Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Iskrem på 15 sekunder (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52938)

Jammo 29-08-12 12:30

Iskrem på 15 sekunder
 
Prøvde å lage en iskrem i går, som var veldig vellykket ;) Trenger ikke så mange ingredienser.

Alt du trenger er:
En håndfull med frossne bær eller frukt.
Et egg
Litt kremfløte
Og evt. søtning

Bland alt dette i hurtigmikseren og nyt ;)

Jeg prøvde meg på jordbær :D

Imse 29-08-12 13:09

Sv: Iskrem på 15 sek.
 
Den isen er veldig god og vi har en lang tråd her inne som lovpriser denne fantastiske oppskriften. Det går helt fint å bytte fløte med fet kokosmelk og, supergodt!

index 29-08-12 13:39

Sv: Iskrem på 15 sek.
 
Men trenger den ikke en tur i fryseren etterpå? I så fall, hvor lenge?

Imse 29-08-12 13:42

Sv: Iskrem på 15 sek.
 
Nei, man bruker frosne bær. Jeg pleier å starte med 50g fløte og 50g frosne bær og et lite egg( har dverghøner jeg:D), også evt fylle på med noen bringebær til om det ikke blir frossent nok.

Shamu 29-08-12 14:49

Sv: Iskrem på 15 sek.
 
Hvorfor egg? Jeg har laget uten egg og det er også knallgodt!

index 29-08-12 15:05

Sv: Iskrem på 15 sek.
 
OK! Får håpe hurtigmixeren tåler frosne bær da! Den forrige jeg hadde tålte det ikke, måtte kastes etter få ukers bruk...

Imse 29-08-12 16:51

Sv: Iskrem på 15 sek.
 
Bruker stavmikseren jeg, gått helt fint i mange år.

Lillemy71 29-08-12 18:50

Sv: Iskrem på 15 sekunder
 
Jeg lar bærene ligge en liten stund på benken (10-15 min) før jeg bruker de. Det er akkurat nok til at stavmikseren/blenderen tar det uten problem men lite nok til at det blir deilig softis......:D

Jammo 30-08-12 10:38

Sv: Iskrem på 15 sek.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1377141)
Den isen er veldig god og vi har en lang tråd her inne som lovpriser denne fantastiske oppskriften. Det går helt fint å bytte fløte med fet kokosmelk og, supergodt!

Nam, hørtes godt ut med kokosmelk også :) Blir kokosis :D

Jammo 30-08-12 10:39

Sv: Iskrem på 15 sek.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Shamu (Innlegg 1377166)
Hvorfor egg? Jeg har laget uten egg og det er også knallgodt!

Vet faktisk ikke, men kan hende det er for at det skal binde seg?

Imse 30-08-12 11:10

Sv: Iskrem på 15 sek.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jammo (Innlegg 1377361)
Vet faktisk ikke, men kan hende det er for at det skal binde seg?

Nei, har ikke noe med det å gjøre. Is laget med egg blir på noe vis fyldigere på smak. Prøv begge deler. Jeg har prøvd begge deler og jeg foretrekker å bruke enten et lite egg( er ca 35g dvergeggene våre) eller en plomme fra et vanlig stort egg.

Jammo 30-08-12 13:51

Sv: Iskrem på 15 sek.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1377374)
Nei, har ikke noe med det å gjøre. Is laget med egg blir på noe vis fyldigere på smak. Prøv begge deler. Jeg har prøvd begge deler og jeg foretrekker å bruke enten et lite egg( er ca 35g dvergeggene våre) eller en plomme fra et vanlig stort egg.

Åh. Da lærte jeg noe nytt i dag ;)

Bæret 30-08-12 14:34

Sv: Iskrem på 15 sek.
 
Ja, denne lager jeg ofte!
Ikke alltid jeg har egg i da,noen ganger har jeg litt mørk kakao i... :sikle:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1377179)
Bruker stavmikseren jeg, gått helt fint i mange år.

Jeg også, har en Braun. :)

Jordbær må nok tine litt først ja, men med bringebær er det ikke noe problem.
Jeg bruker også kantaoulopemelon, vet ikke eksakt karb.innhold på den men det tenker jeg ikke på. Det er driiitgodt...

index 30-08-12 22:32

Sv: Iskrem på 15 sekunder
 
Prøvde denne i går. Hadde bare blåbær i frysen, så da ble det blåbæris! Syntes den ble litt vel tyntflytende, så den fikk seg et kvarter eller så i frysen også. Det ble jo forsåvidt godt da, men jeg bør nok prøve meg frem litt til...

