Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kosttilskudd (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Spirulina (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21147)

Vibeke-67 30-08-08 13:54

Spirulina
 
Leste dette på en side hvor det står informasjon om yoga. Har noen her erfaring med dette?
Jeg tenkte at det kanskje var sunt for oss som bruker Metformin? har forstått det slik at Metforminen skilles ut gjennom leveren...?

Spirulina. Dette vil hjelpe deg å rense giftstoffer fra kroppen. bland denne naturlige tangen med vann eller juice noen timer før timen. en godt tips er å drikke det på tom mage. For det første føler du som om du nettopp har spist, for det andre hjelper det å absorbere levergiftstoffene. Stoffet fyller også opp kroppens naturlige mineraler, aminosyrer og vitaminer.

nellie 30-08-08 14:00

Sv: Spirulina
 
handlet om det på oprah for litt siden!! er visst veldig fine greier. Der fisken får omegaen sin fra osv.

Vibeke-67 30-08-08 14:10

Sv: Spirulina
 
Så man går rett til kilden istedet for omveien om fisk og tran? Må jo være bra. Skal prøves ut.

nellie 30-08-08 14:23

Sv: Spirulina
 
Han dr. Oz, som skal ha peiling på det, han sa hvertfall det!
så da stoler jeg på det:p

nellie 30-08-08 14:27

Sv: Spirulina
 
regner med at han ikke juger på national TV :lol:

Vibeke-67 30-08-08 14:32

Sv: Spirulina
 
Jeg skal prøve det ut - og gi rapport. Prøve å ta det to timer før yoga-treningen.

nellie 30-08-08 14:35

Sv: Spirulina
 
hvor får man kjøpt?

Vibeke-67 30-08-08 14:40

Sv: Spirulina
 
aner ikke, men siden de reklamerer for det på hjemmesiden til yoga-folket, regner jeg med at man får kjøpt der. men man får helt sikkert tak i det på helsekostforretninger, tror du ikke?

0,1 tonn 30-08-08 21:25

Sv: Spirulina
 
Fikk Spirulina (tabletter) anbefalt av min homeopat til bruk mot ustabilt blodsukker.
Syns ikke det var no spesielt effektivt, dessuten smakte det gammal råtten tang.:D
Dyrt var det også...!!

Adriane 31-08-08 20:54

Sv: Spirulina
 
Det sies at ved rensing av lever kan man bruke Mariatidsel eller Cardulon som er et uttrekk av denne.

Runegutt 03-09-08 00:38

Sv: Spirulina
 
Hos Yogafolket?
Må være Yoghurt da ;-)
og det selges på prix

nellie 03-09-08 08:14

Sv: Spirulina
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 527729)
Hos Yogafolket?
Må være Yoghurt da ;-)
og det selges på prix

Tullegutt:rolleyes::p

Runegutt 03-09-08 11:15

Sv: Spirulina
 
Sorry, greier bare ikke å la være.
Får bestille en liter Yoga naturell da

nellie 03-09-08 11:31

Sv: Spirulina
 
tror ikke det gjør helt samma susen:p

Paradis-Oscar 03-09-08 12:16

Sv: Spirulina
 
Det er vist gjennom forskning at alger kan rense kroppen for gifter etc., det er ikke noen man trenger å tro på for at det skal virke ;)

Min kunnskap begrenser seg dog til chlorella. Av de vet jeg om to ulike merker som har dokumentert effekt, Chlorella Sunny Green 1000 og Sun Chlorella (og nei, da mener jeg ikke såkalt "dokumentasjon" fra produsenten selv, men fra uavhengige kilder).

Men vær også obs! - for noen produsenter av alge-preparater har faktisk inneholdt bly, kvikksølv og andre miljøgifter, så det er viktig at produsenten bruker riktig teknikk slik at man får renset de skikkelig (for det er jo desverre blitt en sørgelig sannhet i dag, at det meste fra havet inneholder miljøgifter...) Og
alger som tas for å rense kroppen, som selv inneholder gifter...det blir jo litt dumt igjen.

Vibeke-67 03-09-08 15:44

Sv: Spirulina
 
Hey Poscar, takk for advarsler!
jeg skal på hot-yoga i morgen, så da får jeg kanskje litt mer informasjon om det.

karl77 12-09-11 11:31

Sv: Spirulina
 
Jeg tar spirulina og chlorella nesten daglig, og synes jeg får veldig mye mer energi, humøret blir bedre, og konsentrasjonen min øker.

Hett tips: bland det grønne pulveret med eplejuice og vann (og ikke bare vann), da smaker det mye bedre.

Dessuten, ikke kjøp spirulina i helsekostbutikker - de ruinerer deg (500 spenn for en liten krukke). Kjøp det heller på nettet. www.foodz.no er et av de billigste stedene.

