Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Spørsmål om glukose (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34696)

villvill 01-07-10 22:09

Spørsmål om glukose
 
Hei =)
jeg er helt ny her inne og har et spørsmål om glukose. Ser jo det finnes i forskjellige ting. Skal jeg ikke ha glukose i det hele tatt når jeg går på ketolysekuren?? Er jo glukose i baconet som jeg kjøpte idag :(
Håper på raskt svar og kommer nåkk sikkert med flere spørsmål etter hvert :)
Klem

Nerthus 01-07-10 22:15

Sv: Glukose!!
 
Står det glucose i næringsinnholdet? Hvor mange karbohydrater står det at der er da? Det er såvidt jeg vet ingen karbohydrater i bacon, så det kan du fint spise :)

villvill 01-07-10 22:59

Sv: Spørsmål om glukose
 
Takk for svar :)
Det står glukose i ingrediensene ja. Men det står ingen næringsinnhold på pakken. Er Stjernebacon jeg har kjøpt. Det står også glukose (mais/potet) i kokt skinke jeg har kjøpt. Og 1 gr karbohydrat.
Kan jeg spise dette?? Hva bør jeg se etter i forhold til glukose?? Det er også glukose i picnikskinke og 1 gr karbohydrat. Er glukose i utgangspunktet fy, fy i denne dietten??

Gracella 01-07-10 23:09

Sv: Spørsmål om glukose
 
Glucose er i utgangspunktet ikke "lov" på ketolyse og man bør lete til man finner produkter som ikke er tilsatt sukkervann for å smake søtere eller veie mer...
Nesten alle Gildes produkter er tilsatt sukker, Slakteren, First Price og Finnsbråten har noen produkter som er "rene".
Forsåvidt velger du jo selv om du vil spise det du har kjøpt, men du kan jo gjøre det til en vane å sjekke karboinnhold og innholdsfortegnelse på ALT du kjøper i framtiden. Du vil ikke tro alt som det er tilsatt sukker i.

Bacon vil også bli brunere/sprøere når det er tilsatt sukker... men det er da heeeelt unødvendig

villvill 01-07-10 23:14

Sv: Spørsmål om glukose
 
:)
Godt å kunne spørre noen som har peiling. Da skal jeg se bedre på dette neste gang jeg handler hvertfall.
Mn finnes det bacon uten glukose??? I tilfelle hvilket merke??

Gracella 01-07-10 23:20

Sv: Spørsmål om glukose
 
First Price har bacon uten sukker.
Mener at det er et par til også... Tror Gildes uoppskjærte bacon også er uten sukker, mulig at det heter salt sideflesk?? Husker ikke helt, da det er en stund siden jeg har kjøpt det, du får sjekke det ut :).

villvill 01-07-10 23:28

Sv: Spørsmål om glukose
 
Takk for svar :)

arnakristin 02-07-10 01:23

Sv: Spørsmål om glukose
 
Hei,
Dersom en vare inneholder mindre enn 1 kh så har produsentene lov til å sett 0 kh på pakka, så selv om det står 0 på pakka så kan det inneholde opp til 0,99 kh.

Gracella 02-07-10 08:29

Sv: Spørsmål om glukose
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 898287)
Hei,
Dersom en vare inneholder mindre enn 1 kh så har produsentene lov til å sett 0 kh på pakka, så selv om det står 0 på pakka så kan det inneholde opp til 0,99 kh.

Pr 100 g vare (bare for å være pirkete...:rolleyes:)
:)

EmilyB 02-07-10 13:26

Sv: Spørsmål om glukose
 
Som Gracella skriver: Finsbråten sitt bacon er uten glukose og det er veldig godt. Jeg styrer bevisst unna bacon som har glukose i seg.

Ellers har Norgården økologisk bacon. Det er kjempegodt, men litt dyrt.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no