Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Angrer på sprekken min ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17406)

Millsi 09-02-08 17:48

Angrer på sprekken min ...
 
men trøster meg med a det er første gang det er skjedd på leenge!! Og jeg spiste bare en bitteliten bit med iskake og en kopp med cappuchino.. Håper bare ikke dette får innvirkning på vekten.. Har stått på et platå i fler mnd nå,og vil bødig OPP likosm..hehe:rolleyes:

Photobscura 09-02-08 17:52

Sv: Angrer på sprekken min..
 
Børst det av skuldrene og gå på videre med hard nakke! Ingen vits i dvele ved en sprekk, for før du vet ordet av det så er du inne i den farlige "jaja, når jeg først har..."-sirkelen;). Lykke til! :blomster:

Lava 09-02-08 17:57

Sv: Angrer på sprekken min..
 
Det går nok bra :klem:

Millsi 09-02-08 18:04

Sv: Angrer på sprekken min..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 400950)
Børst det av skuldrene og gå på videre med hard nakke! Ingen vits i dvele ved en sprekk, for før du vet ordet av det så er du inne i den farlige "jaja, når jeg først har..."-sirkelen;). Lykke til! :blomster:

Ja,ikke sant!! Jeg var bestemt på å ikke bare fortsette å skeie ut i hele dag!! Skal IKKE unne meg den sjokkisbiten jeg tenkte i kveld!!

Lisbeth 09-02-08 18:49

Sv: Angrer på sprekken min ...
 
Det var jo ikke den værste sprekken i verden da... :)
Værre med samboeren min, vi sprakk begge to for 2-3 uker siden, jeg fortsatte med lavkarbo dagen etter, og han fortsetter å "sprekke" omtrent hver eneste dag.. Nå sitter han og spiser potetgull, og ista når vi var ute spiste han banansplitt og monolitt.. Skal minne ham om det til sommeren, jeg.. når jeg sprader rundt i min nye slanke kropp, mens han går der med magen sin..hehehe..

Millsi 09-02-08 19:17

Sv: Angrer på sprekken min ...
 
Hehe. Onskapsfult,Lisbeth!! Neida,det var ikke den største sprekken,men det er rart hva psyken gjør med en når man eter noe ulolvlig :ja:

Hallaron 09-02-08 21:37

Sv: Angrer på sprekken min ...
 
Det er jo ikke noe uvanlig eller forferdelig med en sprekk. Det kan forekomme for alle :D! Jeg har nok ikke hatt noen sprekk siden jul, men for noen år siden gikk jeg ned 30-35 kg med trening og lavkalori kosthold. selve vektreduksjonen gikk vel over et års tid eller noe.... Det var jo ikke til å unngå at det ble en del utskeielser ( jeg er en svak mann :rolleyes:hehe) .. Jeg lærte meg d å fokusere på "ikke sprekkene" alle de gangene jeg hadde lyst på sjokis eller bernaise saus og ikke spiste det.....

Altså; Ikke fokuser på sprekken, det bare tar deg ned. Fokuser på alle de gangene du hadde lyst på noe digg, men lot være. Er du som meg så er det adskillig flere "ikke sprekker" enn sprekker!!

En mental klapp på skuldra til deg; du motstår jo stort sett alle fristelser? Det er bare av og til at det glipper litt. Dette er jo en øvingssak, du øver hele tiden på å ikke sprekke, og dette blir du flinkere å flinkere til, jo lenger tiden går.

Dette er i alle fall min måte å tenke på, og det har fungert for meg, jeg fokuserer på hvor flink jeg egentlig er. Skulle det komme en sprekk så er dette bare et lite tilbakeskritt på en lang strekning jeg skal tilbakelegge.....

Nei "keep up the good work" og ikke dvel med at du var uheldig med omstendighetene en enkelt gang.....

Motivasjon:
  • Se på bilder av deg selv før du startet med kuren: du vil se forskjell ganske fort,
  • Prøv klær som var litt for stramme til at du ville bruke de, bare etter få kilo vil du merke at de sitter løsere.
  • Få den en slankepartner, enten en på nett eller en venn/kollega. For min del er det utrolig hjelp å kunne diskutere med andre i samme situasjon. OK i denne sammenheng, drit å prøve å skjule at du er på diett, si det som det er - det synes jeg er enklere..
  • Når mat/søthungeren river i kroppen - avled deg selv med å gjøre noe annet. Gå en tur, støvsug huset, puss vinduer, finn en god bok, spill tv spill/dataspill, driv med en hobby osv osv. Bare finn noe annet å beskjeftige tenkene med.
  • Visualiser hvordan det blir til badesesongen.... Det hjelper i alle fall meg.
Mao: Fokuser på det positive, bruke det negative bare som en lærepenge, men ikke tenke på det som nederlag eller noen grunn til å stoppe. LYKKE TIL !!

Millsi 09-02-08 22:39

Sv: Angrer på sprekken min ...
 
Takk fpr gode ord! I kveld koset jeg meg med bacon og "stekt" ost! Nammenamm!! Og,JA,jeg ER flink til å motstå fristelser :ja: Og jer ER stolt av det!!! Jeg er halvveis til målet mitt!!!

Mange klær er lagt bort og nye tatt i bruk! Og bilder..huff,vil ikke se på hvordan jeg så ut før engang..hehe! God lørdagskveld videre til deg!

Millsi 09-02-08 22:40

Sv: Angrer på sprekken min ...
 
Og selvsagt en god kveld til ALLE sammen her inne!!!

Photobscura 09-02-08 22:42

Sv: Angrer på sprekken min ...
 
Veldig bra, Hallaron! Dette er ideer jeg er tro mot også. Jeg har i tillegg blitt så glad i lavkarbomaten, at å gå rundt å tenke på alt jeg IKKE kan spise, sluttet jeg med ganske fort, da jeg innså at alt jeg faktisk kunne spise stort sett både smakte bedre og føltes bedre for kroppen :)

Princez 09-02-08 22:57

Sv: Angrer på sprekken min ...
 
Ååå... Jeg blir så glad når jeg leser alt det positive dere skriver her inne...! :):) God kveld til dere fra meg også! Aner ikke hva jeg skulle gjort uten dere! Klem fra meg.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no