Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Smoothies / drikke (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125)
-   -   Sjokolade-te (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38144)

Lisbeth 11-11-10 23:40

Sjokolade-te
 
Oppskrift med bilder her


Ingredienser:
2 dl te (gjerne en krydret, f.eks chai)
1/2 dl fløte
1 ts søtning
25 g mørk sjokolade


Fremgangsmåte:
Lag te på vanlig måte.
Varm opp fløte og tilsett søtning.
Bland te og fløte og tilsett sjokolade i biter.
Kjør blandingen jevn med en stavmikser.
Dryss litt kanel på toppen før servering.

TrillTrall 14-11-10 15:21

Sv: Sjokolade-te
 
Har akkurat vært inne på bloggen og fant den der og tenkte jeg skulle legge den inn her. :) Så vanvittig godt ut! :sikle: Må testes den der ja...

g_h_87 14-04-11 19:57

Sv: Sjokolade-te
 
namme namm!

UtMedSøppelmat 30-08-11 22:35

Sv: Sjokolade-te
 
Måtte bare legge inn en kommentar her: Takk til Lisbeth for link til bloggen, fant mange oppskrifter jeg kan tenke meg å prøve ut. Har spesielt savnet brødvarianter, for kan bli litt lei knekkebrød og fiberrik. Sjokoladeteen hørtes også deilig ut, og ønsket meg noen sjokoladeoppskrifter også. Herlig! Må se nærmere på alt dette i dagene som kommer :D

Beaglejenta 11-09-11 19:06

Sv: Sjokolade-te
 
Nam nam, dette må jeg prøve..
Sliter med sår hals om dagen nå, så dette fristet.. Kanskje drysse noen få korn med chili på toppen også.. litt sting i smaken..

Og jeg er innom siden din rett som det er.. Utrolig mye fristende der.. Har skrevet ned mange av oppskriftene ;)

StegforSteg 11-09-11 21:03

Sv: Sjokolade-te
 
Ååå jeg tror denne blir en av høstens kveldsfavoritter. :sikle:

UtMedSøppelmat 25-10-11 18:57

Sv: Sjokolade-te
 
Et spørsmål til Lisbeth: På bloggen er det skrevet i noen oppskrifter "glutenmel". Hvor finner jeg det? Mente du kanskje glutenFRI? Takk igjen for en super side, med bilder og det hele - KJEMPEBRA! :D

Rin 25-10-11 19:12

Sv: Sjokolade-te
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av UtMedSøppelmat (Innlegg 1238524)
Et spørsmål til Lisbeth: På bloggen er det skrevet i noen oppskrifter "glutenmel". Hvor finner jeg det? Mente du kanskje glutenFRI? Takk igjen for en super side, med bilder og det hele - KJEMPEBRA! :D

Glutenmel er ikke det samme som glutenfritt mel - det er ikke engang glutenfritt. :cool: Finnes på helsekost.

smgj 25-10-11 20:08

Sv: Sjokolade-te
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av UtMedSøppelmat (Innlegg 1238524)
Et spørsmål til Lisbeth: På bloggen er det skrevet i noen oppskrifter "glutenmel". Hvor finner jeg det? Mente du kanskje glutenFRI? Takk igjen for en super side, med bilder og det hele - KJEMPEBRA! :D

Glutenmel er det motsatte av glutenfritt. Det er HØYglutenmel... Noe man bør holde seg langt unna om man har et snev av melintoleranse.

Dietta 25-10-11 20:24

Sv: Sjokolade-te
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1238589)
Glutenmel er det motsatte av glutenfritt. Det er HØYglutenmel... Noe man bør holde seg langt unna om man har et snev av melintoleranse.

Har aldri prøvd å lage noe med glutenmel, og vet derfor ikke hvordan det fungerer. Kan det med hell byttes ut med en eller annen form for lavkarbo bakemiks ? (Ketolyse eller Atkins etc.) :confused:

smgj 25-10-11 20:50

Sv: Sjokolade-te
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1238604)
Har aldri prøvd å lage noe med glutenmel, og vet derfor ikke hvordan det fungerer. Kan det med hell byttes ut med en eller annen form for lavkarbo bakemiks ? (Ketolyse eller Atkins etc.) :confused:

Kommer nok an på oppskriften. Dersom glutenmelet utgjør bindemidlet i oppskrifta er det nok vanskelig? Prøv, og rapporter resultatet, du.

Dietta 25-10-11 21:04

Sv: Sjokolade-te
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1238623)
Kommer nok an på oppskriften. Dersom glutenmelet utgjør bindemidlet i oppskrifta er det nok vanskelig? Prøv, og rapporter resultatet, du.

Takker og bukke for svar :)
Jeg baker i grunnen ikke annet enn knekkebrød, og de er til gubben. Mye frø etc. er nok litt partstopper for meg. Men - har tenkt at det skal noe godt på bordet til jul, så var egentlig litt tidlig ute med spørsmålet. Men - når det er prøvd ut, kommer resultatet :D

Yasi 27-10-11 08:46

Sv: Sjokolade-te
 
Åh, nam! Denne passer jo perfekt til kalde vinterdager :D Vil bare tipse dere om en fantastisk god sjokolade chai som passer utmerket til denne oppskriften. Link (den er faktisk SÅ god at den til stadighet er utsolgt) :( Da kan man fint droppe sjokoladen og bare tilsette søtning og fløte. Og litt krem på toppen med et dryss kanel. Nam.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no