Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Hvilke oljer smaker godt i smoothies? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8060)

Iset 21-02-06 03:07

Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
IKKE si olivenolje. :eek:

Jeg har sett diverse nøtteoljer på bla. Ultra. Er valnøtt- eller hasselnøttolje godt i smoothies? De må jo selvsagt være sunne også da, og kaldpressede.

Nille skryter veldig av den der avokadooljen. :hmm:

Nena 21-02-06 06:16

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Jeg liker godt Odelia rapsolje med sitronsmak - synes den gir en fin smak på smoothies. Har prøvd både valnøtt- og hasselnøttolje, det var OK men foretrekker rapsoljen!

jankph 21-02-06 09:58

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Jeg mener å ha lest at rapsolje ikke er så sunt sammenlignet med andre oljer, men jeg kan ta feil.

Albertine 21-02-06 10:06

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Der tar du nok feil, Jankph. Skaldeman liker ikke å bruke slike oljer, men hvis du tar et kjapt søk finner du god info om den oljen Nena bruker.

Nille 21-02-06 10:42

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Ja, jeg foretrekker avocado- eller macadamianøttolje i smoothies. Rapsolje med sitron hørtes snadder ut. Og fordi om Skaldeman ikke liker rapsolje betyr det ikke at den ikke er sunn og god for oss andre ! Det er en av de sunneste beste oljene vi har !

Men om du vil ha en helt uten smak kan du bruke MCT olje som må bestilles/kjøpes på apotek. (De som handler hos Norsk Medisinaldepot kan bestille den og har en i løpet av et par dager).

114->92-95 21-02-06 11:04

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Ja, jeg foretrekker avocado- eller macadamianøttolje i smoothies. Rapsolje med sitron hørtes snadder ut. Og fordi om Skaldeman ikke liker rapsolje betyr det ikke at den ikke er sunn og god for oss andre ! Det er en av de sunneste beste oljene vi har !

Men om du vil ha en helt uten smak kan du bruke MCT olje som må bestilles/kjøpes på apotek. (De som handler hos Norsk Medisinaldepot kan bestille den og har en i løpet av et par dager).

Du får mct-olje hos www.norkost.no eller hos www.internutrition.no

Nille 21-02-06 11:37

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 114->92-95
Du får mct-olje hos www.norkost.no eller hos www.internutrition.no

Stilig !! Ingen av disse hadde denne oljen da jeg begynte med den !
Flott at det er flere valgmuligheter. Billigere enn på apoteket er det også !

Albertine 21-02-06 11:45

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
NOW you tell me.... *sukk*

Iset 21-02-06 12:12

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Åh tusen takk!! :D

Iset 21-02-06 12:14

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Så dette er ekte, god MCT-olje, sant? Bare så jeg ikke kjøper noe dårlig kopigreier. Orker ikke lese alt det.

http://www.norkost.no/product_info.p...roducts_id=372

Anne 21-02-06 13:24

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Rapsolje med sitron hørtes snadder ut. Og fordi om Skaldeman ikke liker rapsolje betyr det ikke at den ikke er sunn og god for oss andre ! Det er en av de sunneste beste oljene vi har !

.

Ja rapsolje har jo perfekt sammensetning av omega 3 og 6 om jeg ikke husker feil..... I henhold til Lindbergsk kosthold....

Summer 21-02-06 15:33

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Udos Choise.

luringen 21-02-06 20:27

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
urk...udo's i smoothie?! nei det greier ikke jeg, men sundt er det!!

raps er det som gjør nytten ja!

Chamomilla 21-02-06 21:16

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Jeg synes ikke rapsolje er noe godt i det hele tatt jeg :(.
Jeg liker godt kokosojen fra Cocosa. Den gir imidlertid lett klumper. Jeg har løst det med å løse den opp i litt varmt vann, heller oppi til slutt og kjører igang så fort som mulig så oljen ikke rekker å stivne og lage klumper..!

Huldr 22-02-06 01:37

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nena
Jeg liker godt Odelia rapsolje med sitronsmak - synes den gir en fin smak på smoothies. Har prøvd både valnøtt- og hasselnøttolje, det var OK men foretrekker rapsoljen!

Tar sitronen bort den typiske rapsoljesmaken? Jeg kjøpte en flaske rapsolje for første gang for litt siden, og vel... er enig med Chamomilla. Det er ikke godt... :nei:

Trolljenta 22-02-06 03:20

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Hva slags fett er det MCT for noe egentlig? Er det noe omega? :confused:

Nena 22-02-06 05:36

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Scilla
Tar sitronen bort den typiske rapsoljesmaken? Jeg kjøpte en flaske rapsolje for første gang for litt siden, og vel... er enig med Chamomilla. Det er ikke godt... :nei:

Rapsolje med sitron smaker ikke sånn som vanlig rapsolje gjør. Jeg liker heller ikke vanlig uraffinert rapsolje, men denne smaker friskt sitron synes jeg. Bruker den i smoothies, frokostpannekake osv.

Albertine 22-02-06 09:02

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Jeg tar oljen med spiseskje først jeg, og smoothien etterpå.

Kristian 22-02-06 09:25

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Jeg tror at den oljen du liker best egner seg best i smoothiesen din. Selv foretrekker jeg raps eller valnøtt.:)

Summer 22-02-06 09:50

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristian
Jeg tror at den oljen du liker best egner seg best i smoothiesen din.

Vise ord! Så enkelt, så sant! :ja:

Iset 22-02-06 12:20

Sv: Hvilke oljer smaker godt i smoothies?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristian
Jeg tror at den oljen du liker best egner seg best i smoothiesen din. Selv foretrekker jeg raps eller valnøtt.:)

Hehe ja, så sant så sant. Men problemet er at jeg ikke visste hvilke oljer jeg skulle kjøpe sist jeg så etter det, turde ikke kjøpe noe som egentlig smakte vondt. Men jeg vil prøve avocadooljen, ser de har den på Ultra. :D

Er virkelig MCT-oljen billigere på de nettstedene når man regner med frakten, som jo er på nesten 100 kr?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no