Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Fortvilet (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9105)

Miriam 01-06-06 12:51

Fortvilet
 
Sist vår klarte jeg å gå ned 5 kg med lavkarbo kosthold. Har totalt en 5-10 kg for mye. Lever svært sunnt og spiser hverken søtt eller det som kalles for usunt. ikke brus og ferdigmat.
Lever vel allerede på lite karbohydrater.
Føler det svært urettferdig at mange kun med å kutte ned på søtt osv går ned men jeg har ikke noe å kutte ned på.

Sist høst ble jeg operert og ble sittende inne i flere måneder. Vekten økte det jeg hadde gått ned sist. De få musklene jeg hadde forsvant nok også.
Men jeg tenkte at det går bra. Begynte å fokusere enda mere på kosten og i den siste tiden har jeg klart å gå turer og trent mageøvelser samt tatt ultratone.
Går ned svært lite. Eller kan det være at jeg har fått muskler?
Ser jo på magen at den har blitt mindre.

Nå er det to uker til sydenferie og bikini. Hvordan i huleste få sving på forbrenningen?

En ting til? Hva kommer det av at når jeg trår på vekten så viser den et tall og prøver jeg igjen like etterpå så viser vekten et annet? Opptil to kilo forskjell.
Noen som har opplevd det med digitalvekten?

Summer 01-06-06 12:58

Sv: Fortvilet
 
Digitalvekter kan være ustabile ja (også har det at underlaget er beint mye å si -dvs ikke på et badegulv som er som det skal).

Ellers, så er du jo inne på noe med muskler, for vekten kan stå i ro mens vi mister fett, og får mer muskler. Så det viktigste er vel å følge med på klær og form mer enn akkurat tallene på vekten, for de kan være veldig missvisende. Mange bruker målbånd istedet /i tillegg.

Miriam 01-06-06 13:01

Sv: Fortvilet
 
Takk for svar Lise. Passer på å ikke ha vekten på badegulvet da det er varmekabler som kan påvirke og det gulvet jeg setter den på er helt plant. Alikevel varierer vekten. Det samme skjedde med den gamle vekten også.
Det første tallet er ofte positivt lavt og jeg jubler også neste gang et par sekunder etterpå så viser tallet noe helt annet.
Vurderer å kaste vekten og kun se på målene..

Finnes det noe kosttilskudd som kan øke forbrenningen? Bruker svært lite fett i kostholdet.

Summer 01-06-06 13:23

Sv: Fortvilet
 
De selger jo forbrenningste på helsekosten, men jeg aner ikke om den har noen effekt.

Men det du kan gjøre er jo å lage deg en dagbok her, og skrive opp nøyaktig hva du spiser, eller legge inn en dagsmeny i denn tråden om det å starte dagbok virker for skummelt. For da kan vi se på hva du gjør og foreslå endringer. Når jeg feks. ser at du spiser lite fett, så vil jeg vel egentlig anbefale deg å trappe opp på fett og ned på frukt eller ris eller en annen karbokilde for å opnå mer nedgang.

Grethe 01-06-06 14:05

Sv: Fortvilet
 
Jeg har brukt forbrenningste i over et år, kostet mye, smakte forferdelig og jeg gikk ikke ned et gram. Tror jeg hadde satset på noe annet.

Nille 01-06-06 15:19

Sv: Fortvilet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Miriam
Finnes det noe kosttilskudd som kan øke forbrenningen? Bruker svært lite fett i kostholdet.

Fett øker forbrenningen.......... tro det eller ei ! :D Bl.a. ren MCT-olje som du får på apoteket. (Du kan lese litt her

Det finnes mange kosttilskudd sier påstår å øke forbrenningen, - men ingen av dem kan vitenskaplig dokumentere noe resultat. Du kan selvføgelig prøve, men det er som regel å kaste pengene ut av vinduet !

luringen 02-06-06 13:52

Sv: Fortvilet
 
tror som andre sier at du bør lage deg journal og føre inn ALT du spiser..så skal nok kg få fart på seg skal du se!! Kan være du spiser for lite...og for lite fett feks...

