vekt-konsekvenser av det. De første par dagene utrustet jeg meg med seigmenn og annet smågodt ved skrivebordet, husker jeg, men det var fordi "nå slutter jeg å røyke og da får jeg lov til å gumle smågodt sånn alle andre gjør når de slutter å røyke" :D

lionesse 09-11-09 22:55

Sv: Røykeslutt
 
Takk for at dere deler opplevelser. Jeg tror det er logisk, som flere her hevder, at å slutte og røyke midt i kostholdsomlegging er lurt, fordi man er konsentrert om det. Det er enda snaue 2 uker til...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no