Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Vekt som måler fettprosent (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1827)

Huldr 07-09-04 01:17

Vekt som måler fettprosent
 
Elkjøp har en vekt som måler fettprosent, OBH Nordica NOR6281 til 794 kroner (dyrt :eek: )

Er det noen som vet hvordan denne/slike vekter funker? Er det komplisert? Har så lyst på vekt nå.... :o

guro 07-09-04 10:15

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0><TBODY><TR><TD>Fra Elkjøps hjemmeside:

Elektronisk vekt med stor nøyaktighet. Vekten beregner også kroppens fettprosent og er programmerbar for 10 faste brukere. Tydelig LCD display og automatisk avstengning. Max 150 kg med 100g intervall.
</TD></TR><TR><TD> </TD></TR></TBODY></TABLE>
Den regner det tydelig ut fra informasjon du programmerer inn vekten i tillegg til antall kilo. Sansynligvis tilsvarene måte som nettsiden Nille bruker. Noen som vet mer?

Begod 08-09-04 11:15

Jeg bruker fettklypen Slimguide:

http://www.athletic-city.no/shop/

Er mer tungvint i bruk , men gir mer nøyaktig resultat.

Vektene kan gi helt feil resultat pga, vanninnhold, salt ,siste måltid , osv.

Huldr 08-09-04 11:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Begod
Jeg bruker fettklypen Slimguide:

http://www.athletic-city.no/shop/

Er mer tungvint i bruk , men gir mer nøyaktig resultat.

Vektene kan gi helt feil resultat pga, vanninnhold, salt ,siste måltid , osv.

Det var ikke dumt! Har lett etter sånne før, men ikke funnet... Denne var jo ikke altfor dyr heller! Takk Begod :)

nalana 08-09-04 14:34

Elkjøps vekt...
 
...synes ikke jeg er dyr. Har ikke sett den da, så jeg vet ikke hvordan den er i forhold til den som jeg kjøpte for snart et år siden. Merket er "SOEHNLE" og vekta heter "Body balance Atlantic", og kostet 1.500,- kr:eek:

Den er dyr, for jeg synes den virker ganske unøyaktig. Kan gå på flere ganger etter hverandre, og så viser den små avvik.:((Ikke på kiloene, men på vanninnhold og slikt)

Den har et veldig stilig design da:o

Huldr 11-09-04 11:22

Hei Nalana!

Hvordan bruker man en slik vekt da? Må man legge inn masse opplysninger på den, eller hva?

Har ikke peiling, skjønner du... :)

nalana 11-09-04 14:19

Det stemmer
 
Man legger inn noen opplysninger, sånn som vekt, høyde, alder og sikkert noe mer som jeg ikke kommer på. Så er det opp til 10 minner på den. På min er det 4, og jeg tråkker på det nr jeg har lagret mine opplysninger før jeg går på vekta når jeg skal ha opp fettprosent og slike ekstrating. Når jeg bare veier meg, så går jeg bare på vekta på vanlig måte.

Kanel 15-09-04 07:48

Hmm, har en slik vekt - men den kom med tysk bruksanvisning og jeg skjønte ikke ingenting.
Nå kastet jeg bruksanvisningen, kunne jo fått noen andre til å lest den.
Ikke har jeg greie på tallet som kommer opp heller - det kommer opp et tall med prosent bakom.
Hva bør det tallet ligge på..?
Vekta var fryktelig dyr i sin tid, så det hdde vært greit om jeg kunne brukt den til litt mer en vanlig måling.

Begod 15-09-04 16:40

Normalen for damer er ca. 18 - 22%

Menn 12 - 17%

Sandrine 07-12-04 14:36

1 Vedlegg
For en stund siden krøp jeg til korset og kjøpte meg vekt, Soehnle Body Balance, som i tillegg til vekt, viser fettprosent og vanninnhold.

Den er utrolig kresen på hvilken tilstand føttene er i for hvilket resultat som blir registrert. Jeg har så tørre føtter at jeg ofte sliter med å få registrert annet enn vekt. Bruksanvisningen anbefaler å fukte føttene hvis dette er et problem, men da får jeg helt andre resultater. Skal jeg føle meg riktig bra, er det bare å legge seg i badekaret til tærne ser ut som rosiner. Denne taktikken gir gir lavt fettinnhold og høyt vanninnhold.:cool:

For å få sammenlignbare resultater har jeg valgt å akseptere for høye verdier på fettprosent og for lave verdier på vanninnhold ved å veie meg med tørre føtter før jeg spiser eller drikker noe om morgenen.

Dette er tabellen som fulgte med over anbefalte verdier:

Ingo 07-12-04 14:52

Målende vekt.
 
Kjapt forklart fungerer vekten slik at den sender en svak (ufarlig) elektronisk impuls inn i det ene benet. Denne impulsen går gjennom det benet, ned i det andre og ender i vekten igjen gjennom det andre benet.
Vekten måler da tiden impulsen bruker på ferden. Det tar nemlig forskjellig tid å reise gjennom fett kontra muskler.
De er ganske så nøyaktige, men det er jo gjennomsnittet som blir målt da. Det er viktig å vite... ;)

Ellers er sånne varer alltid dyrere i desember!!! (NB!) Kjøp heller i slutten av januar eller februar. Anbefales sterkt, da prisene gjerne stiger med ca. 10-30% nå i juletider!

Jeg skal forresten sjekke om det finnes rimeligere varianter i morgen, men tror nok det er blandt de rimeligste (Nordica er ofte det, selv om de har høy kvalitet.).

Huldr 17-03-06 18:40

Sv: Vekt som måler fettprosent
 
Det var test av sånne vekter på TV2 Hjelper Deg i går :)

Og det var faktisk en OBH Nordica-vekt som vant :ja:

Kostet rundt 500, en av de billigste i testen. Testen blir vel lagt ut på nettet etterhvert, hvis noen lurer på å skaffe seg en slik :)

Er det forresten noen som kan forklare meg hva dette
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ingo
men det er jo gjennomsnittet som blir målt da. Det er viktig å vite... ;)

betyr?? Er visst litt tett i pappen... :o Gjennomsnitt av hva, og hvorfor er det viktig å vite..? :cool: :p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no