Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Gerds ostekake (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15963)

Maimor 20-02-09 12:09

Sv: Gerds ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Amariel (Innlegg 657173)
Nå står det en bunn i ovnen som jeg skal ha til kaka.. Har nemlig tenkt å bruke søt oopsiebunn under:sikle:

Hvordan ble det med oopsi-bunn? Jeg har tenkt å lage denne til bursdag i helgen og vurderte oopsie i stedenfor nøttebunn nemlig.

Tone-G 20-02-09 12:12

Sv: Gerds ostekake
 
Den ble helt perfekt:heia:

Veldig god! Så den kan jeg anbefale på det varmeste.. Husk å søt oopsierøra litt før du steker den.. Den blir litt sukkerbrødaktig i smaken:)

Carisma 26-02-09 15:44

Sv: Gerds ostekake
 
Laget ostekaka i amerikanske muffinsformer sist helg. Ble tatt veldig godt i mot hos 2 skeptiske foreldre, som begge ligger på grensen til diabetes 2. Prøver derfor å snike inn alle de lavkarbo/sukkerfrie tingene jg kan :D
Eneste bakdelen var at de seig litt i kantene i papirformen.

snøfte 02-03-09 16:53

Sv: Gerds ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 366232)
Gerds Ostekake

Bunn:
250g. grovhakka mandler
100-150g. romtemperert smør
- Blandes godt og legges i en papirkledd rund form

Fyll:
1 boks seterrømme
1 pk kremfløte (1/3 l)
1 pakke Heistad bringebærgele (1/2 mengde vann)
1 pk Tine kremost, naturell
- Lag geleen og la den stå og avkjøle
- Rør sammen kremost og rømme til den blir klump-fri
- Visp kremen.
Bland så alt sammen, rør forsiktig. Tømmes over bunn. La stå kaldt natta over.

Kaka totalt inneholder ca 35 karber. Og den er mektig!!!

Namm nammm denne skal jeg virkelig lage til forreningsdamene på onsdag. Du må jo bare være en "raser" til å lage mat. Har du noe lettvint, varmt og godt som jeg og kan lage??

Bee 02-03-09 17:56

Sv: Gerds ostekake
 
Dette må være den beste lavkarbokaka jeg noen gang har spit, og den jeg har laget flest ganger. Nam nam!

snøfte 03-03-09 17:48

Sv: Gerds ostekake
 
Hei Gerd
Skal lage ostekaken din. Den må jo bare være en vinner, ser den går igjen og igjen, og får masse ros:-).Kommer med et helt sikkert dumt sp.mål. Men bunnen skal vel bare stivne i formen og ikke steke.

Maimor 03-03-09 20:41

Sv: Gerds ostekake
 
Jeg lot den bare stivne hvertfall, den var kjempegod.

supha 08-03-09 18:09

Sv: Gerds ostekake
 
Hvordan lager dere gelelokket? Skjønner at man kan blande Fun light med gelatin. Men helles dette over toppen av kaka?

PrøveKanin 08-03-09 23:21

Sv: Gerds ostekake
 
Denne skal jeg lage imorgen !

Når jeg skal skeie ut fremover, skal jeg skeie ut med å lage noe av de utrolig fristende oppskriftene dere har her inne, istedet for å dra ned på rimi og kjøpe godteri for 100 kr som jeg har gjort før :D

NinaOp 13-03-09 20:57

Sv: Gerds ostekake
 
Å nei!! Kriiise! Skulle lage denne til jentekveld i morgen, men "hoppa" over linjen der det sto at kremen skulle vispes..:o helte bare fløten oppi med ost og rømme.. Lurer på hvordan dette skal gå? Sånn går det når man skal forte seg å slenge sammen en kake..

Impulsiw 13-03-09 21:25

Sv: Gerds ostekake
 
Kanskje prøve å piske det hele?

Impulsiw 13-03-09 21:27

Sv: Gerds ostekake
 
Nei..forresten. Nå så jeg på oppskrifta. Den stivner nok likavel..er jo gelatin oppi der :D

NinaOp 13-03-09 21:28

Sv: Gerds ostekake
 
Jeg rørte det sammen litt og slengte det oppi forma:D Smakte godt av fyllet i det minste! Så slang jeg oppi gelelokk på toppen, så nå håper jeg det blir bra! Har akkurat ødelagt en Black Sunday med alt for mye bakekako så dette MÅ bli bra nå!

