Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Proteinbrød fra "Nærbakst" (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56504)

Vaari 23-10-15 20:29

Proteinbrød fra "Nærbakst"
 
Har funnet et brød på Rimi/ICA, det ser ut som om det inneholder ekstremt lite karbohydrater til å være brød...kan det virkelig stemme?? Noen her som har erfaring med å bruke det?

Gerd 23-10-15 20:32

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"
 
Hvor mange karbohydrater er det i det brødet da?

Photobscura 23-10-15 22:51

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"
 
Har ikke sett det du nevner, men kjøper dette i blant. Helt supert! Veldig godt på smak, og utrolig mettende. Tipper en skive nærmest tilsvarer tre vanlige brødskiver. :p

nellie 24-10-15 00:02

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vaari (Innlegg 1515752)
Har funnet et brød på Rimi/ICA, det ser ut som om det inneholder ekstremt lite karbohydrater til å være brød...kan det virkelig stemme?? Noen her som har erfaring med å bruke det?


Ja, det kan stemme.:) Spiser det innimellom. Er vel 2.4 gram kh per skive eller noe?

Ei skive i ny og ne går bra. Du må bare teste ut hvordan du reagerer på det.

TrillTrall 24-10-15 11:39

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1515760)
Har ikke sett det du nevner, men kjøper dette i blant. Helt supert! Veldig godt på smak, og utrolig mettende. Tipper en skive nærmest tilsvarer tre vanlige brødskiver. :p

Hvordan er det der i forhold til de svarte, fuktige skivene som kalles fullkornbrød som er i tilsvarende pakninger? De har så kraftig smak at jeg ikke kommer noen vei med dem.

nellie 24-10-15 11:48

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1515772)
Hvordan er det der i forhold til de svarte, fuktige skivene som kalles fullkornbrød som er i tilsvarende pakninger? De har så kraftig smak at jeg ikke kommer noen vei med dem.

De ligner ikke noe særlig.

Men synes de er fuktige og fæle, så må en tur innom brødristeren.

Photobscura 24-10-15 12:00

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1515772)
Hvordan er det der i forhold til de svarte, fuktige skivene som kalles fullkornbrød som er i tilsvarende pakninger? De har så kraftig smak at jeg ikke kommer noen vei med dem.

Nå elsker jeg pumpernickel, rugbrød og alt sånn kølsvart og fuktig brød, da, så jeg er kanskje ikke et barometer å rette seg etter. :p Jeg synes ikke disse har kraftig smak på noen måte (er mest smak av linfrø og andre frø, som hjemmebakte lavkarbobrød flest i så måte), men konsistensen er nok en smule lik. Hender jeg rister disse også, men aller best synes jeg de er som ovnsbakte ostesmørbrød med falukorv, sennep og oregano! Mhm!

TrillTrall 24-10-15 16:24

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1515773)
De ligner ikke noe særlig.

Men synes de er fuktige og fæle, så må en tur innom brødristeren.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1515776)
Nå elsker jeg pumpernickel, rugbrød og alt sånn kølsvart og fuktig brød, da, så jeg er kanskje ikke et barometer å rette seg etter. :p Jeg synes ikke disse har kraftig smak på noen måte (er mest smak av linfrø og andre frø, som hjemmebakte lavkarbobrød flest i så måte), men konsistensen er nok en smule lik. Hender jeg rister disse også, men aller best synes jeg de er som ovnsbakte ostesmørbrød med falukorv, sennep og oregano! Mhm!

Hm - de må testes skjønner jeg. :)

Photobscura 24-10-15 16:39

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1515787)
Hm - de må testes skjønner jeg. :)

Er litt dyre, da. Rundt 40-50 kr for en pakke med fem skiver i, men skivene er stor, og de er veldig mettende. Får kjøpt tilsvarende brød (likt næringsinnhold og ingrediensliste, men annet merke) i Sverige for under halve prisen (22 kr, tror jeg det er). Bunkrer litt opp fra Eurocash i Strömstad når jeg er der. :)

TrillTrall 24-10-15 17:38

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1515788)
Er litt dyre, da. Rundt 40-50 kr for en pakke med fem skiver i, men skivene er stor, og de er veldig mettende. Får kjøpt tilsvarende brød (likt næringsinnhold og ingrediensliste, men annet merke) i Sverige for under halve prisen (22 kr, tror jeg det er). Bunkrer litt opp fra Eurocash i Strömstad når jeg er der. :)

Får kjøpe en pakke og teste i alle fall. Vi er i Sverige en gang i året bare så jeg får handle litt da. :) Er det sånn kjempelang holdbarhetstid på disse?

Photobscura 25-10-15 08:53

Sv: Proteinbrød fra "Nærbakst"
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1515789)
Får kjøpe en pakke og teste i alle fall. Vi er i Sverige en gang i året bare så jeg får handle litt da. :) Er det sånn kjempelang holdbarhetstid på disse?

Tok faktisk en pakke ut av fryseren i går, som jeg kjøpte for et par, tre uker siden, og den går ut i april 2016, så det korte svaret er vel: Ja! :p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no