Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Frokostbrød/boller (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39877)

madrugada 13-02-11 12:43

Sv: Frokostbrød/boller
 
Jeg er ny på fullstendig lavkarbo så med fare for å virke totalt uvitende. Hva mener dere med "partystopper"?

Jeg sliter med forstoppelse. Har opplevd at sesamfrø i salat har vært til hjelp. Betyr partystopper at man faktisk får fart på renovasjonsanlegget (les tarmene)?

marjusen 13-02-11 18:52

Sv: Frokostbrød/boller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av madrugada (Innlegg 1028924)
Jeg er ny på fullstendig lavkarbo så med fare for å virke totalt uvitende. Hva mener dere med "partystopper"?

Jeg sliter med forstoppelse. Har opplevd at sesamfrø i salat har vært til hjelp. Betyr partystopper at man faktisk får fart på renovasjonsanlegget (les tarmene)?

Partystopper betyr vektnedgangstopp. Hehe, altså det er mange som slutter å gå ned i vekt om dem spiser noen varer som feks frø eller kunstig søtning.

Det er også noen som går ned, men når ett platå og da event må kutte ut noe en stund for å gå videre nedover.

Heidi M 13-02-11 20:12

Sv: Frokostbrød/boller
 
Takk for at du deler så mange flotte oppskrifter Gerd, mye inspirasjon å finne i alle dine bidrag her inne! Frokostbollene dine skal jeg absolutt forsøke meg på en dag, ser veldig gode ut.

Svima 13-02-11 20:50

Sv: Frokostbrød/boller
 
Anbefales på det varmeste.:)
Kjempegode og super enkle.:)

Sjokoholiker 15-02-11 21:46

Sv: Frokostbrød/boller
 
dette var jo en superenkel oppskrift, meen de smakte litt for mye omelett for meg... takler ikke omelett for tia. er det noe jeg kunne byttet ut litt, feks ett egg med en dæsj creme fraiche skal tro??:)

Supah 16-02-11 11:17

Sv: Frokostbrød/boller
 
Jeg satt her og lurte på hva jeg skulle ha til frokost... Det tok meg ca 2 minutter. Denne lå på toppen av siden, og jeg har alle ingrediensene, så da går jeg rett til kjøkkenet for å lage det!!

Supah 16-02-11 11:53

Sv: Frokostbrød/boller
 
Nå står de i ovnene, og jeg gleder meg kjempemasse til frokost! :hearts: :sikle:

madrugada 17-02-11 22:17

Sv: Frokostbrød/boller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1029197)
Partystopper betyr vektnedgangstopp. Hehe, altså det er mange som slutter å gå ned i vekt om dem spiser noen varer som feks frø eller kunstig søtning.

Det er også noen som går ned, men når ett platå og da event må kutte ut noe en stund for å gå videre nedover.

Takk for svar. :)

madrugada 17-02-11 22:21

Sv: Frokostbrød/boller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker (Innlegg 1031384)
dette var jo en superenkel oppskrift, meen de smakte litt for mye omelett for meg... takler ikke omelett for tia. er det noe jeg kunne byttet ut litt, feks ett egg med en dæsj creme fraiche skal tro??:)


Ble litt mye eggesmak ja. Tenkte å prøve med rykende ferske egg, rett fra høna liksom, som jeg er så heldig å få tak i. Men vil forsøke å bytte ut to av eggene med noe annet. men superenkel å lage. Skikkelig moro. :)

prøvermegfram 19-02-11 19:15

Sv: Frokostbrød/boller
 
Disse må jeg prøve... Sist jeg bakte lavkarbo brød smakte det bare fuglefrø, men denne ser jo ut til å ikke ha alt for mye frø oppi :) Tror jeg må bake den ikveld allerede...

Pøsh 19-02-11 19:17

Sv: Frokostbrød/boller
 
Jeg synes ikke disse smaker egg i det hele tatt. Sist jeg laget tok jeg en liten dæsj creme fraiche oppi, da ble de litt saftigere. Veldig gode!

