Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hvor kan man kjøpe agavesirup? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47447)

tiris 31-08-11 11:33

Hvor kan man kjøpe agavesirup?
 
Hei,

er det noen som vet hvor man kan kjøpe agavesirup i Oslo/Drammen?

Benzo 31-08-11 11:34

Sv: hvor kan man kjøpe agavesirup?
 
Helsekost!

lucifine 31-08-11 11:47

Sv: Hvor kan man kjøpe agavesirup?
 
hva er agavesirup? har hørt om det flere ganger i det siste..

tiris 31-08-11 13:49

Sv: Hvor kan man kjøpe agavesirup?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lucifine (Innlegg 1196393)
hva er agavesirup? har hørt om det flere ganger i det siste..

Det er et naturlig, flytende søtningsmiddel som kommer fra agave-planten. Det har en god del karbo, men ikke like mye som sukker og det er også søtere enn sukker slik at man ikke trenger like mye. Jeg skal bruke det i "Vanilla Crunch"-müslien fra LCHF-boka til Ulrika Davidsson. Der trenger jeg bare noen spiseskjeer til hele posjonen, så jeg tenker at det ikke har så mye å si. Skal uansett ikke spise store mengder müsli.

Idarull 31-08-11 13:55

Sv: Hvor kan man kjøpe agavesirup?
 
Vil anbefale iHerb.com, de er som regel billigst på alt av helsekost. Bare bestill varer for under 200 norske kroner, så går det bra med tollen.

Lullen 15-09-11 13:04

Sv: Hvor kan man kjøpe agavesirup?
 
I Sverige får du kjøpt det i matbutikken i hendige små flasker med "doserings-tut" :)

maysa 16-09-11 21:04

Sv: Hvor kan man kjøpe agavesirup?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tiris (Innlegg 1196500)
Det er et naturlig, flytende søtningsmiddel som kommer fra agave-planten. Det har en god del karbo, men ikke like mye som sukker og det er også søtere enn sukker slik at man ikke trenger like mye. Jeg skal bruke det i "Vanilla Crunch"-müslien fra LCHF-boka til Ulrika Davidsson. Der trenger jeg bare noen spiseskjeer til hele posjonen, så jeg tenker at det ikke har så mye å si. Skal uansett ikke spise store mengder müsli.

på flasken min kjøpt i dag på helsekosten står total karb 16g og flaska er 666g det er jo ikke mye pr 100 g så er jo laaaaangt ifra sukker

maysa 16-09-11 21:05

Sv: Hvor kan man kjøpe agavesirup?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tiris (Innlegg 1196388)
Hei,

er det noen som vet hvor man kan kjøpe agavesirup i Oslo/Drammen?

De har den hvertfall på helse kosten på gulskogen senteret og sikkert på cc også

Qlio 16-09-11 21:07

Sv: Hvor kan man kjøpe agavesirup?
 
Hvordan smaker denne i forhold til sukrin?

maysa 16-09-11 21:08

Sv: Hvor kan man kjøpe agavesirup?
 
har ikke smakt på den enda...så :anerikke:

Brokkoli 20-11-11 00:18

Sv: Hvor kan man kjøpe agavesirup?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av maysa (Innlegg 1209460)
på flasken min kjøpt i dag på helsekosten står total karb 16g og flaska er 666g det er jo ikke mye pr 100 g så er jo laaaaangt ifra sukker

Sikker på at det ikke står 16 g karbo "per serving"? (Ja, jeg vet denne tråden ikke har vært aktiv på en stund - men folk kan jo lese den selv om de ikke svarer :) )

BenteR 20-11-11 01:58

Sv: Hvor kan man kjøpe agavesirup?
 
Jeg er aktiv på et amerikansk diabetesforum og der advares det mot og bruke agavesirup siden den inneholder en hel del fruktose.
Ganske mange diabetikere får forhøyet blodsukker av agavesirupen sier de der på forumet.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no