Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Pepsi max (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15721)

MissPhun 05-11-07 21:19

Pepsi max
 
Drikker dere dette?

Jeg er totalt avhengig :(

Selma 05-11-07 21:21

Sv: Pepsi max
 
Jeg drikker sikkert nærmere en liter for dag:eek::eek: Men det kan variere fra dag til dag. Har funnet ut at hvis jeg må kutte den, så tror jeg det "går åt skogen" med hele greia....Men drikker en del vann også. Tror ikke den (foreløpig) har hatt noe å si for vektnedgangen (håpe,håpe).

MissPhun 05-11-07 21:24

Sv: Pepsi max
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Selma (Innlegg 360671)
Jeg drikker sikkert nærmere en liter for dag:eek::eek: Men det kan variere fra dag til dag. Har funnet ut at hvis jeg må kutte den, så tror jeg det "går åt skogen" med hele greia....Men drikker en del vann også. Tror ikke den (foreløpig) har hatt noe å si for vektnedgangen (håpe,håpe).


Åh, så godt å høre vi er fler.

Er tungt nok å kutte ut alt snacks, om en ikke skal miste max'n også!! :p

Safir 05-11-07 21:28

Sv: Pepsi max
 
Jeg var og helt avhengig, men har ikke drukket noe Pepsi Max etter at jeg begynte på kuren. Det har gått overraskende lett, ikke problematisk i det hele tatt.

I tillegg til at kunstig søtning ofte skaper mer søthunger og kan virke hemmende på vektnedgang, så blir det for meg lett til at jeg heller drikker brus og for lite vann når jeg har Pepsi Max i nærheten.

Så for meg har det egentlig vært noe av det enkleste å kutte ut, da jeg først bestemte meg!

Selma 05-11-07 21:29

Sv: Pepsi max
 
Jeg har vært "potetgulloman" siden....vel, lenge siden! Har i mange år spist potetgull mer eller mindre hver dag. Så til tider går jeg veeeeeeeeldig sakte forbi potetgullhyllen. Og da blir pepsi max min "lille" trøst:o

MissPhun 05-11-07 21:29

Sv: Pepsi max
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Safir (Innlegg 360673)
Jeg var og helt avhengig, men har ikke drukket noe Pepsi Max etter at jeg begynte på kuren. Det har gått overraskende lett, ikke problematisk i det hele tatt.

I tillegg til at kunstig søtning ofte skaper mer søthunger og kan virke hemmende på vektnedgang, så blir det for meg lett til at jeg heller drikker brus og for lite vann når jeg har Pepsi Max i nærheten.

Så for meg har det egentlig vært noe av det enkleste å kutte ut, da jeg først bestemte meg!

Stålsetter man seg, så burde det vel gå.. Men det var det å finne stålkvinnen i seg da :knegg:

Flink er du ;)

Tusta85 05-11-07 21:39

Sv: Pepsi max
 
Nei det gjør jeg ikke.

Det hender jeg slår til med cola light i helgene.

Drikker kun kaffe og vann.

Lilly 05-11-07 21:59

Sv: Pepsi max
 
Jeg er egentlig Pepsi Maxoman, og har de siste 5-6 årene drukket minst 1,5 lt daglig. Nå har jeg ikke smakt Pepsi Max siden dagen før jeg begynte, dvs at jeg snart har vært uten i 2 uker! :kry:

Men jeg har til stadighet lyst på, mer enn sjokolade og annet. :D

Toyo 05-11-07 22:00

Sv: Pepsi max
 
Jeg gjorde det de første ukene, da var det godt å ha noe å kose seg med! Men, siden jeg hadde tenkt lenge på å kutte det ut, så gjorde jeg alvor av planene for 9 dager siden! Og det har gått overraskende lett uten, selv om jeg drakk en del hver eneste dag før.

Jeg gikk ned nesten 2 kilo denne uken og føler nok at det hadde en innvirkning! Så nå er det kun vann det går i!:D

nøtta 05-11-07 22:29

Sv: Pepsi max
 
ja jeg er avhengig :o men prøver og kutte ned .....

Torkil 06-11-07 07:28

Sv: Pepsi max
 
Hei
Drakk mye sukkerfri brus på kuren, men veldig lite etterpå!
Vennlig hilsen
Torkil :)

Smula 06-11-07 09:21

Sv: Pepsi max
 
Jeg drikker Cola Light en gang eller to i uka i gjennomsnitt, uten at det påvirker nedgangen min. Men nå er det visstnok et annet søtstoff i den enn i Pepsi Max, da.

Kokkosbolla 06-11-07 09:31

Sv: Pepsi max
 
Jeg drikker pepsi max, men har redusert veldig.
Men om jeg ikke får nedgang så vet jeg jo hva jeg kan kutte først da...

Toots 06-11-07 09:44

Sv: Pepsi max
 
Jeg drikker Pepsi Max, om ikke daglig så gjerne ett/to glass flere ganger i uken.
Vet ikke om det har hemmet vektnedgangen min siden jeg har tatt jevnt av i de ukene jeg har holdt på.

MissPhun 06-11-07 11:41

Sv: Pepsi max
 
Takk for svar! :blomster:
Da koser jeg meg litt med max'n en stund til. Hvis ikke føler jeg meg så "ribbet" nå i starten. (Alt det gode man må kutte ut!!)

