Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Nyheter / media (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Sakte men sikkert ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7124)

Tricky 26-11-05 16:54

Sakte men sikkert ...
 
..kommer også media etter:
http://vg.no/pub/vgart.hbs?artid=109931

Gi dem noen år nå så forstår de at det mettede fettet ikke er døden det heller..;) :)

Summer 01-12-05 09:28

Sv: Sakte men sikkert..
 
Se der ja. :)

nøtta 01-12-05 10:45

Sv: Sakte men sikkert..
 
det får'n si :cool:

Iset 01-12-05 10:51

Sv: Sakte men sikkert..
 
Nja, det er jo bra, men jeg blir allikevel pokkers irritert over at de fremdeles kan komme med usannheter om mettet fett! Er kanskje mektige instanser som dysser det hele ned, ikke vet jeg! For ingen kan jo si at det finnes EN seriøs undersøkelse som faktisk påviser at rent, naturlig mettet fett er skadelig for kroppen på NOEN som helst måte, og da er det jammen rart de kan skrive det. Useriøst så det holder!!
Jeg ble rasende da jeg leste Bedre uten brød, rasende på hvordan ernæringsrådet og såkalte "forskere" villeder menneskene, lyver, dysser ned, osv!!

nøtta 01-12-05 10:55

Sv: Sakte men sikkert..
 
men Iset da nå må du se det positive :dulte: dette er jo et steg i riktig retning det er det det handler om, ikke at de nå har "skjønt det" :D

Iset 01-12-05 10:56

Sv: Sakte men sikkert..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta
men Iset da nå må du se det positive :dulte: dette er jo et steg i riktig retning det er det det handler om, ikke at de nå har "skjønt det" :D

Hehe ja, jeg vet det. Det er bare jeg som sliter med å gå rundt og være konstant irritert på dette. :rolleyes: Syns det er helt tragisk at vi skal bli "veiledet" av en gjeng med nisser som ikke vet hva de gjør.

nøtta 01-12-05 10:58

Sv: Sakte men sikkert..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset
Hehe ja, jeg vet det. Det er bare jeg som sliter med å gå rundt og være konstant irritert på dette. :rolleyes: Syns det er helt tragisk at vi skal bli "veiledet" av en gjeng med nisser som ikke vet hva de gjør.

jaja vi får ha litt ekstra med tålmodighet over nissene nå i disse juletider ;)

Iset 01-12-05 11:02

Sv: Sakte men sikkert..
 
Pøh!




:fnis:

Anne 01-12-05 12:48

Sv: Sakte men sikkert..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta
jaja vi får ha litt ekstra med tålmodighet over nissene nå i disse juletider ;)

:D

girl 03-12-05 21:59

Sv: Sakte men sikkert..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tricky

Gi dem noen år nå så forstår de at det mettede fettet ikke er døden det heller..;) :)

Er ikke mettet fett det verste da? Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

donjuanwannabe 03-12-05 23:38

Sv: Sakte men sikkert..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av girl
Er ikke mettet fett det verste da?

Nei

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av girl
Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Ja

:D

Iset 04-12-05 00:54

Sv: Sakte men sikkert..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av girl
Er ikke mettet fett det verste da? Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Hehe her har vi en nybegynner som ikke har fått med seg mye nei. :p

Mettet fett er sunt, men desverre er det blitt skikkelig "fy-fy" etter at ernæringsrådet gikk ut og frarådet det på slutten av 50-tallet. Det finnes ikke EN seriøs vitenskapelig undersøkelse som påviser at mettet fett er skadelig for kroppen, men det finnes beviser for det motsatte. Allikevel nekter ernæringsrådet og andre og forandre sitt syn på mettet fett.