Jammo 31-08-12 06:30

Sv: Iskrem på 15 sekunder
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1377560)
Prøvde denne i går. Hadde bare blåbær i frysen, så da ble det blåbæris! Syntes den ble litt vel tyntflytende, så den fikk seg et kvarter eller så i frysen også. Det ble jo forsåvidt godt da, men jeg bør nok prøve meg frem litt til...

Blir den for tynnflytende, kan du legge isbiter opp i også :)

Hamster59 04-09-12 13:23

Sv: Iskrem på 15 sekunder
 
Så lurt å ha oppi et egg, har savna det litt når jeg har laga is. Har brukt bær, fløte og litt sukrinmelis og gjerne litt vaniljepulver.
Jeg bruker foodprosessoren, synes den er greiest å få blandinga ut av. Lurt å tine bæra litt først, men NB ikke blåbæra, den bør være frossen.

Moogie 04-09-12 21:54

Sv: Iskrem på 15 sekunder
 
nam! dette må jeg prøve ut en dag. Til forkost kanskje? hehe. Til lørdagskos i alle fall :)

Moogie 22-09-12 14:31

Sv: Iskrem på 15 sekunder
 
nam-nam! denne er jo helt super! Jeg har fått dilla på denne isen laget med litt bringebær og crem fraiche og en t-skje med kokaopulver :) da blir det helt perfekt sjokoladeis!! Supergodt! Også har jeg oppdaget at det nytter jo ikke å ta søtning oppi. Den smaker jo ikke gjennom i det hele tatt.... :confused: kanskje på grunn av at alt er så kaldt? at stevia eller splenda ikke rekker å fordele smaken utover?

Imse 22-09-12 14:47

Sv: Iskrem på 15 sekunder
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1385388)
nam-nam! denne er jo helt super! Jeg har fått dilla på denne isen laget med litt bringebær og crem fraiche og en t-skje med kokaopulver :) da blir det helt perfekt sjokoladeis!! Supergodt! Også har jeg oppdaget at det nytter jo ikke å ta søtning oppi. Den smaker jo ikke gjennom i det hele tatt.... :confused: kanskje på grunn av at alt er så kaldt? at stevia eller splenda ikke rekker å fordele smaken utover?

Jeg får den i allefall søt, har i 8-16 dråper med flytende natreen... Men det funker fint med stevia og sukrin. Husk at sukrin ikke er så søtt som sukker da.

Moogie 22-09-12 15:00

Sv: Iskrem på 15 sekunder
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1385395)
Jeg får den i allefall søt, har i 8-16 dråper med flytende natreen... Men det funker fint med stevia og sukrin. Husk at sukrin ikke er så søtt som sukker da.

der sier du noe! Flytende har jeg ikke prøvd, bare pulver. Men helt ærlig så er den søt nok for min del med bare bærsmak. :D:D

Colt-pixy 27-09-12 17:12

Sv: Iskrem på 15 sekunder
 
Jeg elsker simpelthen denne oppskriften, idag hadde jeg jordbær/blåbær is med mandler siden jeg hadde fløte jeg måtte bruke opp. Er kjempe raskt å lage og så mye bedre enn isen du får kjøpt i butikken, og det blir aldri helt likt. Hver gang jeg lager denne blir det som en ny opplevelse.

aslaug 28-09-12 19:17

Sv: Iskrem på 15 sekunder
 
Ja dette var kjempedeilig, men syns mye satt igjen på stavmikseren.Bruker dere vanlig bolle, eller den smale som følger med?

Moogie 28-09-12 19:26

Sv: Iskrem på 15 sekunder
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aslaug (Innlegg 1387511)
Ja dette var kjempedeilig, men syns mye satt igjen på stavmikseren.Bruker dere vanlig bolle, eller den smale som følger med?

har ikke noe bolle som følger med stavimikseren. Bruker bare en vid kopp i plast som passer fint. Joda, det sitter litt igjen, men jeg skraper det som går av, det blir bare det som er på insiden mellom knivene som jeg ikke får ut.

Becky 29-09-12 13:18

Sv: Iskrem på 15 sekunder
 
Jeg bruker ei ss med tyrkisk yoghurt sammen med, bringebær, fløte og søtning, da blir den hakket friskere:) Og noen ganger ei rute 70% sjokkis knust med oppi:D

Qlio 29-09-12 17:38

Sv: Iskrem på 15 sekunder
 
Morgendagens dessert reddet!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no