Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Trening? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33054)

HenrietteH 25-04-10 08:39

Trening?
 
hei alle sammen...
hvor mye trener dere?
jeg prøver å gå ca 10km hver dag..er det nok?

var på totaltime på elixia her om dagen men ble så dårlig at jeg måtte gå ut...ble kvalm og ekkel i korppen..tok jeg kanskje for hardt i?

er snart ferdig med min tredje uke...

screwball 25-04-10 09:19

Sv: trening?
 
Mange oppnår gode resultater uten trening i det hele tatt - men all aktivitet hjelper både på kropp og sinn.
Tar noen uker før kroppen din venner seg til trening på lavkarbo, da kan man oppleve sånne ting som du gjør - spesielt om man ikke har et greit treningsgrunnlag fra før.
Bare å fortsette med å gå turer, så kan du etterhvert øke treningsmengden om du ønsker.

R0SA 25-04-10 09:31

Sv: trening?
 
Å gå en hel mil hver eneste dag er jo kjempemye!

Selv trener jeg på treningssenter 2-3 ganger per uke og så går jeg en lang tur på ca 1 mil rask gange en gang i uken.

Karolinee 25-04-10 10:50

Sv: trening?
 
Eg passa på å gå tur i minimum en halvtime kvar dag, rask gang :) Og så blir det treningssenteret nokken daga om tida strekke til :)

Arka 25-04-10 12:18

Sv: Trening?
 
Har en aktiv hund, så jeg går fra 1 - 3 timer pr dag i skogen. ;)

HenrietteH 25-04-10 15:24

Sv: Trening?
 
jeg går 5 km hver morgen og ca 5 hver kveld...jeg har også en energiklump med fire bein som trenger å komme seg ut =)

Kitt 25-04-10 15:49

Sv: Trening?
 
Og noen av oss trener ikke i det hele tatt! Går en rusletur med hundene om kvelden, men vil ikke kalle det trening, fysisk aktivitet, ja, men ikke trening!:p

Cherry 25-04-10 16:32

Sv: Trening?
 
Trening er bra for alle, uansett størrelse, vekt og dagsform ;)

Kitt 25-04-10 16:39

Sv: Trening?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 867425)
Trening er bra for alle, uansett størrelse, vekt og dagsform ;)

Snakk for deg selv, er du snill! ;)

Som sagt, fysisk aktivitet, ja, men ikke trening!:nedfor:

Jeg er av lege og fysioterapeut definert som "utrenbar" dvs at jeg ikke har nytte eller godt av å drive med trening!
Jeg skal bare prøve å være i forsiktig fysisk aktiv!:D

HenrietteH 25-04-10 19:42

Sv: Trening?
 
jeg synes det er gøy noen ganger..hehe...ute i skogen når sola skinner mellom tretoppene=) det er deilig det...

Ebbalilla 26-04-10 10:45

Sv: Trening?
 
Jeg går turer hver dag. Ikke noe sånn seriøst, men jeg går alltid hvis jeg skal et sted, dersom jeg har tid da. Går i barnehagen, går på butikken osv.

Jeg trener sånne treningsspill på Nintendo Wii, Wii Fit plus og EA sports Active. Tar i alle fall dagens treningsprogram (ca 30 min), og tar helst et til sånn at det blir en time.

Også pleier jeg å ta meg en sykkeltur innimellom. Da sykler jeg en time i moderat tempo.

Har kjøp Jillian Michaels 30 day shred, men den er ikke kommet i posten enda.. Men jeg har en ambisjon om å begynne på den også etterhvert.

Jeg liker i allefall at kroppen rører litt på seg, sånn at jeg ikke stivner helt!;)

Elizabeth 26-04-10 11:11

Sv: Trening?
 
Jeg prøver å trene på trenigssalen hos fysioen 3 dager i uken og litt hjemme utenom. Nå har jeg ikke komt meg avgårde til fysio mer enn en dag i uke for mamma som pleier å ha datteren min er på opptreningssenter på Lillehammer. Men hun kommer tilbake på onsdag så da er det tilbake til normalt.

Jeg trener 1 time mandag og fredag og 2 timer onsdager, da 1 time aleine og 1 time med fysioen. Hjemme har jeg øvelser som jeg har fått av fysio eller jeg spiller wii sport boksing eller tennis og jeg går tur med hund og unge. Det går ikke så fort fremover med en to åring som skal gå selv da... hehe

EmilyB 26-04-10 12:46

Sv: Trening?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HenrietteH (Innlegg 867234)
hei alle sammen...
hvor mye trener dere?
jeg prøver å gå ca 10km hver dag..er det nok?

var på totaltime på elixia her om dagen men ble så dårlig at jeg måtte gå ut...ble kvalm og ekkel i korppen..tok jeg kanskje for hardt i?

er snart ferdig med min tredje uke...

Totaltimene kan være litt for harde om man ikke har et treningsgrunnlag fra før, det kan også hende at du hadde spist for lite på forhånd.
For min del behøvde jeg ingen tilvenningsfase når jeg begynte å trene på lavkarbo ( men det er selvsagt individuelt), og resultatene har kommet raskt - mye raskere enn når jeg trente på høykarbo. Utholdenheten min er blant annet bedre.
Jeg lager alltid en proteinshake før trening eller spiser masse egg og bacon - det holder jeg lenge på.

