Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Candida-dietten (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55447)

Nyttogbedreliv 27-02-14 18:59

Candida-dietten
 
Jeg har nå gått 2 uker på Candida dietten. Ingen gluten, ingen melk og meieriprodukter, ingen sukker og gjær.

Jeg har jo mer eller mindre holdt meg unna alt dette i høst, men det er de 2 siste ukene jeg har vært veldig streng + jeg har kjøpt Candida support ( fra now ) på Iherb.

Disse 2 ukene har vært harde.
Veldig berg og dalbane følelsemessig.
Jeg er ikke irritabel , men veldig sårbar. Har lyst til å legge meg ned å gråte.
Drømmer mye om nettene, og trøtte og vondt hodet om dagene. Føler meg veldig utenfor. Har mer angst. Hjernetåke, glemsom.

Dukker opp masse episoder i tankene fra fortiden som jeg har glemt og fortrengt. Jeg blir flau og sint på meg selv. Ting jeg har sagt og gjort.

Svetter , fryser og føler som jeg har en forkjølelse på gang.

Jeg regner med ( og håper ) dette er den såkalte die off effekten som jeg har lest en del om. Og at det vil gå over ( verre før det blir bedre )

Dere som har gått på Candida dietten ( eller lavkabo generelt ) , hvordan har dere opplevd dette følelsemessig?

kamp 27-02-14 19:36

Sv: Candida dietten
 
Akkurat sånn som deg. Og det går over.

Du kan kjøpe kull tabletter på apoteket og ta, det hjelper.

BenteR 27-02-14 20:12

Sv: Candida dietten
 
Det er slik jeg lever og må fortsette og leve, men jeg må i tillegg holde meg unna f.eks. alt av nøtter og mandler, soya og soyaprodukter, torsk og eggehvite. Det vil si at jeg tester eggehvite igjen for og se om det virkelig stemmer at jeg reagerer på det, fordi jeg aldri har kjent noen reaksjon. Jeg bruker også ghee siden melkeproteinet da blir fjernet, og da kan jeg som de aller, aller fleste andre kumelkallergikere bruke det.

Jeg hadde en tung periode etter to-tre uker der jeg faktisk syntes litt synd på meg selv siden dette er noe jeg må fortsette med (multiallergi), men etter noen uker med og være litt sånn...gidder ikke lage mat fordi alt smaker likt...så våknet jeg til liv igjen og ser nå bare positivt på livet.
Det er jo faktisk fordeler med og leve slikt; vi kan kose oss en hel haug med for eksempel en god salat, litt dip og f.eks. hjemmelagede nuggets når andre sitter der med kneippbrødskiva si med smør og svett ost og et glass melk :D

kennygirl 28-02-14 11:46

Sv: Candida dietten
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kamp (Innlegg 1479045)
Akkurat sånn som deg. Og det går over.

Du kan kjøpe kull tabletter på apoteket og ta, det hjelper.

Hvorfor hjelper kull?

kamp 28-02-14 20:27

Sv: Candida dietten
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1479113)
Hvorfor hjelper kull?

Binder seg til "avfallet" etter canadisk bakteirne når de dør.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no