Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   One Hit Wonders (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14087)

Photobscura 06-08-07 08:23

One Hit Wonders
 
Hei hei! Har dere minner fra forne tiår om ting som hadde kort levetid? Greier som var innmari hotte en sesong, men forsvant, og når man tenker tilbake så håper man at noen aldri får ideen om å kjøre en revival?

Her er et par superpopulære bommerter fra nittatallet: Varmeaktive t-skjorter; hvem har EGENTLIG lyst til å fortelle verden hvor varme pupper og armhuler man har...???
Bolebukser: Det flatterer ingen. INGEN! Og det hjeler ikke å tucke t-skjorta nedi!

Brimstone 07-08-07 04:10

Sv: One Hit Wonders
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 315514)
Hei hei! Har dere minner fra forne tiår om ting som hadde kort levetid? Greier som var innmari hotte en sesong, men forsvant, og når man tenker tilbake så håper man at noen aldri får ideen om å kjøre en revival?

Her er et par superpopulære bommerter fra nittatallet: Varmeaktive t-skjorter; hvem har EGENTLIG lyst til å fortelle verden hvor varme pupper og armhuler man har...???
Bolebukser: Det flatterer ingen. INGEN! Og det hjeler ikke å tucke t-skjorta nedi!

LMAO, Bolebukser ja. Gjerne kamomønstra i neonfarger *Grøsselangtinniryggmargen*

Ellers har jeg festlige minner fra en svunnen campingferie i Danmark om svenske ektepar med lik grilldress og tresko. Ikke det at det var noen one hit wonder da, tror det fenomenet eksisterer fremdeles :p

Karin 07-08-07 04:21

Sv: One Hit Wonders
 
Tenkte på musikk jeg da, først og fremst. Og da ALLER fremst kanskje The Archies (etter tegneserien av samme navn, forøvrig der både Scooby-Doo og Sabrina the Teenage Witch begynte)

Men det fantes altså et band som kalte seg The Archies, sånn ca 69-70??? (Hjelp mottaes med takk!) Og de sang:

"Sugar - oh, honey, honey -
You are my candy girl,
and you got me wanting you.

Oh, honey - oh, sugar, sugar -
You are my candy girl,
and you got me wanting you."

Vi går ikke videre, tror jeg. Resten er like SUKKERsøtt. . . Ikke en god lavkarbo-hit, nei!

Men dette var heldigvis en one-hit-wonder!!!

Photobscura 07-08-07 09:21

Sv: One Hit Wonders
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karin (Innlegg 316027)
Tenkte på musikk jeg da, først og fremst. Og da ALLER fremst kanskje The Archies (etter tegneserien av samme navn, forøvrig der både Scooby-Doo og Sabrina the Teenage Witch begynte)

Men det fantes altså et band som kalte seg The Archies, sånn ca 69-70??? (Hjelp mottaes med takk!) Og de sang:

"Sugar - oh, honey, honey -
You are my candy girl,
and you got me wanting you.

Oh, honey - oh, sugar, sugar -
You are my candy girl,
and you got me wanting you."

Vi går ikke videre, tror jeg. Resten er like SUKKERsøtt. . . Ikke en god lavkarbo-hit, nei!

Men dette var heldigvis en one-hit-wonder!!!

...og covret uendelig mange ganger:D

Joda, musikk er også velkommen.

...noen som husker "Space man, I allways wanted you to go into spaceman..."...
Hahahah, eller "informah! I know shegottabidibidibadi beia, I likke bombom deah!" (Noen som noen gang fant ut hva han Snow-duden sang om??)

Og sånne krager som man knøt rundt halsen, i hvit knipling eller hva det nå kalles. Tights, laange, mønstra fargesterke bomullsstrikkagensere og så knyter man en krage på det hele. Rart at noen fikk seg noe i det hele tatt på nittitallet:lol:

wander 07-08-07 09:34

Sv: One Hit Wonders
 
Hva med Glen Medeiros da "Nothings gonna change my love for you"? Det var en one hit wonder.