BlirFjong 26-04-10 13:33

Sv: Trening?
 
Fram til nylig gikk jeg bare tur ca 1 time +/- hver dag med hunden, har hatt et par dager fri i uken når sambo har gått alene med voffsen. Det varierer veldig hvor intense de turene er, kommer litt an på humøret hos "dyret" ;)

Nylig har jeg i tillegg begynt med Jillian Michaels 30 day shred, har hatt lyst til å trene ekstra i tillegg til turene men tiden strekker ikke til og treningssenter er dyrt å betale for. 20 min til dagen kan jeg derimot ta meg tid til så har begynt med det :) Syns det går bra med tanke på hvor lite trent jeg er....

keefee 28-04-10 12:55

Sv: Trening?
 
Hei!

Jeg trener mellom 4-5 dager i uka.

mandager: spinning 55 min
tirsdager: personlig trener med 25 minuter styrketrening og 30 minuter trødemølla
onsdager: Girya 55 min og 30 minuter trødemølla
tirsdager: spinning 40 min
fredager: personlig trener med 55 minuter styrketrening

Jeg har vært på lavkarbo siden mars 2010 (mister 4 kg) og ketolyse for 2 uker siden (gått opp og ned uten å ha eggløsning).

Jeg spiser jeg mett, alle supplement, drikke 10 glaser vann.
Når jeg er på ketolyse, føller jeg veldig slapp, latt og har null overskudd.
Hodet spinner og har dårlig humor p.g.a. brownout på hudet, som man mister konsentrasjon hela tida.

Når jeg trener styrke og løfte vekter som jeg pleide å ha, så er jeg påkjørt etter 1 sett av 3.

Når jeg trener intervaller, er det, svimlende.

Har dere noe råd til meg?

Ebbalilla 28-04-10 13:53

Sv: Trening?
 
Hvis jeg har forstått det riktig så:
Det tar lenger tid for kroppen å lage energi ut av fett enn karbohydrater. Så når du ikke tilfører mer enn minimum karber, og har forbrent karbohydratlageret (dvs at du er i ketose), så vil ikke kroppen lenger klare å yte like mye, like RASKT som før.

Derfor føler man seg mer sliten og har mindre energi. Det finnes sikkert mange tråder om dette på treningsforumet. Men etter hva jeg har forstått kommer det meget an på personen om man finner igjen til "gammelt" energinivå når man er i ketose.

Jeg antar at du har trent mye før for det der høres MYE ut:eek:
Det "anbefales" 20-30 min moderat trening når man er på ketolyse.

Flink-flink er du:)

andreasoe 28-04-10 15:09

Sv: Trening?
 
Vil kroppen ha blitt vant med å bruke fett som energi etter 3mnd? Og vil kroppen da kunne klare å yte like bra som før, eventuelt bedre? Klart, ikke på sprint.. men annet?

Kitt 28-04-10 16:10

Sv: Trening?
 
Etter ca 4 uker skal kroppen ha vennet seg til å bruke ketoner som drivstoff og man skal kunne trene etc vel så bra som før!
Søk på utvidet søk trening og ketose, innlegg av BitTorres eller Pål, så finner dere myyyyyye om dette fenomenet!:)

keefee 28-04-10 16:43

Sv: Trening?
 
Ja takk for tipsers alle sammen.

Jeg må undersøker narmere på BitTorres og Pål. Det kansjke høres dumt ut og litt off topic, er det mulig å sortere for kontributer?

Svadadama 28-04-10 17:11

Sv: Trening?
 
Hva som er nok trening er jo veldig forskjellig fra person til person da. Og avhengig av mange forskjellige faktorer, f.eks. utgangspunktet og hvilke mål man har med treningen.

Jeg trener først og fremst for å bli sterkere/evt. vedlikeholde muskler og for å komme i bedre form. Da trener jeg styrke 4 ganger i uken og kardio de tre andre. Intensitet varierer utifra dagform, hva jeg har trent tidligere osv.

ada-emilie 28-04-10 17:38

Sv: Trening?
 
Jeg trener ikke akkurat. Går tur minst 40 min 2 g. pr dag, noe jeg har gjort i år etter år, og går på yogatime to ganger i uka. Prøver å gjøre noe yoga en gang i uka hjemme også, men det tilhører sjeldenhetene at jeg faktisk gjør det. Gikk tidligere på styrketrening annenhver dag og var fullstendig hekta, så hekta at jeg måtte tvinge meg til å gjøre noe annet. Det ble yoga. Noe som passer meg bedre siden jeg trenger å roe meg ned.Det er jeg hekta på også,men på en mer positiv måte siden jeg elsker det, og ikke gjør det av redsel for overvekt som var mitt motiv da jeg trente styrke.

For meg har det aldri vært trening som har vært det viktigste for å gå ned i vekt. Kostholdet har mye mer å si. Uten sukker ingen overvekt. Sukker = opp i vekt.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no