Lavkarbonoob 15-09-11 18:25

Sv: Spirulina
 
Anbefaler alle å prøve spirulina over en periode. Dere vil garantert ikke angre.

iHerb er garantert den billigste og beste å kjøpe kosttilskudd fra. Jeg har handlet for flere tusen, og spart enda fler tusen. Har ikke annet enn lovord å si om iherb. Jeg bestiller denne boksen med Spirulina fra Pure Planet (samme som de selger i norge på helsekost)

http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...0&rcode=JOM782

Jeg liker heller ikke smaken, så jeg tar kapsler. Denne koster 8,65$ + 4$ i frakt (ca. 70kr totalt) og det er jo utrolig mye billigere enn norsk pris på akkurat samme produkt!

amritam 15-09-11 18:34

Sv: Spirulina
 
Jeg kjøper Earthrise spirulina fra iherb.com - leste noe om at det skulle være et bra og rent merke, men husker ikke helt hvor jeg leste det lenger, da.

karl77 16-09-11 10:27

Sv: Spirulina
 
Hei,

iherb er knallbra, da de har sinnsykt bra utvalg. Men produktet du linker til er 1,40 kr/g mens foodz.no er 1 kr/g, så foodz er fremdeles billigere. Og en ting som er irriterende med iherb er at det tar en måned før du får varen, og at du kun kan bestille for 200 kr av gangen (jeg har 7 pakker på vei til meg fra USA nå, så det blir mange turer til posten fremover :) )

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lavkarbonoob (Innlegg 1208285)
Anbefaler alle å prøve spirulina over en periode. Dere vil garantert ikke angre.

iHerb er garantert den billigste og beste å kjøpe kosttilskudd fra. Jeg har handlet for flere tusen, og spart enda fler tusen. Har ikke annet enn lovord å si om iherb. Jeg bestiller denne boksen med Spirulina fra Pure Planet (samme som de selger i norge på helsekost)

http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...0&rcode=JOM782

Jeg liker heller ikke smaken, så jeg tar kapsler. Denne koster 8,65$ + 4$ i frakt (ca. 70kr totalt) og det er jo utrolig mye billigere enn norsk pris på akkurat samme produkt!


amritam 16-09-11 16:52

Sv: Spirulina
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karl77 (Innlegg 1208938)
Hei,

iherb er knallbra, da de har sinnsykt bra utvalg. Men produktet du linker til er 1,40 kr/g mens foodz.no er 1 kr/g, så foodz er fremdeles billigere. Og en ting som er irriterende med iherb er at det tar en måned før du får varen, og at du kun kan bestille for 200 kr av gangen (jeg har 7 pakker på vei til meg fra USA nå, så det blir mange turer til posten fremover :) )

Her var det jo snakk om å ta kapsler fordi man ikke liker smaken. Er det ikke bare pulver foodz selger, da?

Fluke83 16-09-11 17:12

Sv: Spirulina
 
Jeg har brukt både spirulina og chlorella en stund, jeg begynte med det for noen år siden da jeg var veldig opptatt av å spare til langt hår (:rolleyes:) og spiste kosttilskudd til den store gullmedalje, he he.

Begynte med spirulina først siden det var the shizniz i følge en masse tråder på hårforumene jeg var på, hørte om chlorella siden det gjerne nevnes i samme åndedrag som spirulina og har tatt det sånn passelig jevnt siden, enda jeg har utsatt drømmen om langt, flommende hår til anklene og gått tilbake til min vanlige 3 cm piggsveis, he he

Jeg kjøper begge deler fra et firma som heter Nanu http://www.nanu.no/index.html , jeg har abonnement og betaler ca 1,42 kr grammet (spirulina), så det er ikke av de billigste, men de ørene bryr jeg meg ikke spesielt om.

Syns det er flere fordeler med disse som veier opp for prisen :)

Det jeg liker spesielt godt med de fra Nanu er at det er tabletter på 500 mg stk, de er liksom komprimerte, ikke kapsler med pulver inni, (chlorellaen også, de fleste chlorella-tabletter du får kjøpt i Norge er sånne pittebittesmå raringer), pluss at det er et norskt firma, og at man kan tilpasse et abonnement akkurat slik man vil det selv, om man vil ha mer chlorella enn spirulina, eller hvor mange bokser man vil ha og hvor ofte man vil ha dem.

Jeg har prøvd pulver og det får jeg bare ikke til, syns det smaker pyton. Det beste var faktisk å blande det i litt melk, ganske tjukt, og omtrent ta det som en shot, det var ikke spesielt lekkert..! :eek:

Fluke83 16-09-11 17:13

Sv: Spirulina
 
dobbelpost....

amritam 16-09-11 20:21

Sv: Spirulina
 
De jeg kjøper hos iherb er også tabletter på 500mg:
http://www.iherb.com/Earthrise-Spiru...lets/3589?at=0

Lavkarbonoob 17-09-11 02:32

Sv: Spirulina
 
De jeg linket til er kapsler. Det sies at pulver er det beste, men om man ikke klarer å drikke det så er kapsler det beste for det løser seg jo opp med en gang. Jeg velger å stole på merker som de også selger hos seriøse helsekostforretninger i Norge. Det er visst bare et fåtall av leverandørene som leverer trygge varer uten gift.

Ønsker man pulver fra samme merke selger de det hos iherb og:

http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...0&rcode=JOM782

Pulveret koster 0,6kr pr gram.

Jeg synes det er verd å betale litt ekstra for å få de ferdige i kapsler, for spirulina smaker ikke godt.

Forresten så er det helt feil det du skriver at det tar en mnd å få varene. pleier å ta ca. 10 dager til to uker, men man kan også bestille fra DHL så man får det dagen etter. Har bestilt 25-30 pakker derfra og er utrolig fornøyd!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no