Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Easy Life pulverkur (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8301)

Strutsen 13-03-06 15:42

Easy Life pulverkur
 
Har nettopp hatt en samtale med en venninne som har kommet igang med slanking på tradisjonelt vis. Mindre kalorier, mindre fett, mindre sukker - mindre av det meste :o og akkurat nå har hun satt igang med en ukes kur på EASY LIFE pulverkur.

Jeg spurte henne om hva det skulle være godt for - og fikk til svar at denne pulverkuren TØMMER KROPPEN FOR KROPPENS EGET KETONLAGER og dermed setter igang en enorm fettforbrenning.

Har forsøke å lete frem noe om dette på nettet, men har ikke funnet stort (kombinasjon av dårlig tid og liten tålmodighet antar jeg)....

Er det noen der ute som har kjennskap til dette ?

HP 13-03-06 16:01

Sv: Easy Life pulverkur
 
Glukogenlager mener hun kansje? Det vil si lagret sukker i lever og muskler. Men tomme glukogenlagre er bare en av mange kombinasjoner av ting som må til for at kroppen skal forbrenne fett som energi.

Hun vil garantert ta av 1.5-2.5 kilo, dvs vannet som er bundet sammen med glukogen i musklene.

Ketoner er et resultat av fettforbrenning, så det skal godt gjøres å tømme de lagrene.

Torkil 13-03-06 17:07

Sv: Easy Life pulverkur
 
Hei
Jeg er ikke helt sikker på følgende som bygger på hukommelse, men pulverne inneholder vist 900 kalorier / dag og en god del karbohydrat. Mange vil komme i ketose på dette, men for mange vil vekttapet alene skyldes at det er lavkalori.
Det er tale om noen uker på pulver etterfulgt av "fedonliknende" mat/ tallerkenmodell
10 kilo vekttap= 3 uker pulver , 7 uker mix og 16 uker mat
20 kilo vekttap = 5 uker pulver,8 uker mix og 13 uker mat
30 kilo vekttap= 9 uker pulver, 9 uker mix og 8 uker mat

Trening er en viktig del og deltakelse på kurs over 26 uker, der man lærer om psykologi, kost, mosjon, årskaer til fedme, mental trening etc. etc.

Det er sikkert mange som kan ha glede av dette opplegg. Jeg har holdt foredrag om ketose for instruktører som driver med Easy Life, det var typisk fysioterapeuter og sykepleiere. Dette opplegg er seriøst og fungrere sikkert for mange.
Jeg tror dog de har for mye karbohydrat i pulverne ( men har ingen hjemme pt, så jeg er ikke 100% sikker) noe som jeg har påpekt. Lederne ville sjekke om det var nødvendig å tilsette sukker til pulverne.

Hvis man lever på 900 Kcal / dag og ikke er i ketose blir det en kamp mot sulten.

Vennlig Hilsen
Torkil

Strutsen 13-03-06 23:49

Jeg takker for svar
 
Da var det som jeg tenkte ;) og ergo ingenting for meg ! Dette var snakk om at vedkommende skulle gå enbart på denne kuren i en uke - for å gi kroppen en skikkelig jumpstart (hun har så langt gått ned over 20 kg ved hjelp av tallerkenmodellen og hard trening).

Man blir jo nysgjerrig på alt som igangsettes rundt omkring - og spesielt når man får "halvveisforklaringer" på hva som skjer i kroppen og hvorfor det skal være SÅ bra :D

Torkil 14-03-06 08:40

Sv: Easy Life pulverkur
 
Hei
Det finnes heldigvis mange slankekonsepter så ehnver kan velge det som passer den enkelte
Jeg synes din veninne har et imponerende vekttap.
Easy Life er grovt sagt for de som har godt råd, trenger tett oppfølging og ønsker på lære en del om en sunnere livsstil. Og så må man tåle å leve på pulver i noen uker.
Kostholdet som anbefales likner i sammensetning en del på Fedonmat.

Vennlig Hilsen
Torkil

millah 28-03-06 21:39

Sv: Easy Life pulverkur
 
Pulverfasen i Easy Life er en fase med Very Low Calorie Diet (VLCD), ca 500 kcal per dag. :eek: Ideen er som så: Glukogenlagrene tømmes, fett forbrennes i stedet og fettforbrenningen frigjør ketonene. Ketosefasen hevdes å inntreffe etter ca. 3-5 døgn.

