Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Mmm, NYDELIG burger (HOT) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36162)

marjusen 30-08-10 17:52

Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Heisann

Lagde meg hjemmelaget burger i dag. Det er noe av det beste jeg har smakt. Jeg ELSKER sterk mat, og på denne her savner jeg ikke brødet i det hele tatt. Nesten så jeg tror brødet hadde vært overflødig om jeg kunne spist det også;) hehe

Man tager følgene:

400 gram kjøttdeig, 1 rød chilli, 1 båt hvitløk, 1 ts salt, 1/2 ts pepper og 1/2 dl vann. 6 skiver bacon og 6 skiver ost. 2 SS salsa saus og 2 SS sæterrømme. Litt ruccola salat og masse smør til å steke burgerne.

Hakk opp chillien i små små biter, press hvitløken og bland dette i en bolle. Så tar du på saltet, pepperet og tilsetter vannet. Så blander du alt dette godt. Til slutt tilsetter du kjøttdeigen. Viktig og ikke kna for lenge, den skal ikke være seig. Men bland godt med det andre i bollen og bruk fingrene.

Så tar du litt vann på en trefjøl og litt vann på fingrene. Del deigen i fire og lag 4 ganske store flate burgere. Stek dem på sterk varme i 3 min ca på hver side. Legg på osten til slutt så den smelter. Stek så opp baconet.
Ha burgerne på enn tallerken, ta på litt salsa saus på hver av burgerne.
Legg på baconet og litt salat. Også har du rømmen vedisden av.

Dette var NYYYYYDELIG!!! Sterke gooode burgere.. NAM NAM

Marius

Pruttilutt 30-08-10 18:12

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Hørtes helt sinnsykt digg ut! Det får bli middag i morgen :)
Må bare berømme deg for oppskriftene jeg har sett her, du kommer til å få knallbra resultater :)

marjusen 30-08-10 18:27

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sandramor (Innlegg 925164)
Hørtes helt sinnsykt digg ut! Det får bli middag i morgen :)
Må bare berømme deg for oppskriftene jeg har sett her, du kommer til å få knallbra resultater :)


Jeg lover deg, du kommer til å elske disse hamburgerne altså. De var uuutrolig gode og smakfulle:D

Men ikke gjør tabben som meg, gni deg i øyet etter du har renska chilien for frø. Dæven døtte, jeg tror jeg må amputere det ene øye mitt her;)

Jeg lagde 4 stk, så da har jeg 2 stk til lunsjen på jobb i morra også. Det er både økonomisk og deilig å slippe å tenke på at jeg må bruke 50-60 kroner i kantina etter jeg begynte på dette her:D

Gjenstår bare å si, kooooooos deg med nydelige burgere:D

Marius

unaturligslank 30-08-10 18:37

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Så bra timing at jeg så denne oppskriften nå! Skal akkurat til å lage kjøttkaker så da skal jeg la meg inspirere av deg:). Veldig gla i chili og hvitløk selv, bruker det i alt! Men jeg skal ha fløte oppi, så fettkvoten går opp.

Btw. mange steder man ikke burde ta med chilirester på hendene:p
Sa jeg det!:eek:

Cilie. 30-08-10 18:52

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank (Innlegg 925175)
Så bra timing at jeg så denne oppskriften nå! Skal akkurat til å lage kjøttkaker så da skal jeg la meg inspirere av deg:). Veldig gla i chili og hvitløk selv, bruker det i alt! Men jeg skal ha fløte oppi, så fettkvoten går opp.

Btw. mange steder man ikke burde ta med chilirester på hendene:p
Sa jeg det!:eek:

Hehehehehe
Dette var dagens:P
Skal ta å forsøke meg på de burgerne jeg og(uten å pirke meg på uanstendige steder;))

Pruttilutt 30-08-10 18:56

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Hahaha! :D

marjusen 30-08-10 19:13

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank (Innlegg 925175)
Btw. mange steder man ikke burde ta med chilirester på hendene:p
Sa jeg det!:eek:

Hehe, amputere den ville vært kjipt ja..faktisk hakke verre enn øyet :eek:

Marius

Iset 30-08-10 20:17

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Mmm nå ble jeg inspirert her. Jeg har burgere på panna nå. Hadde ikke chilipepper, men brukte chilipasta i stedet, samt parmesan, Provoloneost i terninger, purre, 4 svære båter hvitløk, muskat, salt og pepper. Nydelig!

Kolve 30-08-10 20:35

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Hmm dette blir nok middag i morgen ja :-)

IdaMarie 30-08-10 21:19

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Takk for oppskrift. Dette blir nok middagen i morgen tenker jeg. :D

marjusen 30-08-10 21:46

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Så moro at flere prøver denne!

Husk at dere kommer tilbake etter dere har spist denne retten da, og sier hva dere syntes.

Belin 31-08-10 13:19

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Jeg har revet parmesan og fetaost i mine! Og fløte i stedet for vann. Fett og godt.
Gode kalde også, til lunsj! :)

Nei, nå! 31-08-10 18:36

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Takk for strålende middagstips!! Raskt og kjempegodt! Jeg måtte bruke chillipulver og hvitløkspulver i mine (planlegging er for pyser! :p) og hadde i fetaost. Dette blir en gjenganger :)

Mammamiia 31-08-10 18:42

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Disse hadde vi til middag i dag! Nammm! Om de er like gode kalde, - se det får vi ikke noe svar på i denne omgang, - det var nemlig ikke smulen igjen!! :sikle:

Kolve 31-08-10 23:54

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Disse var digg, har ikke tenkt på å lage "hot" burger selv :-)

tara67 05-04-11 17:32

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Dette var kjempegodt :-)

kiril 05-04-11 17:41

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
disse hørtes gode ut, må prøves ut i morgen

Klistine 06-04-11 00:16

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Dette skal jeg definitivt prøve!!! Billige lunsjer for en pakke kjøttdeig da gitt :D

monja 06-04-11 08:48

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Dette skal Jeg og prøve. Høres skikkelig digg ut :sikle:

sonkrat 08-04-11 16:02

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Denne skal jeg lage i kveld. Savner litt flere oppskrifter som er litt hot.

Klistine 13-04-11 10:13

Sv: Mmm, NYDELIG burger (HOT)
 
Namnam, kjempegod! Men jeg synes de ble litt løse i konsistensen? Sikkert pga vannet. Tror jeg må prøve med egg eller noe neste gang... Men smaken var fantastisk. Brukte jalapenoost oppå istedet for vanlig ost! :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no