Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Knallgode hamburgerbrød (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39710)

marjusen 19-01-11 18:04

Knallgode hamburgerbrød
 
Kom over disse her om dagen. Disse er utrolig gode.

Kilde:
http://lchf-bloggen.blogspot.com/2010/07/burgere.html

2 burgerbrød:

1 dl sesamfrø - finmales i blender (VIktig å velge de UTEN skall, disse har minst KH)
1 dl revet ost
2 små egg
1 ts bakepulver
1 liten ss fiberhusk
litt salt
litt sukrin / splenda
litt ekstra sesamfrø
____________________

Bland alle ingrediensene i en blender. Juster eventuelt røra med litt fløte hvis den blir for tykk. Legg røra i to passe store (burgerbrødstørrelse) klatter på bakepapir. Pynt med sesamfrø og stek på 175 grader i ca 20 minutter.

Nero 19-01-11 18:56

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Disse må prøves, stoler på deg - elsker lasagnen du har lagt ut her :)

LiMe 24-01-11 16:14

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Jeg har prøvd, og de ble veldig gode. Men finmalte ikke sesamfrøene på forhånd, bare blanda alt med stavmikser. Det gikk fint. Disse egner seg bra som fine frokostbrød også (hadde ett til overs som jeg spiste til frokosten dagen etter).

Nerthus 24-01-11 18:17

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Disse anbefales!!! Ble knallgode og perfekt til lavkarbo-burgern ;) Passe harde så de gjør jobben med at man kan spise burgeren med hendene og ikke med kniv og gaffel. Sikkert også perfekt til frokostbrød :)

Lett og lage også!

LilleMill 24-01-11 19:53

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Dette blir middagen i morgen :heia:

Supera 24-01-11 20:15

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Oooh, det hørtes herlig ut!

Furine 24-01-11 20:48

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Vart inspirert og laga desse til middag i dag, med god kjøtdeig frå slaktaren på hjørnet. Nam! :sikle:

Lissi80 25-01-11 19:36

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Ååååå, nam :) Dette var helt fantastisk :) Har hatt hamburger til middag idag etter denne oppskriften fra HCLF bloggen. De blei supergode og jeg blei nesten irritert når jeg var mett etter en ;)

LilleMill 25-01-11 20:19

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Ups, stekte på 200 grader i 20 minutter jeg. Ble ganske mørke under. Men de smaker nok godt for det :)

Supera 25-01-11 20:33

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Hadde akkurat disse til middag. Mmm, det ble bra! Den eneste feilen var de hjemmelagede hamburgerne mine som ble aaalt for høye. Det ble visst store kjøttkaker i stedet. Men godt smakte det, selv om det ble litt for høyt til å gape over.

Nerthus 25-01-11 21:11

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1011190)
Hadde akkurat disse til middag. Mmm, det ble bra! Den eneste feilen var de hjemmelagede hamburgerne mine som ble aaalt for høye. Det ble visst store kjøttkaker i stedet. Men godt smakte det, selv om det ble litt for høyt til å gape over.

Det skjedde meg også! I tillegg ble det litt lite burger i kantene...Neste gang blir det flatbanka burger istedet ;)

Supera 25-01-11 21:15

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1011250)
Det skjedde meg også! I tillegg ble det litt lite burger i kantene...Neste gang blir det flatbanka burger istedet ;)

Jepp, paddeflat!

Lissi80 26-01-11 00:54

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Jeg trykket mine litt flate før steking jeg :) Klattt de på bkepapir og trykket de utover til str på burgeren jeg stekte.. d ble vel litt over 1 cm høye på stekebrettet før steking. de hevet seg litt, men ikke veldig mye..Synes de ble perfekte og jeg har planer om en hamburgermiddag snart igjen :)

sistegang 29-01-11 21:05

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Disse var gode, blir flere av disse

2011-slank? 31-01-11 09:34

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Oi. Dette må prøvest:)
Er det noen som vet hvor mange karb det er i brøda?

Supera 31-01-11 12:20

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 2011-slank? (Innlegg 1016083)
Oi. Dette må prøvest:)
Er det noen som vet hvor mange karb det er i brøda?

2 burgerbrød:
1 dl sesamfrø = 8,4 med skall og 3,4 uten skall
1 dl revet ost = 0
2 små egg = 0,3
1 ts bakepulver = 1,0
1 liten ss fiberhusk = 0
litt salt = 0
litt sukrin / splenda = 0
litt ekstra sesamfrø

Med skall: 9,7 delt på to blir 4,85 per hamburgerbrød (pluss bittelitt sesamfrø oppå).
Uten skall: 4,7 delt på to blir 2,35 per hamburgerbrød (pluss bittelitt sesamfrø oppå).

marjusen 31-01-11 12:33

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1016189)
2 burgerbrød:
1 dl sesamfrø = 8,4
1 dl revet ost = 0
2 små egg = 0,3
1 ts bakepulver = 1,0
1 liten ss fiberhusk = 0
litt salt = 0
litt sukrin / splenda = 0
litt ekstra sesamfrø

9,7 delt på to blir 4,85 per hamburgerbrød (pluss bittelitt sesamfrø oppå).