Jeg har faktisk den på en av CD'ene mine i bilen nå - og jeg mimrer og mimrer... *sukk*

Photobscura 07-08-07 09:35

Sv: One Hit Wonders
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wander (Innlegg 316120)
Hva med Glen Medeiros da "Nothings gonna change my love for you"? Det var en one hit wonder.

Jeg har faktisk den på en av CD'ene mine i bilen nå - og jeg mimrer og mimrer... *sukk*

Jahaha, husker den. Og så var han lissom såååå kjekk!
Ble det ikke skuespiller av ham? Eller var det Rob Love..?

Smula 07-08-07 09:44

Sv: One Hit Wonders
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 316121)
Jahaha, husker den. Og så var han lissom såååå kjekk!
Ble det ikke skuespiller av ham? Eller var det Rob Love..?

Da det skal jeg si!
Drit i om han kunne synge eller ikke, han var jo så lekker....! :p

wander 07-08-07 09:45

Sv: One Hit Wonders
 
Rob Lowe som er skuespiller. Han spilte bl.a i "St. Elmos Fire" - det var en storfilm, tror jeg... men jeg husker at jeg ikke syntes noe særlig om den...

jeef-micro 07-08-07 11:13

Sv: One Hit Wonders
 
One hit wonders ja :p hva med crystal pepsi?? noen som husker den?
eller sangen "life is live" med bandet Opus...

ellers har jeg litt skrekken når jeg tenker tilbake på korte lyse dongeribukser (trange i leggen) tennissokker og mokasiner, og gjerne beltet godt strammet, så buksa gikk litt oppi rompa :eek:

wander 07-08-07 11:37

Sv: One Hit Wonders
 
Millet dunjakker også... Rosa med hvite armer som det gikk an å ta av... husker jeg ønsket meg en sånn, men fikk det aldri..

moinx 07-08-07 12:00

Sv: One Hit Wonders
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 316166)
One hit wonders ja :p hva med crystal pepsi?? noen som husker den?

Ååååh jah!
De var jo geniale å ha sprit på uten at noen brydde seg noe mer med det...:p :p Joa, kunne brukt Sprite flske, men det liker jeg ikke, og da ville jo mamma og pappa stilt seg undrene til det..:D

nalana 07-08-07 12:19

Sv: One Hit Wonders
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 316121)
Jahaha, husker den. Og så var han lissom såååå kjekk!
Ble det ikke skuespiller av ham? Eller var det Rob Love..?

Rob Love har vel aldri sunget, eller gikk jeg glipp av noe?

Photobscura 07-08-07 14:39

Sv: One Hit Wonders
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 316166)
One hit wonders ja :p hva med crystal pepsi?? noen som husker den?
eller sangen "life is live" med bandet Opus...

ellers har jeg litt skrekken når jeg tenker tilbake på korte lyse dongeribukser (trange i leggen) tennissokker og mokasiner, og gjerne beltet godt strammet, så buksa gikk litt oppi rompa :eek:

Haha, det var fæle greier. Jeg kalte det bare for klorbleka brus...
Synd med Opus, folk glemmer dem aldri til tross for at de bare hadde dette ene lysglimtet... Jeg mener, Opus er jo et genialt bandnavn som gikk litt til spille.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana (Innlegg 316230)
Rob Love har vel aldri sunget, eller gikk jeg glipp av noe?

Det kan stemme. Husk at jeg var 1-11 år gammel på åttitallet, og mine idol-referanser stammer mye fra posterveggene til mine to mye eldre søstre!

Nicpins 07-08-07 15:27

Sv: One Hit Wonders
 
Marc Cohn - "Walking in Memphis"...
Fin sang forresten, men fyren ble visst aldri noe mer enn en OHW i Norge.
Dessuten ble han jo skutt, stakkars, men overlevde visstnok det, da...

Nannah 07-08-07 15:43

Sv: One Hit Wonders
 
Rosa PockoLocko joggedresser...dratt godt opp i rumpa...hjemmepermanent med tromsøpalme på huet....herregud !!

