Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Smoothie med egg - æsj! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17665)

paprika 18-02-08 18:39

Smoothie med egg - æsj!
 
Jeg har kjøpt meg blender, med det mål for øyet å lage meg smoothies. Jeg tok 100 gram frosne bær, to egg. litt fløte og litt canderel. Det smakte bra helt til etter inntak. Gikk og rapte rå eggerap hele dagen. Æsj! Jeg er veldig sensibel hva egg angår. Det kan absolutt ikke være bløtkokt. Da synes jeg det er så kvalmt at jeg mister totalt matlysten. Uansett, er det noen som har gode oppskrifter som ikke inneholder egg? Skal eksperimentere litt på egenhånd også, så jeg kommer tilbake med nyheter.

Aline 18-02-08 19:57

Sv: Smoothie med egg - æsj!
 
Forslag: ta ett egg, to-tre ss olje, proteinpulver (jeg liker sjokolade) bær (bringebær og skogsbær er digg med sjokolade) og en liten dæsj vaniljeyoghurt (ops det kan lett bli mye karber med yoghurt :))

Da blir det mindre egg, men samtidig mer protein med pulveret :)

Mentira 23-02-08 16:42

Sv: Smoothie med egg - æsj!
 
Off, jeg blir kvalm bare av å tenke på det:(

Den blir jo god hvis du dropper eggene da, det gjør jeg hver gang jeg lager smoothie;)

Tuppen 23-02-08 20:02

Sv: Smoothie med egg - æsj!
 
bruker faktisk cocosa oppi jeg.... når jeg er klar for cocosa smak :P

blåbær 24-02-08 00:52

Sv: Smoothie med egg - æsj!
 
Har du prøvd kun med eggeplomme? Det syns jeg hjelper! Leste et eller annet sted her at det ikke skulle være så bra med rå eggehvite, og kuttet det derfor. Aner ikke om det stemmer, men jeg syns faktisk det smakte bedre.

Mentira 26-02-08 09:36

Sv: Smoothie med egg - æsj!
 
Når jeg lager "Marengs" (eggehvite og Splenda) så får jeg så lyst på de før de er ferdige at de blir nesten rå. Får vondt i magen og den blåser seg opp, så jeg ville kutta ut eggehviten hvis jeg var dere:)

Kristin_B 20-03-08 11:55

Sv: Smoothie med egg - æsj!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av paprika (Innlegg 406551)
Æsj! Jeg er veldig sensibel hva egg angår. Det kan absolutt ikke være bløtkokt. Da synes jeg det er så kvalmt at jeg mister totalt matlysten.

HELT ENIG! Og så de "proppene"... en gang var det en skikkelig blod-guffe i et egg..da ble jeg litt kvalm kan man si. Må steke egg med knust plomme etc.
Eh...brydde meg litt i tråden din selv om jeg ikke har noen oppskrift jeg da ;)

luringen 22-03-08 17:54

Sv: Smoothie med egg - æsj!
 
Du må iallefall lage ånkli eggedosis først, dvs før du har oppi no anna...så er det bare å prøve da. men prottispulver funker bra det og ja. Og litt rapsolje...smakker ittno. bruker også malte mandler oppi jeg..Bringebær er best som bær/smak! Kjøper digre sekker på Smartklubb..

Fredrikke 27-05-08 19:31

Sv: Smoothie med egg - æsj!
 
min frokost smoothies ; 2 egg , en skvett fløte , litt splenda , frosne blåbær , noen valnøtter + en dasj raspolje.
jeg lar blenderen gå en god stund , synes ikke det blir eggesmak i det hele tatt , mer kremaktig og valnøttene gir en fortreffelig nøtte- ettersmak

Pearl 28-05-08 18:14

Sv: Smoothie med egg - æsj!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline (Innlegg 406581)
Forslag: ta ett egg, to-tre ss olje, proteinpulver (jeg liker sjokolade) bær (bringebær og skogsbær er digg med sjokolade) og en liten dæsj vaniljeyoghurt (ops det kan lett bli mye karber med yoghurt :))

Da blir det mindre egg, men samtidig mer protein med pulveret :)

Tyrkisk youghurt har bare 3 karber pr. 100g. Ikke særlig mer enn fløte og rømme det.

tonetrollet 28-08-08 09:36

Sv: Smoothie med egg - æsj!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline (Innlegg 406581)
kan lett bli mye karber med yoghurt :))

Jeg bare spør, for jeg har ikke peiling på noe av dette enda... Kan man bruke vanilje-Kesam istedenfor? Det blir vel ikke så mye karbohydrater...

Trolljenta 28-08-08 09:54

Sv: Smoothie med egg - æsj!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tonetrollet (Innlegg 524240)
Jeg bare spør, for jeg har ikke peiling på noe av dette enda... Kan man bruke vanilje-Kesam istedenfor? Det blir vel ikke så mye karbohydrater...

Hmm... mangler det noen innlegg her eller.. Ser ikke det du siterte

Det står fedon i signaturen din. Da kan du bruke yoghurt naturell, gresk yoghurt eller biola i smoothien.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no