Miriam 06-06-06 12:44

Sv: Fortvilet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av luringen
tror som andre sier at du bør lage deg journal og føre inn ALT du spiser..så skal nok kg få fart på seg skal du se!! Kan være du spiser for lite...og for lite fett feks...


Takk skal dere ha for svar.
Tror det med for lite fett ka være noe. Jeg klarer ikke få i meg fett og blir rett og slett kvalm. Men tran inntar jeg..

Her er hva jeg spiser på en vanlig dag: Frokost: To rugsprø med enten hvit ost eller makrell i tomat eller kalkunpålegg. Eller Havregrøt

Lunsj: Omelett av to egg med ost og skinke. Eller salat med b.la bønner, kylling masse grønnt osv.

Mellommåltid yoplait eller litt nøtter.

Middag: Ren fiks eller kjøtt. Salat eller kokte grønnsaker.

Kvelds: 1 rugsprø eller yoplait eller nøtter.

Kom gjerne med kommentarer.

Kan kaffe senke forbrenningen?

Merete A 11-06-06 21:54

Sv: Fortvilet
 
Synes det høres ut som du ville hatt godt av å kaste badevekta :-) Du ser jo på magen din at den er blitt mindre. Kan du ikke fryde deg over det? Bruk speilet i stedet for vekta. Har du egentlig noe overflødig fett å miste når det kommer til stykket?

Jeg bare spør, jeg ... :-)

Miriam 12-06-06 22:20

Sv: Fortvilet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor
Synes det høres ut som du ville hatt godt av å kaste badevekta :-) Du ser jo på magen din at den er blitt mindre. Kan du ikke fryde deg over det? Bruk speilet i stedet for vekta. Har du egentlig noe overflødig fett å miste når det kommer til stykket?

Jeg bare spør, jeg ... :-)

Ang å kaste vekta så har du helt rett og jeg vurderer det sterkt.
Og ja jeg fryder meg over at magen er i ferd med å bli mindre og jeg fryder meg at jeg etter å ha vært sterkt plaget med bekken/ledd smerter nå klarer å gå turer. ER fortsatt ikke bra men føler det går rette veien.

Ja jeg har overflødig fett å miste.Tro meg jeg er spinkel bygd og veier 64/65 kg og er kun 1.60 høy. Allt legger seg på overkoppen og rundt magen. Innser at jeg ikke trenger å bli like slank som før siste svangerskap hvor vekten lå et sted mellom 50 og 55. Da trente jeg svært mye. Er nå fornøyd om jeg når 60/58 tallet.

Fjonken 12-06-06 22:33

Sv: Fortvilet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Miriam
Takk for svar Lise. Passer på å ikke ha vekten på badegulvet da det er varmekabler som kan påvirke og det gulvet jeg setter den på er helt plant. Alikevel varierer vekten. Det samme skjedde med den gamle vekten også.
Det første tallet er ofte positivt lavt og jeg jubler også neste gang et par sekunder etterpå så viser tallet noe helt annet.
Vurderer å kaste vekten og kun se på målene..

Finnes det noe kosttilskudd som kan øke forbrenningen? Bruker svært lite fett i kostholdet.

Cluet da er å ta et x antall veiinger og så regne fram et gjennomsnitt. Som regel havner man da på et reelt tall som står i stil med virkeligheten.

jeef-micro 13-06-06 09:43

Sv: Fortvilet
 
eller du kan bruke maalebaand i steden for vekta, for aa se at du gaar inn... da maaler du deg i cm i steden for kg :)

Miriam 13-06-06 12:19

Sv: Fortvilet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro
eller du kan bruke maalebaand i steden for vekta, for aa se at du gaar inn... da maaler du deg i cm i steden for kg :)

Kommer til å kaste vekta og bruke målebånd ja.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no