Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Atkinsbar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47387)

Skriblerier 29-08-11 19:41

Atkinsbar
 
Hei!

Var på kjøpesenteret i dag og ble utrolig sulten, så så ikke fram til en halvtimes busstur hjem på tom mage. Kjøpte meg en atkinsbar, husker ikke hva den heter akkurat nå, men den var brownie-aktig og kunne kjøpes på Meny. Det hjalp i hvert fall, og jeg har, så lenge jeg har gått på denne dietten (to uker) at det kun var 2 kh per bar i den. Men så så jeg på varedeklarasjonen, og der sto det 17 kh? Noen som vet hva som er riktig, for jeg skjønte ikke så mye av beskrivelsen bak der :eek: Må ærlig innrømme at jeg fikk litt hetta et øyeblikk på bussen der :D.

Noen som kan svare meg på dette?

lillemeg88 29-08-11 19:42

Sv: Atkinsbar
 
når man trekker fra sukkeralkoholene er det 2 kh :) så du trenger ikke bekymre deg ;)

Nerthus 29-08-11 19:44

Sv: Atkinsbar
 
Skroll helt ned på denne siden så finner du andre tråder med samme tema :)

Det stemmer at du kan trekke fra mesteparten av kh i atkinsbaren.

Skriblerier 29-08-11 19:49

Sv: Atkinsbar
 
Supert! Tusen takk for svar :)

Idarull 29-08-11 22:03

Sv: Atkinsbar
 
Men, pass på sukkeralkoholene, de er drepen for de flestes mager!

Skriblerier 29-08-11 22:41

Sv: Atkinsbar
 
Å, hva kommer det av og hva skjer evt? Beklager, er helt nybegynner på det her, har så vidt sett ordet sukkeralkoholer! Prøver å lese meg opp, men er vanskelig å sjonglere det sammen med pensum fra studium :)

jannesnuppa 29-08-11 22:58

Sv: Atkinsbar
 
Jeg er diabetiker, og spiser jeg atkins bar så stiger blodsukkeret mitt ganske mye.. Har prøvd flere ganger..

Yrla 29-08-11 23:51

Sv: Atkinsbar
 
Kjøp deg heller ost i skiver og /eller kyllingfilet i skiver enn de barene, fordi de er himla søte, forer de gassdannende tarmbakteriene og jeg tror ikke noe på at man kan trekke fra alle maltitolkaloriene slik de som skriver på pakningen påstår, fordi andre steder står det at det gir blodsukkerstigning og gir 2,1 kcal pr gram. Det er i virkeligheten et dårlig produkt som smaker godt:) http://www.caloriecontrol.org/sweete...lyols/maltitol

ibsan 30-08-11 07:51

Sv: Atkinsbar
 
Jeg spiser en del av disse atkinsbarene (opptil 1 stk annenhver dag). Min samboer gjorde også dette men han reagerte på sukkeralkoholene... Så han holder seg unna helt, eller deler en med meg.

Jeg er en skikkelig sjokoholiker og hadde ikke klart meg på lavkarbo hadde det ikke vært for disse (klarer ingen dietter der man skal kutte ut sjokolade helt). De er søte som folk sier, men i små mengder er de ikke så gale.

Jeg holder meg til fakta og spiser en atkinsbar med god samvittighet. Jeg går fremdeles ned også så kan ikke klage.

Yrla 30-08-11 08:54

Sv: Atkinsbar
 
Jeg gikk også ned med de, men for de som tåler svært lite karbo funker de nok ikke så bra.Men en hel kunne jeg ikke spise uten å få magetrøbbel, så det måtte begrense seg.

Idarull 30-08-11 10:40

Sv: Atkinsbar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Skriblerier (Innlegg 1195239)
Å, hva kommer det av og hva skjer evt? Beklager, er helt nybegynner på det her, har så vidt sett ordet sukkeralkoholer! Prøver å lese meg opp, men er vanskelig å sjonglere det sammen med pensum fra studium :)

Jeg fikk diare rett og slett...!