Bollemina 13-05-09 19:36

Sv: Gerds ostekake
 
Nå står kaken i kjøleskapet og jeg er superspent!:) Fulgte orginaloppskriften, bortsett fra en annen nøtteblanding til bunn og litt sukkerfri sjokolade oppi - gleder meg! Er så utrolig fysen på noe godt, og så voldsomt lei egg!

Bollemina 13-05-09 21:23

Sv: Gerds ostekake
 
Den var god, men synes egentlig at sjokoladebitene i bunnen reddet den, ellers hadde det for meg blitt litt lite søtt og noe syntetisk smak. Tror kanskje det er den bringebær geleen jeg ikke er helt stor fan av? Men mmmm så godt å spise kake igjen, tror jeg må prøve en sjokoladekake neste gang! :)

Lemen 21-05-09 21:08

Sv: Gerds ostekake
 
Blir denne kaken også glutenfri? :)

Gerd 21-05-09 21:10

Sv: Gerds ostekake
 
Ja, det tror jeg. Ikke noe form for mel i den :)

Lemen 21-05-09 21:12

Sv: Gerds ostekake
 
Takk, Gerd! Det var det jeg trodde også, men var litt usikker på om det finnes gluten i meieriproduktene. :)

Gerd 21-05-09 21:12

Sv: Gerds ostekake
 
Nei, det tror jeg ikke :)

Photobscura 22-05-09 17:06

Sv: Gerds ostekake
 
Nå skal jeg prøve en litt egen variant. Er veldig spent!

Fyll:
1 boks seterrømme
1 pk kremfløte (1/3 l)
1 pakke Heistad jordbærgelé (1/2 mengde vann)
1/2 pakke mascarpone
En halv pose frosne skogsbær (bjørnebær, blåbær, solbær, bringebær og rips)

Den skal lages som diaalternativ til bryllup, og jeg er veldig spent :D
Hadde også tenkt å lage macadamiabunn, men glemte å kjøpe, og hadde mandler fra før :)

Stupedama 22-05-09 20:00

Sv: Gerds ostekake
 
Nå har jeg også lyst på Gerds famøse ostekake! Men jeg skal bare være hjemme i kveld og i morgen. Kan den fryses? Noen som har prøvd?

Photobscura 22-05-09 20:05

Sv: Gerds ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stupedama (Innlegg 723381)
Nå har jeg også lyst på Gerds famøse ostekake! Men jeg skal bare være hjemme i kveld og i morgen. Kan den fryses? Noen som har prøvd?

Jeg har lest gjennom hele tråden for å finne ut om man kan bruke silikonform, og da leste jeg at man kan fryse kaka, ja! Mamma sa forresten at man kunne bruke silikonform, så da stoler jeg på henne :p

Stupedama 22-05-09 20:27

Sv: Gerds ostekake
 
Hurra for begge deler! Jeg har forresten allerede begynt. Kjente at jeg bare må ha den om jeg så måtte gi resten bort til naboen når jeg drar. Dette er godt å holde på med. Grounding!

Photobscura 22-05-09 20:41

Sv: Gerds ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stupedama (Innlegg 723399)
Hurra for begge deler! Jeg har forresten allerede begynt. Kjente at jeg bare må ha den om jeg så måtte gi resten bort til naboen når jeg drar. Dette er godt å holde på med. Grounding!

Min er nå i kjølen, og godgjør seg til i mårra!
Jeg fikk høyt hevet tommel av venninna mi på smaken på røra til ostelokket, så da satser jeg på at det blir bra, og at jeg forhåpentligvis får herligeheten ut av silikonforma uten å ødelegge hele greia. Mamma sa jeg bare kunne bære den i forma bort til festlokalet, og la dem eventuelt ødelegge den :p

Areola 22-05-09 21:21

Sv: Gerds ostekake
 
Jeg fryste en liten bit for litt siden, og synes ikke den var noe suksess opptint.. :(
Men det kan ha med gelèen jeg brukte - sukkerfri jello.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no