TrineG 07-03-11 10:23

Sv: Frokostbrød/boller
 
Lagde disse nå og de er helt nydelig. Takk for oppskrift ! smakte rundstykker. Spiste den varm med smør og ost på, Mmmmm, nesten synd jeg ble mett av en;) Kommer til og lage disse ofte, kjempe enkelt !

hvordan skal de oppbevares ?

Pøsh 07-03-11 11:42

Sv: Frokostbrød/boller
 
Jeg tar de i fryseren og tiner i brødristeren.

Bonitta 15-04-11 23:42

Sv: Frokostbrød/boller
 
Disse var kjempegode, men hva er vitsen med å grovmale sesamfrøene?? De er så små, så jeg ser ikke vitsen.
Jeg lagde dem i allefall uten å male noe som helst, og de var gode!

Perleblomsten 22-04-11 00:31

Sv: Frokostbrød/boller
 
Skal prøves, takk for oppskrift:p

monja 22-04-11 08:11

Sv: Frokostbrød/boller
 
Har akkurat spist disse til frokost, rykende varme med ost på. Nammenam sier jeg bare :sikle: Tusen takk for fin oppskrift.

Saphire 22-04-11 12:11

Sv: Frokostbrød/boller
 
Jeg følte overhode ikke for omelett i dag, så da testet jeg ut disse. Men jeg tok en teskje med creme frechs i og litt bakepulver, og jeg tok de i store muffinsformer. De ble utrolig gode, overhode ingen eggsmak, ble mett på 1.5 stk. Men jeg fikk regnet ut at de var 2 g karbohydrater pr stk. Som pålegg tok jeg skinke på en, vossafår på en, og yoghurtnaturell som var tilsatt bringebær i (som var kjørt i mixer).
Utrolig godt og så lettvindt. Disse blir med meg på nattvakt i natt altså!!

Pøsh 23-04-11 20:40

Sv: Frokostbrød/boller
 
Noen som har prøvd å tilsette mandelmel i disse?

Trixie 24-04-11 18:22

Sv: Frokostbrød/boller
 
Smaker det ost av disse? Jeg liker ikke ost så hva kan jeg bytte ut med? :)

Mila 09-05-11 19:32

Sv: Frokostbrød/boller
 
Disse var ubeskrivelig gode! :) Takk for oppskrift Gerd! :D

Imse 09-05-11 22:41

Sv: Frokostbrød/boller
 
Abbonere på denne tråden, må nesten prøve disse i morgen, for vi går ikke tom for egg med det første... Jeg har nemlig 14 høner som forsyner både oss og familiene våre med egg:D Og jeg klarer ikke å spise så mange egg om dagen.

marjusen 10-05-11 07:44

Sv: Frokostbrød/boller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1102354)
Abbonere på denne tråden, må nesten prøve disse i morgen, for vi går ikke tom for egg med det første... Jeg har nemlig 14 høner som forsyner både oss og familiene våre med egg:D Og jeg klarer ikke å spise så mange egg om dagen.

send til meg i posten. Hihi

Imse 10-05-11 09:27

Sv: Frokostbrød/boller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1102500)
send til meg i posten. Hihi

Nå vet ikke jeg hvor du bor på Gjøvik, men det er flere i Elverum som har hagehøns:D
Det holder med 4-5 høns og ingen hane. Hønsa bor fint i et dukkestue hører jeg folk si og jeg har sette flere dukkestuehønseri.. Selv bor vi på småbruk da. Men høns er verdens letteste dyr å holde; litt kraftfòr og vann, litt rotfrukter i vintertiden( for kos også fordi det er rasende morsom å se 20 høner gå løs på ei kålrot), flis på gulvet, vagler til å sove på og fra uti mars til slutten av oktober går de ute halve døgnet og finner seg mat sjøl( øh, gjerder kan være lurt, naboen 500m unna ringte her en dag og lurte på om vi mangle ei brun høne)

Dog kommer 4 av hønene mine fra en i Elverum som fikk klager fra naboene( naboene bor litt vel tett på)...

trultemamma 14-08-11 21:27

Sv: Frokostbrød/boller
 
Disse her er fantastiske, har prøvd ut emd creme fraiche, kruskakli, cocosa og solsikkekjerner. Anbefales!!

swimzy 17-08-11 18:43

Sv: Frokostbrød/boller
 
må prøves :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no