Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Klesbutikker i London/England (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42679)

siljeand 05-04-11 13:08

Klesbutikker i London/England
 
Hei

Jeg skal til England (Guildford i Surrey) i påska, med en dagstur innom London. Er det noen som har klesbutikker å anbefale? Jeg bruker str. 54/56.

Jeg vet om Evans, men vil gjerne ha tips om flere :)

Jeg liker forholdsvis unge klær (jeg er 30). Setter pris på alle tips :)

Nnem 05-04-11 13:56

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Moonson(?) tror det er slik det skrives. De skal ha store str har jeg hørt:)

siljeand 05-04-11 14:19

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Tusen takk, sjekket dem nettopp. Det virker som om klærne stopper i str. 22, men det er et fint tips hvis jeg en gang skulle klare å gå ned en størrelse eller to :)

Levita 05-04-11 14:29

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Bravissimo er supert for undertøy, litt usikker på hvor de høyt de går i trusestørrelser, men jeg kjøper alle bh-ene mine der. Duoboots på Saville Row har kun "showroom" for sin postordretjeneste i London, men der kan man komme og se på støvletter med vidder fra 30 til 50 cm i leggen og småsko i tre forskjellige bredder. Evt. om man finner noe på nettet, kan man få det bestilt inn til butikken og hente det der, slik at man slipper merverdiavgift ved sending til Norge.

christine76 05-04-11 14:43

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Både Marks & Spencer og C&A har en god del klær i større størrelser så vidt jeg kan huske.

Becky 05-04-11 14:59

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Neew Look er en billig og kjempekjekk kjede, du finner en stor en gnske langt oppe mot Marble Arch i Oxford Street. Jeg kjøper gunn jeans der, rundt 125 kr og i forskjellige lengder, slik at kortbeinte meg slipper å legge opp!:)
http://www.newlook.com/ (Klærne i større str heter Inspire)

Next har fått plus-serie også, siden sist jeg tittet der. Har bare handlet barneklær der før. Masse fint!:)
http://www.next.co.uk/

Og Evans kjenner du til!:)
http://www.evans.co.uk/webapp/wcs/st...atalogId=33054

Du finner oversikt over hvor de har butikker på hjemmesidene:)

gunlan 05-04-11 15:15

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Jeg var i Manchester i helgen, og der var det en butikk som heter YOURS som så ut til å ha klær i store størrelser.

Mulig de også har butikker i London - regner med de har en butikkoversikt på hjemmesiden sin:
http://www.yoursclothing.co.uk/C/All...ance-(11).aspx

Og dersom du er interessert i undertøy anbefaler jeg deg å finne House of Fraser - de har et hav av utvalg i alle størrelser, og dyktige damer som måler og ordner og finner riktig størrelse! Jeg fikk meg en skikkelig a-ha opplevelse når jeg var der. Ned i omkrets og 2 cupsize opp fra det jeg "trodde" var min størrelse
http://www.houseoffraser.co.uk/

Ønsker deg også en riktig god tur :)

Thaleia 05-04-11 16:30

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nnem (Innlegg 1075508)
Moonson(?) tror det er slik det skrives. De skal ha store str har jeg hørt:)

Der har de mye fint, og i store størrelser :)
link dit: http://www.monsoon.co.uk/

siljeand 05-04-11 16:31

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Tusen takk for mange gode tips :D

Skal ta en titt på nettsidene før jeg drar sånn at jeg vet hvilke butikker som står øverst på lista :)

The Cat 05-04-11 16:37

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Mener at Dorothy Perkins har større størrelser? Kan ikke finne det på nettsiden deres, men mener nå å huske det...
Jeg er alltid en tur innom Debenhams (departmentstore), kjøper alltid undertøy der, og det hender de har andre ting som er fint og ungt i store størrelser.

God tur og lykke til :)

Becky 05-04-11 16:55

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av The Cat (Innlegg 1075666)
Mener at Dorothy Perkins har større størrelser? Kan ikke finne det på nettsiden deres, men mener nå å huske det...
Jeg er alltid en tur innom Debenhams (departmentstore), kjøper alltid undertøy der, og det hender de har andre ting som er fint og ungt i store størrelser.

God tur og lykke til :)

Dorothy Perkins har opp til 22, som jeg mener tilsvarer str 50.:)

siljeand 05-04-11 19:42

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Jeg må nok opp i 24/26. Men det er jo uansett gode tips til en gang i fremtiden ... ;)

Next, Evans og New Look ligger foreløpig øverst på lista, og ligger forøvrig på rekke og rad langs Oxford Street :D

Maylinn26 05-04-11 20:54

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av siljeand (Innlegg 1075914)
Jeg må nok opp i 24/26. Men det er jo uansett gode tips til en gang i fremtiden ... ;)

Next, Evans og New Look ligger foreløpig øverst på lista, og ligger forøvrig på rekke og rad langs Oxford Street :D

Jeg syns størrelsene i England er ille små... Jeg bruker størrelse 42, i noen plagg måtte jeg helt opp i 46!

Sanney 05-04-11 20:56

Sv: Klesbutikker i London/England
 
kommer an på butikken og ikke minst stoffet.. jeg bruker/brukte 48.. altså str 20(mener jeg å huske). gadd ikke prøve og tok et par plagg i den størrelsen... de var for store.

Maylinn26 05-04-11 21:00

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1076013)
kommer an på butikken og ikke minst stoffet.. jeg bruker/brukte 48.. altså str 20(mener jeg å huske). gadd ikke prøve og tok et par plagg i den størrelsen... de var for store.

