Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Yogi Tea! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36545)

Victory 13-09-10 11:42

Yogi Tea!
 
Sikkert mange som allerede kjenner og elsker denne nyydelige te'en.. Men det er sikkert mange som ikke har utforsket disse fargerike, supergode kjempe koselige krydder te'ene også, så da vil jeg introdusere den her. :)
Ble kjent med de på fredag jeg, og har fått helt dilla! Min teutfordring har alltid vært og kutte søtstoff, og det klarer jeg med disse. De jeg foreløbig har testet er:
Schoko - helt nydelig som lukter risgrøt med kanel.
Sweet Chilli - god sterk chillismak, kjempe godt på kalde høstkvelder
Licorice
Green Chai

Løp og kjøp og kos dere i høstmørket! :)
Og kom gjerne med tips til andre smaker man bør teste!

Idarull 13-09-10 12:52

Sv: Yogi Tea!
 
har bestilt en på iherb! er med sjokoladesmak tror jeg :O også kjøpte jeg vanilla creme stevia i tillegg! tror det kan bli bra. har hørt mye fint om yogi teene :D

Rin 13-09-10 13:02

Sv: Yogi Tea!
 
"Celestial Seasonings" er også et tepose-merke med mye smak i seg selv, så man på ingen måte trenger søtning.

Selv er jeg kanskje litt over gjennomsnittlig interessert i te, og brygger gjerne løsvekt-te av god kvalitet - i det siste er jeg hekta på grønn te med chai-krydring fra Les Palais Des Thés, og chili-rooibos fra Black Cat. :cool: Masse smak, og deilig med en skje fløte eller cocosa om man føler for det.

blåbær 13-09-10 14:30

Sv: Yogi Tea!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 932792)
"Celestial Seasonings" er også et tepose-merke med mye smak i seg selv, så man på ingen måte trenger søtning.

Selv er jeg kanskje litt over gjennomsnittlig interessert i te, og brygger gjerne løsvekt-te av god kvalitet - i det siste er jeg hekta på grønn te med chai-krydring fra Les Palais Des Thés, og chili-rooibos fra Black Cat. :cool: Masse smak, og deilig med en skje fløte eller cocosa om man føler for det.

Jeg syns Celestial Seasoning smaker helt grusomt ... :rolleyes: Men det jeg har smakt av yogi er kjempegodt! Har nettopp kjøpt en med ingefær og sitron som er nydelig, og har fra før den choco, den er også veldig god. Ellers vil jeg slå et slag for twinings camomille med eple og krydder som jeg kjøpte for ikke så lenge siden. Den heter moment of calm, og holder virkelig hva den lover!

Chili-rooibos hørtes veldig spennende ut. Av rooibos-teer er mine favoritter cream caramel (smaker virkelig karamell) og fireside, som er appelsin og kanel. Bare tørket peppermynte er jo også veldig godt. Alle disse kan drikkes om kvelden for de som er vare for slikt.

Rin 13-09-10 15:41

Sv: Yogi Tea!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 932843)
Jeg syns Celestial Seasoning smaker helt grusomt ... :rolleyes:

Uhorvelig mange smaksvarianter av den, da. :p Jeg har også funnet en del jeg ikke har likt så godt, men de har bl.a. en grønn chai med ingefær og vanilje jeg liker godt.

Og ja, all rooibos-te er koffeinfri, som kan være en fordel for de av oss som drikker mye av det. :cool:

blåbær 13-09-10 16:03

Sv: Yogi Tea!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 932912)
Uhorvelig mange smaksvarianter av den, da. :p Jeg har også funnet en del jeg ikke har likt så godt, men de har bl.a. en grønn chai med ingefær og vanilje jeg liker godt.