Jeg startet selv opp på Easy Life, men droppet pulveret. Jeg har i stedet fulgt kost- og treningsrådene i Easy Life. Det beste med opplegget er at vi får oppfølging i 6 måneder, spesielt god oppfølging i forhold til treningen. Ikke verst! :)

evy 07-09-09 07:52

Sv: Easy Life pulverkur
 
Hei millah:) Håper du fremdeles er i gang med easylife. Jeg har akkurat meldt meg inn og skal starte den 17. sept. Jeg er skikkelig spent og veldig nervøs. Føler at om jeg ikke klarer dette så får det være med hele greia. Trenger å gå ned 30 kg. og håper dette er tingen. Jeg kjenner jeg er litt nervøs for all treningen og pulverkuren. Men håper jeg blir skikkelig hekta, engasjert og motivert. Lykke til videre med deg, i alle fall :0)

Kitt 07-09-09 11:12

Sv: Easy Life pulverkur
 
Psst! Denne tråden er fra mars 2006!;)

helenysa 23-09-09 14:56

Sv: Easy Life pulverkur
 
Hvor får jeg tak i Easy Life pulveret/pulverkuren? Er det mulig å kjøpe den på nettet? :)

Carisma 23-09-09 14:58

Sv: Easy Life pulverkur
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av helenysa (Innlegg 773714)
Hvor får jeg tak i Easy Life pulveret/pulverkuren? Er det mulig å kjøpe den på nettet? :)

Har du sjekket www.EasyLife.no?

helenysa 23-09-09 15:08

Sv: Easy Life pulverkur
 
Ja, men der virker så du må bli med på kurse. Lurte på om det var mulig å få tak i pulveret utenom det? Har ikkje funne noken plass der du bare kan bestille det åleine liksom:P

Carisma 23-09-09 15:11

Sv: Easy Life pulverkur
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av helenysa (Innlegg 773725)
Ja, men der virker så du må bli med på kurse.

Det var mitt poeng ;)

Det er basert på oppføligng av kursleder sammen med trening, derfor får du ikke kjøpt dette utenom de utsalgstedene, og uten å ha gått på kurs.

Heidi Iren 03-02-11 10:51

Sv: Easy Life pulverkur
 
Jeg er på dag 4 og det går kjempefint med Easylife-kuren. Dvs. det er jo egentlig ingen kur men en omlegging av livsstil som inkluderer sunnere mat etterhvert og trening. Drikker masse vann og føler meg ikke sulten, og kroppen skal snart være fullstendig i ketose. Det hjelper selvfølgelig å være kjempemotivert til å gå ned 25 kg...

pepsimia 06-02-11 17:00

Sv: Easy Life pulverkur
 
Hei
Jeg startet på easylife 10.januar, og har gått 3 uker og 3 dager på rent pulver. På fredag begynte jeg å spise middag. Jeg prøver å holde meg til mat som ikke får meg ut av ketosen, og nå etter to middager (fredag+lørdag) har jeg brukt ketostixen for å sjekke før jeg har lagt meg, og den viste først lys rosa på fredag og mørk rosa i går, så jeg håper det funker ;)
Egentlig burde jeg gått 5 uker på bare pulver siden jeg skal ta av 20kg (det er det de anbefaler), men syns at helgene har vært ekstra vanskelig å holde seg til bare pulver, men ukene går greit, så jeg vurderer å være helgespiser noen uker *hehe*

Jeg trener også 3-5 ganger pr uke, så håper det er med på å sette fart i sakene.

mizzzzy 01-07-11 23:30

Sv: Easy Life pulverkur
 
De inneholder rett i underkant av 500 kalorier per dag. og under 50 g karbo.

Maryrose 21-07-11 11:40

Sv: Easy Life pulverkur
 
Er det denne kuren Dr Hexeberg gir som kickstart?

Dolsi 27-07-12 20:23

Sv: Easy Life pulverkur
 
Ei på jobben min går på denne kuren og har gått ned 10 kg. Kaller det en lavkarbokur hun da,men ser jo ut for meg her som at det ikke er lavkarbo.
Vet at hun kombinerer pulver og vanlig mat og at hun trener masse.
Skikkelig flott har hun blitt med vekttapet :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no