Nerthus 30-08-11 10:42

Sv: Atkinsbar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1195278)
Kjøp deg heller ost i skiver og /eller kyllingfilet i skiver enn de barene, fordi de er himla søte, forer de gassdannende tarmbakteriene og jeg tror ikke noe på at man kan trekke fra alle maltitolkaloriene slik de som skriver på pakningen påstår, fordi andre steder står det at det gir blodsukkerstigning og gir 2,1 kcal pr gram. Det er i virkeligheten et dårlig produkt som smaker godt:) http://www.caloriecontrol.org/sweete...lyols/maltitol

Faren min med dia2 får en del blodsukkerstigning etter en sånn bar... målte flere ganger og det steg en hel del hver gang... mens andre som har målt IKKE får blodsukkerstigning. Vi mennesker er bra rare dyr og man kan si mye om oss - men LIKE er vi ihvertfall ikke! ;)

Yrla 30-08-11 12:35

Sv: Atkinsbar
 
Ja, noen får sukkeret ned i tarmen og får magesmerter av bakterienes etegilde, mens andre ikke merker noe ekstra gass. Om jeg ikke hadde fått vondt i magen hadde jeg vært redd maltitolen ble tatt opp i kroppen og at jag altså fikk i meg mer maltitol enn andre.

Jabba 30-08-11 13:09

Sv: Atkinsbar
 
Atkinsbarer funker fint for meg - men spiser jeg mer enn 4-5 ruter sukkerfri sjokolade - DA starter rumlinga i magen!!!

Noenkiloformye 30-08-11 20:23

Sv: Atkinsbar
 
Jeg spiser atkins barer til den store gullmedaljen for tiden. Har nok ikke gått ned i vekt siden sist uke (men vanskelig å si 100% pga ny vekt).

Jeg tror atkins baren hemmer min vektnedgang, så jeg må på en eller annen måte komme meg ut av atkins komaen jeg er i for øyeblikket.

Yrla 30-08-11 20:46

Sv: Atkinsbar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye (Innlegg 1196036)
Jeg spiser atkins barer til den store gullmedaljen for tiden. Har nok ikke gått ned i vekt siden sist uke (men vanskelig å si 100% pga ny vekt).

Jeg tror atkins baren hemmer min vektnedgang, så jeg må på en eller annen måte komme meg ut av atkins komaen jeg er i for øyeblikket.

Koma, ja:) Man blir hekta på den gode smaken. Men ost er en god erstatning.

Lissi80 30-08-11 20:54

Sv: Atkinsbar
 
Hekte på Atkins barene jeg og :) Stort sett en om dagen, og jeg tåler de godt :) Men spiser jeg cavalier sjokolade derimot... hjelpes meg, da starter ett rabalder i magen uten like..det buldrer og braker og jeg får luftsmerter..

Så tydlig det er litt forskjellig hva man reagerer på, man må bare finne ut hva som passer for seg selv :) Jeg koser meg med disse barene iallefall, og er som en annen også nevnte i denne tråden en stor sjokoholiker -så de hjelper meg til å unngå å spise annen sjokolade.... Foruten litt 86% da... Nam nam :D

Yrla 30-08-11 21:46

Sv: Atkinsbar
 
Rart du reagerer forskjellig på de to siden de inneholder det samme søtstoffet.

runnmensunn 30-08-11 22:06

Sv: Atkinsbar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1196094)
Rart du reagerer forskjellig på de to siden de inneholder det samme søtstoffet.

Samme har skjedd med meg. Har kost meg i ny og ne med en atkinsbar uten problemer. I går spiste jeg 4 ruter med cavalier, det fikk jammen fart på magen. Aldri vært borti makan....

Mannen min spiser og atkinsbar uten problem, han har diabetes type 1 og reagerer ikke på de. Snålt hvor forskjellige vi er....:rolleyes:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no