Ja det kan godt hende:) Jeg husker bare at jeg tok på meg plagget å følge meg utrolig stor når jeg måtte opp to størrelser:( Men når jeg tenker over det er det faktisk VELDIG stor forskjell på størrelser her i Norge også...

Er ikke 48- 18? For jeg er 42 å bestiller alltid size 12... Om jeg ikke husker veldig feil da!

Sanney 05-04-11 21:07

Sv: Klesbutikker i London/England
 
hm, mente at 50 var 22, 48 20 og 46 18.. så sier hvertfal trusene mine, kjøper alltid de i england.. 5 for 55 kr isteden for 55 kr for en! :p

arnakristin 05-04-11 21:12

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Hei,
Jeg ble litt snurt da jeg var på M&S da jeg måtte opp i str 16, mens i forhold til det jeg bruker her hjemme burde sklidd elegant inn i str 14 i topper. Fikk heller ikke på meg en fleece jakke i str 16 og jeg nektet plent å kjøpe str 18, he, he...
…men kjøpte bukser på Mountain Warehouse str 12 og har gått ned litt mer så nå er de litt romslige. :D

…ikke klær men vil bare nevne at Jamie’s Italian også finnes i Guildford, har vært på den i Glasgow – anbefals!

Maylinn26 05-04-11 21:32

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1076031)
hm, mente at 50 var 22, 48 20 og 46 18.. så sier hvertfal trusene mine, kjøper alltid de i england.. 5 for 55 kr isteden for 55 kr for en! :p

Hehe, ja er nok like stor størrelse forskjell i England som i Norge:p Sist jeg bestilte klær fra England bestilte jeg størrelse 12, å de passer greit nå:) Sjekket på en genser jeg hadde i skapet;)

HappyMe 05-04-11 22:52

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Hva med Dorothy Perkins?
Usikker på størrelsene, men virker som en moderne butikk som passer alle.:)

Ellers er det Debenhams og John Lewis, som er varehus med alskens klær og merker i seg, du finner nok noe du liker der:)
Mener New Look også har en str for litt større modeller.

EDIT: Størrelsene varierer fra butikk til butikk. Mens 12 på Topshop er str 40, er str 12 på HM 38. Så man må bare passe litt på hvilket strsystem butikken går etter :) Brent med på det et par ganger!

Maylinn26 05-04-11 23:12

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HappyMe (Innlegg 1076197)
Hva med Dorothy Perkins?
Usikker på størrelsene, men virker som en moderne butikk som passer alle.:)

Ellers er det Debenhams og John Lewis, som er varehus med alskens klær og merker i seg, du finner nok noe du liker der:)
Mener New Look også har en str for litt større modeller.

EDIT: Størrelsene varierer fra butikk til butikk. Mens 12 på Topshop er str 40, er str 12 på HM 38. Så man må bare passe litt på hvilket strsystem butikken går etter :) Brent med på det et par ganger!

Tjoho!!! Jeg bruker størrelse 40! Hurra :D

siljeand 06-04-11 10:54

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Takk for alle mulige tips (dere er fantastiske :D) – her er det mer enn jeg rekker på én dag, spesielt siden vi også skal til London Zoo. Men jeg skal jo ikke akkurat oppdatere hele klesskapet mitt heller, så det holder sikkert med noen få butikker.

Skal tipse vennene mine om Jamie's Italian siden vi skal være der flere dager.

Ååå, kan det ikke bli påske snart, jeg vil på shopping!

Becky 06-04-11 11:28

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av siljeand (Innlegg 1076451)
Takk for alle mulige tips (dere er fantastiske :D) – her er det mer enn jeg rekker på én dag, spesielt siden vi også skal til London Zoo. Men jeg skal jo ikke akkurat oppdatere hele klesskapet mitt heller, så det holder sikkert med noen få butikker.

Skal tipse vennene mine om Jamie's Italian siden vi skal være der flere dager.

Ååå, kan det ikke bli påske snart, jeg vil på shopping!

Som du sier, så ligger jo evans, new look og next nærmest på rekke og rad øverst i oxford street. Du finner nok det du trenger mellom marble arch og oxford circus:)
Du finner også den store Primark-butikken helt oppe mot marble arch. Tror ikke de har større str, men utrolig billig og har masse tilbehør og sko også. Kvaliteten er vel deretter også, men jeg synes ikke det er så farlig når det er så billig.
Jeg skal til London i påska jeg også, gleder meg veldig!:)
Kos deg:)

Levita 06-04-11 12:28

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Åh, ja, Primark! Stikker alltid innom, kjøper strømpebukser, truser, pysj, juggel, lommebøker, bomullstrøyer osv. Kjempekjekt med småtteri til en billig penge!

siljeand 06-04-11 16:37

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Levita (Innlegg 1076534)
Åh, ja, Primark! Stikker alltid innom, kjøper strømpebukser, truser, pysj, juggel, lommebøker, bomullstrøyer osv. Kjempekjekt med småtteri til en billig penge!

Hehe, ja, Primark funker veldig bra til billig stæsj :D Etter en tur til Glasgow, kjøpte jeg en superbillig, stor veske der (som jeg nå bruker til treningsbag). Stappet alle jeansene (de er jo ganske tunge) oppi den og brukte som carry on-bagasje slik at jeg slapp overvekt ;)

Becky, god tur til London :)

siljeand 06-04-11 16:45

Sv: Klesbutikker i London/England
 
Har forresten opprettet et eget shoppingkart i Google Kart - genialt :) Gjør det hver gang jeg skal på shopping i utlandet, sånn at jeg har adressen til alle butikkene jeg skal innom, klart på forhånd.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no