Klarte jo å slutte å røyke når jeg ble gravid (Jada, var dum nok til å begynne igjen etterpå!), så max'n burde jo egentlig ikke være noe problem. Jeg kan hvis jeg vil.... Men jeg vil ikke helt enda :o


Herregud så flinke mange av dere har vært. Håper virkelig jeg får gleden av å se min ticker forandre seg også :meditere:

lokkebiff 06-11-07 11:45

Sv: Pepsi max
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MissPhun (Innlegg 360881)
føler jeg meg så "ribbet" nå i starten. (Alt det gode man må kutte ut!!)

Hva med å heller fokusere på alt du faktisk kan spise!? For det er mye, og det er deilig, og... du slanker deg jo, ikke sant???

Safir 06-11-07 12:06

Sv: Pepsi max
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 360883)
Hva med å heller fokusere på alt du faktisk kan spise!? For det er mye, og det er deilig, og... du slanker deg jo, ikke sant???

Det var min tanke og :D!

Jeg unner meg ting nå jeg ikke har spist med god samvittighet på årevis :jippi:!

MissPhun 06-11-07 12:49

Sv: Pepsi max
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 360883)
Hva med å heller fokusere på alt du faktisk kan spise!? For det er mye, og det er deilig, og... du slanker deg jo, ikke sant???

Så sant, så sant! Jeg må endre litt på psyken ;)

Selma 06-11-07 14:53

Sv: Pepsi max
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 360883)
Hva med å heller fokusere på alt du faktisk kan spise!? For det er mye, og det er deilig, og... du slanker deg jo, ikke sant???

Det gjør jeg....altså fokuserer på alt det gode jeg kan spise:) Jeg gleder meg til middag HVER dag nå. Gosser meg i fete, hjemmelagde sauser uten et fnugg av dårlig samvittighet:D Det eneste jeg sliter litt med er lunsjen.....Har ikke helt taket på den ennå. Har funnet ut at jeg er visst lit sær i matveien når det gjelder "tørrmåltider":o

Marte_mor 06-11-07 20:43

Sv: Pepsi max
 
Ja, Pepsi Max må jeg ha! Det er jo omtrent det eneste man kan drikke, bortsett fra vann selvfølgelig, på denne kuren. Jeg drikker vann til frokost, lunsj, middag. Men til kvelden må jeg ha noe annet altså!

Sweetflower 06-11-07 21:15

Sv: Pepsi max
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Selma (Innlegg 360675)
Jeg har vært "potetgulloman" siden....vel, lenge siden! Har i mange år spist potetgull mer eller mindre hver dag. Så til tider går jeg veeeeeeeeldig sakte forbi potetgullhyllen. Og da blir pepsi max min "lille" trøst:o

En potetgulloman!!! Da er det flere av oss??! Hehe... det er det ikke ofte jeg støter på. Hvordan synes du det er å la være? Jeg savner det.. må innrømme det. Men skal klare å unnvære det. Er nødt til å la meg sjøl få lov å spise litt av og til, men ikke ofte.. da er det "utpå" igjen :D

Selma 06-11-07 21:22

Sv: Pepsi max
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower (Innlegg 361158)
En potetgulloman!!! Da er det flere av oss??! Hehe... det er det ikke ofte jeg støter på. Hvordan synes du det er å la være? Jeg savner det.. må innrømme det. Men skal klare å unnvære det. Er nødt til å la meg sjøl få lov å spise litt av og til, men ikke ofte.. da er det "utpå" igjen :D

Det har faktisk ikke vært noe stort problem:D Heldigvis!! Men jeg får jo dekt noe av saltbehovet med baconcrisp, heldigvis. Takk alle makter for at vi kan spise det:D. Har ikke rørt potetgull eller annen godis siden jeg startet i begynnelsen av oktober, og er MEGET stolt av det:heia:Eller har forsøkt meg på en sukkerfri sjokolade, men det falt overhode ikke i smak. Jeg er redd for at prøver jeg et flat potetgull, så plutselig VIPS, så er posen borte:o

Kokkosbolla 07-11-07 07:50

Sv: Pepsi max
 
Potetgull, her også gitt... Det er nok det jeg savner mest av sånne ting. Ikke liker jeg baconcrisp heller. Men lager meg ostechips av og til. De syns jeg er gode og får jeg de helt sprøe så knaser de iallefall. Kan nok aldri ta potetgull igjen, iallefall ikke ha det i huset. Veldig redd for det samme som Selma. At vips liksom... og vipset det var meg som spiste det opp.

sjokoman 07-11-07 18:47

Sv: Pepsi max
 
Jeg har nå tatt av 17 kg på ketolysekur, og drukket pepsi max HVER dag..har enkt at noe må jeg jo få lov å ha. basta. Jeg spiste ikke sjokolade eller chips på 4 måneder, men etter jeg gjorde det fikk jeg et enormt sug etter mer. Så nå er det totalt avholdenhet fra sjokolade og chips. Men pepsi maxen får bli.

Trine20 08-11-07 15:47

Sv: Pepsi max
 
hva er best da, av lett brusene?? pepsi max eller cola light??


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no