Og ja, all rooibos-te er koffeinfri, som kan være en fordel for de av oss som drikker mye av det. :cool:

Hehe, ok. Smak og behag :p Har smakt tre eller fire, og likte ingen av dem, så jeg har gitt dem opp egentlig. Men det er jo helt ok, for det finnes uendelig mye annen te som er kjempegod! Jeg drikker te både morgen, midt på dagen og om kvelden, jeg, og tåler koffein dårlig mtp søvn.

lottesdagbok 13-09-10 17:24

Sv: Yogi Tea!
 
Yogi teen som smaker lime og mint er fantastisk

Huldr 13-09-10 18:05

Sv: Yogi Tea!
 
Jeg synes yogi-teene er litt svake i smaken, så jeg pleier å forsterke licorice-teen med litt tørket lakrisrot (Fås på helsekost det også, i Helios-bokser). Namnamnam!

Ellers liker jeg godt Women's Balance og Detox :)

Supera 13-09-10 18:29

Sv: Yogi Tea!
 
Å ja, yogi tea er fantastisk! Og jeg liker ikke te! Og god teskje cocosa oppi, og så er det koz med z!
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 932787)
har bestilt en på iherb! er med sjokoladesmak tror jeg :O også kjøpte jeg vanilla creme stevia i tillegg! tror det kan bli bra. har hørt mye fint om yogi teene :D

Ikke mye sjokolade der gitt. Men den smaker deilig av kanel og litt diverse krydder.

Carisma 14-09-10 00:49

Sv: Yogi Tea!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 932995)
Jeg synes yogi-teene er litt svake i smaken, så jeg pleier å forsterke licorice-teen med litt tørket lakrisrot (Fås på helsekost det også, i Helios-bokser). Namnamnam!

Ellers liker jeg godt Women's Balance og Detox :)

Men smaker teen lakris?? Jeg har nesten vurdert å teste den for å finne ut om noen faktisk har brukt tid på å få noe til å smake så grusomt som lakris gjør :D
Er detox-teen vanndrivende?

Supera 14-09-10 00:52

Sv: Yogi Tea!
 
Mmm lakris! :snill:

Jeg fant en annen te som var god. Den var av merket Stuart's tror jeg det var. Den smakte lakris, fennikel og appelsin og smakte herlig! Og jeg trengte ikke noe søtning i det hele tatt! Det er utrolig til å være meg.

Carisma 14-09-10 00:55

Sv: Yogi Tea!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 933307)
Mmm lakris! :snill:

Jeg mister følelsen i tunga av ting med lakris-smak :eek:

Huldr 14-09-10 01:00

Sv: Yogi Tea!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 933305)
Men smaker teen lakris??
Er detox-teen vanndrivende?

Ja på første og nei, tviler på det på andre, den er ganske så mild. Har ikke merket noen vanndrivende effekt av den i alle fall.

Jeg er skeptisk til folk som ikke liker lakris :D

Carisma 14-09-10 01:00

Sv: Yogi Tea!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 933312)
Jeg er skeptisk til folk som ikke liker lakris :D

Se svaret mitt over her ;)

Huldr 14-09-10 01:05

Sv: Yogi Tea!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 933307)
Mmm lakris! :snill:

Jeg fant en annen te som var god. Den var av merket Stuart's tror jeg det var. Den smakte lakris, fennikel og appelsin og smakte herlig! Og jeg trengte ikke noe søtning i det hele tatt! Det er utrolig til å være meg.

Den hørtes god ut! Hvor kjøpte du den?

Smakte en gang en lakriste jeg syntes var bedre enn Yogi sin, men husker ikke merket, kanskje det var den?

Lakrisrot er jo naturlig søtning :) Jeg bruker det når jeg lager peppermyntete også. Kjempegod!

Huldr 14-09-10 01:07

Sv: Yogi Tea!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 933313)
Se svaret mitt over her ;)

Jeg så det. Er fortsatt skeptisk :p Men litt fascinert, har aldri hørt om noe slikt før!

Supera 14-09-10 09:05

Sv: Yogi Tea!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 933315)
Den hørtes god ut! Hvor kjøpte du den?