Det er IKKE 8,4 kh i sesamfrø. Men du MÅ velge dem UTEN skall. Dem MED skall har 8,4, mens de UTEN skall har 3,38. Dette er pr desiliter altså.
Pr 100 gram er det følgene:
UTEN skall: 4,5
MED skall: 11,2

Det blir altså 4,7 i hele deigen, eller 2,35 pr stk om du lager dem like store:)

Marius

EDIT: Fint om du endrer innlegget ditt med riktig, bare så det ikke er noen som leser ditt innlegg og får feil info;)

nellie 31-01-11 12:44

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Du skriver jo ikke i oppskriften din at du bruker de uten... Så da er det vel ikke FEIL det Aeryth har regnet ut.. Er vel like sannsynlig at folk velger sesamfrø med skall når de ser "sesamfrø" som at de velger de uten...

Så du bør kanskje presisere at du bruker de uten da, hvis det er veldig viktig for deg at tallene er helt riktige:)

Charlott 31-01-11 12:46

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1016201)
Det er IKKE 8,4 kh i sesamfrø. Men du MÅ velge dem UTEN skall. Dem MED skall har 8,4, mens de UTEN skall har 3,38. Dette er pr desiliter altså.
Pr 100 gram er det følgene:
UTEN skall: 4,5
MED skall: 11,2

Det blir altså 4,7 i hele deigen, eller 2,35 pr stk om du lager dem like store:)

Marius

EDIT: Fint om du endrer innlegget ditt med riktig, bare så det ikke er noen som leser ditt innlegg og får feil info;)

Slike ting må presiseres i oppskrifta vettø! :)

marjusen 31-01-11 12:49

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Jepps, beklager det. Skal spesifisere det i oppskriften nuh.
Jeg kopierte bare oppskriften fra ett annet nettsted.

marjusen 31-01-11 12:51

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1016212)

Så du bør kanskje presisere at du bruker de uten da, hvis det er veldig viktig for deg at tallene er helt riktige:)

Det er jo ikke vitkig for meg at tallene er riktige, det er viktig for meg at folk som har en kvote på kh får vite de riktige.

Men tar selvkritikk for at jeg ikke presiserte at det er uten skall i oppskrifta:)

PS! Har sett deg debattere ofte i det siste, og du har en tendens til å bruke veldig krasse og unødvendige ord som skaper negativitet.
Mulig du ikke tenker over det selv, men bare tipser deg om å lese over det du skriver engang til:)

Supera 31-01-11 12:54

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1016201)
Det er IKKE 8,4 kh i sesamfrø. Men du MÅ velge dem UTEN skall. Dem MED skall har 8,4, mens de UTEN skall har 3,38. Dette er pr desiliter altså.
Pr 100 gram er det følgene:
UTEN skall: 4,5
MED skall: 11,2

Det blir altså 4,7 i hele deigen, eller 2,35 pr stk om du lager dem like store:)

Marius

EDIT: Fint om du endrer innlegget ditt med riktig, bare så det ikke er noen som leser ditt innlegg og får feil info;)

Oi, var det så stor forskjell? Den eneste varianten jeg fant i butikken her (Mega) var sesamfrø MED skall. Er det vanlig å finne pakker med sesamfrø uten skall?

nellie 31-01-11 12:55

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1016220)

PS! Har sett deg debattere ofte i det siste, og du har en tendens til å bruke veldig krasse og unødvendige ord som skaper negativitet.
Mulig du ikke tenker over det selv, men bare tipser deg om å lese over det du skriver engang til:)

Takk for tipset du;)
Heldigvis så er jeg ikke på detta forumet for å få venner og for å løpe i blomsterenga, så jeg kommer nok til å fortsette å si ting som de er og ikke pakke alt inn i tretten pakker sukker. Hvis du ikke tåler det så finnes det en ignorefunksjon her:)

otika 31-01-11 12:55

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1006162)

2 burgerbrød:

1 dl sesamfrø - finmales i blender (VIktig å velge de UTEN skall, disse har minst KH)

Hvor får jeg tak i de som er uten skall ? kiwi og mega har bare med og da blir baksten så mørk på farge (skremmer unga på flatmark) og jeg vil helst ikke ha så mye KH :rolleyes:

marjusen 31-01-11 12:57

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1016226)
Takk for tipset du;)
Heldigvis så er jeg ikke på detta forumet for å få venner og for å løpe i blomsterenga, så jeg kommer nok til å fortsette å si ting som de er og ikke pakke alt inn i tretten pakker sukker. Hvis du ikke tåler det så finnes det en ignorefunksjon her:)

Spøker du, eller?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no