Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34034)

mamman til luca 31-05-10 16:39

Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...
 
Jeg regnet ut kcal ila en dag, og det var jo ikke mer enn 1300 ca:eek:
Det er vel ALT for lite?? Trodde jeg var langt over jeg slik som jeg steker i olje, og har oljedressing på salaten... Smør på maten har jeg også(smelter på kjøttet:D)

Forsøker nå en periode og kutte drastisk ned på meieriprodukter da vekta har stått stille i 3 uker:mad: Er vel derfor jeg har fått mindre kcal.

Hvor mye bør jeg ligge på sånn calorimessig? Veier sikkert 35kg for mye.

PLIIIIS SVAR MEG!!! Jeg sliter litt med motivasjonen pga langvarig uendret vekt:(

(Har rosa utslag på stixa)

Cherry 31-05-10 16:47

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal...
 
Om det blir lite eller ikke må du egentlig regne ut selv. Noen vil jo selvsagt si at dette er aaaaltfor lite, og andre vil si at det er akkurat passe. Så lenge du er behagelig mett, ikke sulten og ikke overmett så er det jo greit, men du sitter fast på vekta og det jeg ville forsøkt var å spise litt mer bare for å se om du kan trigge fettforbrenninga.

Stagnasjon i vekta er helt normalt, men jeg skjønner at du er desperat etter å få den til å rikke seg.

1. Ikke stress
2. Drikk litt mer vann
3. Drikk kaffe
4. Kutt tomater/nøtter og melkeprodukter
5. Spis mer krydder og kanel
6. Juster matmengden mht på fett. Enten juster ned eller juster opp.
7. Liiitt mer grønnsaker

Regn ut basalforbrennninga di og finn ut hva grunnomsetninga i kroppen din er.

Vettel 01-06-10 18:03

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...
 
Tror mange får seg et sjokk hvis de regner ut kaloriene per dag. ;) Det er jo det som er så flott, vi spiser og spiser, mette og fornøyde -alikevel går vi ned i vekt!

Man glemmer fort nemlig at ris og pasta og brød er veldig kaloririke.... Og fører til sug etter MER mat, så da har vi det gående. :)

Tipper det er derfor endel må pøse på mer fett når de stagnerer, fordi de får alt for lite kalorier i seg. (løs spekulasjon fra meg)

mamman til luca 01-06-10 21:12

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...
 
Tusen takk for svar!:)

I dag ble det 1370 kcal, og jeg er jo ikke sulten, og spiser masse fett føler jeg! (Har endel oljedressing med krydder på salatene)

Men mener og ha lest et sted her inne at man burde ha mere kcal når man går på ketolyse enn når man er på en diett med lite fett..???

Greddy 01-06-10 21:26

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mamman til luca (Innlegg 885035)
Tusen takk for svar!:)

I dag ble det 1370 kcal, og jeg er jo ikke sulten, og spiser masse fett føler jeg! (Har endel oljedressing med krydder på salatene)

Men mener og ha lest et sted her inne at man burde ha mere kcal når man går på ketolyse enn når man er på en diett med lite fett..???

Egentlig ikke. En av hovedmomenter til dietten er at den regulere matlysten slik at du ikke spiser mer enn du trenger.

Vettel 01-06-10 21:41

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...
 
Man KAN spise mer på LCHF enn på karborik mat, men betyr ikke at man MÅ ha mer kalorier. Man forbrenner bare mer fett...
(proteiner og fett er mer energikrevende og forbrenne, enn karbohydrater som forbrennes lett)

mamman til luca 01-06-10 21:58

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...
 
Tusen takk for svar:) Er litt fersk på dette jeg:o

Men da bare fortsetter jeg som før da! Ihvertfall hvis det har begynt og gå nedover igjen:) (Veiedag på lørdag)

Kryss fingrene for meg da! Har vert litt demotiverende med en vekt som ikke har rikket seg på 3 uker...:mad:

Øystein 02-06-10 21:34

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...
 
http://mell89.files.wordpress.com/20...s-crossed2.jpg

mamman til luca 03-06-10 09:07

Sv: Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ...
 
Takk Øystein:D Buksa sitter løsere allerede:p:D

(Kjenner faktisk at jeg har gått mere ned! Men får ikke veie før lørdag! Gubben har gjemt vekta:p)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no