Og jooo....Bom,bom,bom ...bom.bombadilla life...Gaaaaaaaaaaaahh:s

Nicpins 07-08-07 15:45

Sv: One Hit Wonders
 
Noen som er så gamle her at de husker de derre indianerperle-
pannebåndene da...? -Gaaaaaaaaaaaahhh herfra oxo!!!!!!!!!

Photobscura 07-08-07 16:17

Sv: One Hit Wonders
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nicpins (Innlegg 316328)
Noen som er så gamle her at de husker de derre indianerperle-
pannebåndene da...? -Gaaaaaaaaaaaahhh herfra oxo!!!!!!!!!

Njæ, men det fikk meg til å tenke på to ting; indianerperlehalskjeder, som satt helt inntil halsen, beinperler og skinnreimer:D, også de snorene som man tvinnet rundt en hårlokk og lagde mønster, og gjerne en kule nederst. Jeg lærte meg å lage mine egne.. De var vel egentlig ikke så ille, helt til jeg lagde sånne på alle jeg kjente, da ble det litt rart...

wander 07-08-07 20:03

Sv: One Hit Wonders
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nicpins (Innlegg 316328)
Noen som er så gamle her at de husker de derre indianerperle-
pannebåndene da...? -Gaaaaaaaaaaaahhh herfra oxo!!!!!!!!!

Jeg tror jeg husker dem. De var så fiiiiine...

Hyper 07-08-07 21:04

Sv: One Hit Wonders
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 316108)
...og covret uendelig mange ganger:D

Joda, musikk er også velkommen.

...noen som husker "Space man, I allways wanted you to go into spaceman..."...
Hahahah, eller "informah! I know shegottabidibidibadi beia, I likke bombom deah!" (Noen som noen gang fant ut hva han Snow-duden sang om??)

Og sånne krager som man knøt rundt halsen, i hvit knipling eller hva det nå kalles. Tights, laange, mønstra fargesterke bomullsstrikkagensere og så knyter man en krage på det hele. Rart at noen fikk seg noe i det hele tatt på nittitallet:lol:

Babylon zoo!!!Jeg husker den veldig godt!!hahhahaa....
Og Informer med Snow!!!jaaaa!!!!Vittig:):)

Hyper 07-08-07 21:05

Sv: One Hit Wonders
 
Hva med "BALL" genserne da?..ALLE eide vel en sånn på 80-tallet..
Men de forsvant fort tror jeg..
Og de JÆ****E steinvaska lyse dongeribuksene...Med STRIKK i beina og neon-merker på!!!GAWD!!..

Nicpins 07-08-07 21:33

Sv: One Hit Wonders
 
Forrige århundrets ultimate One Hit Wonder var hele 80-tallet, faktisk.

Smula 09-08-07 09:26

Sv: One Hit Wonders
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nicpins (Innlegg 316328)
Noen som er så gamle her at de husker de derre indianerperle-
pannebåndene da...? -Gaaaaaaaaaaaahhh herfra oxo!!!!!!!!!

Yes ma´am! (Eller sir...? :confused: )

Foreldre har et digert bilde av meg, 9 år gammel på Gran Ganaria, i sånn hvit indianertopp med frynser, flette og gullpannebånd med perler.

Photobscura 09-08-07 12:00

Sv: One Hit Wonders
 
Nittitallets bukseskjørt!!! Uææææ, i kreisi mønster, og gjerne med vest og volangbluse. Spy!

moinx 09-08-07 12:43

Sv: One Hit Wonders
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 317500)
Nittitallets bukseskjørt!!! Uææææ, i kreisi mønster, og gjerne med vest og volangbluse. Spy!

http://www.cosgan.de/images/smilie/ekelig/g020.gifÅsså sånne kinasko..Skrekk og gru....

Hyper 09-08-07 13:39

Sv: One Hit Wonders
 
Hmmmm..Husker ikke detta jeg...hverken pannebånda, bukseskjørta eller kinaskoa?...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no