Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Svimmel og uvel (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56230)

Bezzlee 09-03-15 17:38

Svimmel og uvel
 
Hei
er på dag 5 uten ris , pasta, brød, sukker og med mye mer grønnsaker, kjøtt og litt mer fett.

Jeg har ME.

Nå er jeg ganske så svimmel og kvalm og har mindre energi enn på lang tid. Har jeg da spart altfor lite karbohydrater? Jeg veier ikke maten så har ingen kontroll på hvor mye jeg spiser.

langaard 09-03-15 18:06

Sv: svimmel og uvel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bezzlee (Innlegg 1506582)
Hei
er på dag 5 uten ris , pasta, brød, sukker og med mye mer grønnsaker, kjøtt og litt mer fett.

Jeg har ME.

Nå er jeg ganske så svimmel og kvalm og har mindre energi enn på lang tid. Har jeg da spart altfor lite karbohydrater? Jeg veier ikke maten så har ingen kontroll på hvor mye jeg spiser.

Hei, det er helt normalt å ha det sånn i begynnelsen, det går over :)

Imse 09-03-15 18:21

Sv: svimmel og uvel
 
Jeg har også ME og avvenning fra raske karbo er grusomt. Det verste er over etter ei uke, men dag 3-5 kan være tøffe og en gang i uke 3.

Pass på å spise NOK, utrolig mange kalorier forsvinner når du tar bort brød osv. Vei og mål gjerne maten en dag for å se hvor mye du får i deg. Det hjelper på å spise nok.

Hvil deg ekstra mye i denne tiden, jeg pleier i hvertfall å være så sliten at det kjennes som hele kroppen rister utpå ettermiddagen, mens kroppen prøver å fortelle meg at om jeg bare spiser litt sukker så får jeg så mye mere energi.

Carisma 09-03-15 19:02

Sv: svimmel og uvel
 
Og husk salt!

Imse 10-03-15 13:08

Sv: svimmel og uvel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1506589)
Og husk salt!

Ja, superviktig! Jeg må tilsette ekstra salt flere dager, ellers blir jeg fysisk dårlig. Jeg merker det dog først på at jeg blir veldig tørst, drikker jeg mye da blir jeg uvell i løpet av noen dager om jeg ikke får i meg nok salt.

Susa84 10-03-15 16:18

Sv: Svimmel og uvel
 
Hadde det sånn de første 4 dagene sist uke. Jeg har fm og misstanke om Me.

Lemen 12-03-15 17:47

Sv: Svimmel og uvel
 
Tenker at det er lurt å prøve å finne ut hvor mange karbohydrater du faktisk får i deg, slik at du vet at du ikke ligger langt under det du bør. :) Da er det lettere å si noe om du har spist for lite, og lettere for deg å etterhvert finne nivået du bør ligge på, og som passer deg.

whiteandnerdy 08-01-16 22:12

Sv: Svimmel og uvel
 
Jeg har ikke startet helt ordentlig på lavkarbo men har prøvd ut oppskrifter i to dager nå bare for å prøve, og da har jeg spist mye egg og bacon feks.. Og da har jeg jo salt på egga.. Og idag hadde jeg taco salat med egenkomponert tacokrydder, brukte salt da også.. Spørsmålet er egentlig: Hvor mye salt skal man ha i seg? Føler ikke jeg får i meg mindre salt på denne type kost, men kanskje er det mye gjemt i min tidligere kost jeg ikke vet om?

amritam 09-01-16 10:39

Sv: Svimmel og uvel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av whiteandnerdy (Innlegg 1518072)
Jeg har ikke startet helt ordentlig på lavkarbo men har prøvd ut oppskrifter i to dager nå bare for å prøve, og da har jeg spist mye egg og bacon feks.. Og da har jeg jo salt på egga.. Og idag hadde jeg taco salat med egenkomponert tacokrydder, brukte salt da også.. Spørsmålet er egentlig: Hvor mye salt skal man ha i seg? Føler ikke jeg får i meg mindre salt på denne type kost, men kanskje er det mye gjemt i min tidligere kost jeg ikke vet om?

Ferdigmat og halvfabrikata inneholder som regel mye salt, og dette spiser de fleste mindre av når man kutter ned på karbohydratene.

I tillegg skiller kroppen ut mer salt når man spiser lite karbohydrater. Volek og Phinney i boka "The Art and Science of Low Carbohydrate Living" anbefaler at man drikker en til to kopper kraft eller buljong om dagen (og en kopp før trening). Man kan selvfølgelig bytte det ut med noe annet saltholdig.

whiteandnerdy 09-01-16 15:28

Sv: Svimmel og uvel
 
Oi såpass! Jaja kraft/buljong er jo godt det, so I dont mind �� takk for svar.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no