Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Lei av maten (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2361)

Maria 02-11-04 15:15

Lei av maten
 
Jeg er så lei av Eurodiett-maten for tida. :(

Etter å ha bestilt litt av hvert første gangen fant jeg ut at jeg bare likte osteomeletten, et par supper, kake m sjokobiter og sjokoladebaren. Etter å ha levd på dette i nesten 8 uker er jeg nå så lei at jeg nesten bare spiser kakene og baren. :spisesnak

Omeletten er blitt et nødvendig onde og suppene har jeg kuttet helt ut. Klarer ikke mer av "protein-smaken".:hjelp:

Noen forslag eller gode råd? :confused:

Jeg lover å ikke gi opp, men det begynner å bli litt ensformig.

Klem fra meg :)

elian 02-11-04 18:32

HALLO???? Noen må hjelpe Maria her!!!! :eek:


Jeg har ikke peiling på Eurodiett, og har derfor ingen gode råd!! :o

Maria 04-11-04 11:46

Det synes jeg også...:rolleyes:

Takk for omtanken, Elian :o



Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elian
HALLO???? Noen må hjelpe Maria her!!!! :eek:


Jeg har ikke peiling på Eurodiett, og har derfor ingen gode råd!! :o


Albertine 04-11-04 11:48

Tjuvstart litt på fase 2 du. Unn deg et godt lavkarbomåltid om dagen, og lag det du liker aller best. Da blir det litt mer utholdelig å få ned kaka og det andre når du har et godt måltid å se fram til. Har du problemer med å finne ut hva som er lavkarbo er det bare å spørre.

Albertine 04-11-04 11:50

Eh...nå har jeg lest innlegget ditt en gang til. Har du gått på fase 1 i åtte uker? Eller har jeg blingsa helt når jeg tror det og anbefaler fase 2?

*snikleser litt i Marias innlegg for å finne ut*

Albertine 04-11-04 11:52

Jepp, jeg tok feil. Da får du heller bytte ut frokost, lunsj eller kvelds med ordentlig mat. Er ingen vits i å seigpine seg med produktene heller. Jeg klarte bare halvannen dag med eurodiett jeg, og raste likevel ned ti kilo på tre uker med bare mat. Du skal jo leve litt også...:)

Anne 04-11-04 11:56

Jeg vet ikke så mye om Eurodiett jeg...Sorry
Her er en link, kanskje du kan finne noen tips der
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30
Ikke gi opp...
Du får sikkert flere tips snart.....:)

Sissel 11-11-04 11:28

Ja, det var leeeenge siden du spurte..... Kanskje du synes det er kjedelig fortsatt?

Jeg bruker maten som tilbehør til grønnsaker. F.eks så har jeg ofte salat til lunch - salat/agruk/tomat/asbarges/selleri osv med dressing. Sammen med dette har jeg omelett - dvs jeg spiser omeletten "oppi" salaten. Da blir omeletten MYE bedre. Jeg synes faktisk den er veldig god, men kunne ikke tenke meg å sitte å spise den alene.

Det samme med suppene. De synes jeg etterhvert er ganske gode alene også, men jeg har dem hovedsaklig til middag. Jeg koker gjerne grønnsaker (blokål og brokkoli) og har dem oppi suppa. Da blir det litt mer "naturlig" smak på det hele.

Nå har jeg kommet i et stykke ut i fase 3, og jeg må bare trøste deg med at det går lettere og lettere. For det første så venner man seg til produktene, det som var heeeelt på grensa i fase 1 (holdt pusten og spiste fort, fort) - de er helt uproblematiske nå. Og mye har faktsik blitt ganske godt. I tillegg spiser man jo mer og mer vanlig mat, og mindre og mindre produkter - det hjelper også på.

Lykke til videre!

Maria 02-12-04 10:01

Det går greit med produktene nå, jeg spiser jo bare tre pr dag og alle er "søte" (to porsjoner kake og en bar). Men nå er problemet at jeg er SÅ lei av grønnsaker og kjøtt.:o *sutre, sutre*
Kommer ikke på noen gode retter og synes det er veldig vanskelig å lage god mat uten ordentlig saus. Forslag?

Jeg er tre uker inn i fase 3 og skulle egentlig vært på del B nå, men har mistet den folderen som forteller om denne fasen (får tilsendt ny i morgen). Hva er forskjellen på A, B og C?
Vekta går tregt nedover og stopper opp i lange perioder nå... Andre som har erfaringer fra fase 3 og 4?

Ha en kjempefin dag!!

:D Maria


Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sissel
Ja, det var leeeenge siden du spurte..... Kanskje du synes det er kjedelig fortsatt?

Jeg bruker maten som tilbehør til grønnsaker. F.eks så har jeg ofte salat til lunch - salat/agruk/tomat/asbarges/selleri osv med dressing. Sammen med dette har jeg omelett - dvs jeg spiser omeletten "oppi" salaten. Da blir omeletten MYE bedre. Jeg synes faktisk den er veldig god, men kunne ikke tenke meg å sitte å spise den alene.

Det samme med suppene. De synes jeg etterhvert er ganske gode alene også, men jeg har dem hovedsaklig til middag. Jeg koker gjerne grønnsaker (blokål og brokkoli) og har dem oppi suppa. Da blir det litt mer "naturlig" smak på det hele.

Nå har jeg kommet i et stykke ut i fase 3, og jeg må bare trøste deg med at det går lettere og lettere. For det første så venner man seg til produktene, det som var heeeelt på grensa i fase 1 (holdt pusten og spiste fort, fort) - de er helt uproblematiske nå. Og mye har faktsik blitt ganske godt. I tillegg spiser man jo mer og mer vanlig mat, og mindre og mindre produkter - det hjelper også på.

Lykke til videre!



Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no