Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Riktig utregning av karbohydrater (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22871)

karbokristina 04-01-09 15:09

Riktig utregning av karbohydrater
 
Det er helt sikkert noen som har spurt om det her før.. MEN...
jeg ser noen snakker om å trekke fra sukkeralkoholer.. kan man gjøre dette på ketolyse?
Jeg blir ikke klok på detta, så fint om noen som kan mer kan dele kunnskapen med seg:) så jeg kan regne ut riktig mengde karber!

Gerd 04-01-09 15:15

Sv: Riktig utregning av Karbohydrater
 
Sukkeralkoholer trekkes fra :ja:

karbokristina 04-01-09 15:17

Sv: Riktig utregning av Karbohydrater
 
Da er det utrolig mye godteri å få i Sverie hvor karbene blir lik 0! :D

Gerd 04-01-09 15:20

Sv: Riktig utregning av Karbohydrater
 
Det er det nok. Men pass på: noen reagerer med luftsmerter/diare (spesielt på maltiol)
Noen merker at vektnedgangen kan reduseres og i det værste stoppe opp med inntak av kunstig søtning.

Er du som meg, søtmoms, så er ketulysekuren en flott måte å bli kvitt søtsug på.

karbokristina 04-01-09 15:23

Sv: Riktig utregning av Karbohydrater
 
jepp, det hjelper veldig.. og tenker ikke å proppe i meg godteri hele tiden, men greit å ha muligheten til å ta en sjokolade til kaffen på en lørdag! :)

Gerd 04-01-09 15:26

Sv: Riktig utregning av Karbohydrater
 
Ja det er jeg enig i. En liten ekstra bit en og annen gang er nok ikke skadelig.
Jeg sliter mer med å stoppe når jeg først begynner :o

LilleM0r 04-01-09 15:44

Sv: Riktig utregning av Karbohydrater
 
Kan bare understreke det Gerd sier. Personelig så spiste jeg ikke noe med kunstig søtstoff i fra jeg startet i slutten av september og til jul - og svanet det ærlig talt ikke i det hele tatt.
Men så kom jula - og jeg spiste sukkerfri sjokolade og søtbehovet mitt er tilbake.....
Så nå må jeg igjennom en ukes tid med ratløs vandring - og leting i kjøkkenskapene...:)
Beste råd - hold deg unna! Og lykke til!

sjokoman 04-01-09 16:49

Sv: Riktig utregning av karbohydrater
 
Enig med de to foran her, det beste er å la være med søtt. Man blir faktisk avvent etter en stund. Å erstatte sjokolade med "kunstig" sjokolade gjør bare at man går fra en uvane til en annen..
Men lykke til:)

bobbla 04-01-09 18:16

Sv: Riktig utregning av karbohydrater
 
Så om en matvare inneholder 10 karb på 100 g, derav 5 sukkeralkoholer, så inneholder den for oss bare 5 karb pr 100g? Har jeg skjønt det rett da? Hmm, det visste jeg ikke....

Gerd 04-01-09 18:17

Sv: Riktig utregning av karbohydrater
 
Ja det stemmer det, bobbla :ja:

HenriettKK 05-01-09 20:14

Sv: Riktig utregning av karbohydrater
 
Hvis det er noe som er 45 gram karbohydrater og 43 sukkeralkoholer. Vil det da si at det er 2 gram karbo eller 43 gram karbo i matvaren?

Gerd 05-01-09 20:16

Sv: Riktig utregning av karbohydrater
 
2 gram karbo ja. :)

bobbla 06-01-09 18:56

Sv: Riktig utregning av karbohydrater
 
Er sukkeralkoholer og sukkerarter det samme? :confused:

Gerd 06-01-09 18:57

Sv: Riktig utregning av karbohydrater
 
Nei.
Sukkerarter skal telles med :ja:

savannah 11-01-09 14:57

Sv: Riktig utregning av karbohydrater
 
Hei. Jeg er veldig glad i belgiske vafler fra Cavalier. Der står det at en vaffel er 11.8 karbs hvorav 5 gram polyols og 0,2 gram sugars. Men hva er da d resterende, tro - for å få en total på 11.8???? Jeg har regnet ca 6 karbs på en vaffel. Er d riktig???

GKS 11-01-09 16:57

Sv: Riktig utregning av karbohydrater
 
Hva er sukkeralkoholer egentlig? :confused:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no