Denne tråden sier det meste du trenger å vite:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=innbarka

:)

donjuanwannabe 04-12-05 01:15

Sv: Sakte men sikkert..
 
girl: ett mindre arrogant svar enn sist følger :):

Fett er fett. Jeg vet ikke hvordan man "måler" eller finner ut hvilket fett som er umettet eller mettet. (En eller annen forsker kan jeg tenke meg :) ) Ikke tenk for mye på det. Men det som er sikkert er at fett som i utgangspunktet er flytende og for så å bli til fast form er skadelig for kroppen vår. F.eks. margarin. Dette kalles transfett. Det fettet som finnes i kjeks og kaker er heller ikke særlig sunt.

Det er usunne karbohydrater sammen med fett som er usunt. Fett i seg selv har ingen skadevirkninger.

Ellers: les meget nyttig info i linken over her!

Iset 04-12-05 01:21

Sv: Sakte men sikkert..
 
Det irriterer meg grenseløst at så mange tror mettet fett er skadelig.. Jeg blir sint og trist. :(

Leste nylig på et annet forum at ei ble kritisert fordi hun brukte mye creme fraiche, for melkefett var det verste hun kunne få i seg, det var jo livsfarlig. Jeg ble desverre ikke overrasket over at 95 % av brukerne mente dette. Jeg blir helt matt. :(

Nei, det er nok en lang vei å gå før dette blir almenn viten, men jeg håper informasjonen når de fleste i løpet av noen få år. *trygler*.

Tricky 04-12-05 01:40

Angående respons på spørsmål..
 
:kadetgaar En ting folkens..
Jeg vet ikke om det hjelper å være like bastant og negativ mot dem som ikke deler meningene deres, som de kanskje er mot kaloriene og det mettede fettet.. Jeg tror at man sannsynligvis kommer lengre ved å respektere at det finnes andre løsninger enn deres egne. Og heller dele med seg om noen er interessert :rolleyes:

Ved å være fastlåst og kun tro at en selv har rett mister man ofte mange tilhørere på veien. Noe som vel ikke er et mål?

Ingen her inne kan vel si å ha funnet hele løsningen, men ved å være åpne for hva andre mener og lære av andre sine erfaringer, bør vi vel stå litt sterkere for å finne ut mer om hva som fungerer for oss? :snill:

pleiadene 07-11-09 17:07

Sv: Sakte men sikkert..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 131716)
Pøh!




:fnis:

Jeg er mektig imponert over deg! Fantastisk resultat!

Kitt 07-11-09 17:15

Sv: Sakte men sikkert..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pleiadene (Innlegg 792673)
Jeg er mektig imponert over deg! Fantastisk resultat!

Psst! Tråden er fra 2005!;)

Og Iset er vektoperert! Ikke at det gjør prestasjonen noe mindre, altså!:D

heltny 08-11-09 00:17

Sv: Sakte men sikkert..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe (Innlegg 132260)
girl: ett mindre arrogant svar enn sist følger :):

Fett er fett. Jeg vet ikke hvordan man "måler" eller finner ut hvilket fett som er umettet eller mettet.

Det er antal Hydrogen atomer rundt fettet. og Antioksidanter blir dannet så.

:lol:

heltny 08-11-09 00:18

Sv: Sakte men sikkert..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 792680)
Psst! Tråden er fra 2005!;)

Og Iset er vektoperert! Ikke at det gjør prestasjonen noe mindre, altså!:D

oi, ja, 2005, haha, det tenkte jeg ikke på siden jeg bare så på "utleste inlegg"

:lol: :lol:

pleiadene 14-11-09 18:58

Sv: Sakte men sikkert..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta (Innlegg 131709)
jaja vi får ha litt ekstra med tålmodighet over nissene nå i disse juletider ;)

Enig. Vi kan gi nissene havregrøt, så kan vi spise rømmegrøt, pinnekjøtt, ribbe med ribbefett, multekrem (har 2 liter fra Finnmark i fryseren - mmm)
laks og eggerøre (laget med fløte) og enda mer! Gleder meg til jul i år,jeg, i stedet for å grue meg som jeg har gjort før m.h.t. maten! Julekakene har jeg ingen problemer med, blir jo så mett av alt det andre, at behovet for kaker forsvinner!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no