Smakte en gang en lakriste jeg syntes var bedre enn Yogi sin, men husker ikke merket, kanskje det var den?

Lakrisrot er jo naturlig søtning :) Jeg bruker det når jeg lager peppermyntete også. Kjempegod!

Det var på en Helgø-butikk i Sandnes, men de butikkene er jo bare i Stavanger-området... Men det var altså en dagligvarebutikk om enn en særdeles velassortert en.

Victory 14-09-10 10:08

Sv: Yogi Tea!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 933305)
Men smaker teen lakris?? Jeg har nesten vurdert å teste den for å finne ut om noen faktisk har brukt tid på å få noe til å smake så grusomt som lakris gjør :D
Er detox-teen vanndrivende?

Når jeg kom hjem fra Thailand full av vann ble jeg anbefalt Pukka Detox te. (Drakk den sammen med vanndrivende urtetabletter da, så hva den egentlig virket vet jeg ikke) Og nå mens jeg skriver ser jeg at den også inneholder Anis! Hehe.. så kanskje ikke det helt store for deg! ;) Jeg syns den er god altså, og den har også fennel og kardemomme i seg, syns ikke den smaker spesielt lakris om jeg husker rett..

Belin 14-09-10 10:50

Sv: Yogi Tea!
 
Cinnamon spice er min favoritt. Tett etter er Sweet chilli. Den drikker jeg nå faktisk.
Yogi te er utrolig gode teer, og disse klarer jeg også å drikke uten søtning. Faktisk er de vonde MED søtning. Her snakker vi vinn vinn! :D

lifejack 14-09-10 11:15

Sv: Yogi Tea!
 
Sitter her og koser meg med en stor kopp Yogi te av den klassiske varianten. Det er barndomsminner så det holder:D
Liker Celestial Seasonings også, jeg da. Den med eple og kanel smaker jo så søtt at jeg føler jeg sitter der med godteriskålen:p
Bengal spices eller noe i den dur, er også god. Nå er jeg litt sær, men te er uansett så individuelt at man må nesten bare prøve seg frem.
Det var noen over her som mente at Choco-teen ikke smakte sjokolade, så det er vel nok et eksempel på hvor forskjellige vi er. Min umiddelbare tanke da jeg smakte den første gang var at hvis jeg bare hadde tilsatt noe melkeaktig (tåler ikke melkeprodukter), hadde jeg hatt en fullgod erstatning for kakao:)

Victory 14-09-10 11:20

Sv: Yogi Tea!
 
Mange gode tips her! :) Skal skrive ned når jeg skal ut på handletur etterpå, jeg klarte jo og glemme igjen BÅDE schoko'n og sweet chillien på tur i helga! Men hell i uhell, da får man kjøpe nye og da blir det både vanilje og karamellsmaker i tillegg.. mmmm....

Victory 17-09-10 15:09

Sv: Yogi Tea!
 
Har kjøpt et nytt lass:
  • Ny schoco
  • Ny sweet chilli
  • Classic
  • En eller annen womans health (skal finne navn etterpå)
  • En med ... throat.. (skal finne navn etterpå, skal være fin for rufsete hals.)
  • Jamaica
  • Sweet Chai
Konlusjon pr nu: Jamaica ikke så spesielt god... Neste test: Sweet Chai! Time vill shåvv!

Victory 17-09-10 15:32

Sv: Yogi Tea!
 
Sweet Chai var god, har litt av det samme snevet som Sweet Chilien i seg, litt sånne sterke krydder. Denne tror jeg blir hyggelig utover høsten og vinteren. :)

Supera 24-09-10 14:17

Sv: Yogi Tea!
 
Herlige Coop Markeden i bygda hadde søren meg classic. :snill: De bestiller sikkert inn flere til meg hvis jeg vil også. Har ikke opplevd at de har sagt nei enda.

Nakkinekki 24-09-10 15:11

Sv: Yogi Tea!
 
Får en tak i disse teene i vanlig butikk eller spesialbutikk?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no