Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Dårlig av en "sprekk"? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31764)

Gopia79 07-03-10 17:44

Dårlig av en "sprekk"?
 
Jeg spiste kake i en bursdag, og i dag har jeg vondt i hodet, er kvalm og små rar i magen!
noen som kjenner til slike reaksjoner når man har en sprekk? er det vanelig? i såfall kommer ikke jeg til å sprekke flere ganger.....også ikke minst få dårlig samvittighet....

Imse 07-03-10 18:03

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
Det er helt vanlig ja. Jeg legger ofte på meg noen kilo vann av en slik sprekk fingre og ankler hovner opp, jeg får vondt i magen og, blir slapp, får hodepine og ikke minst er søtsug uten like..

LCHF4life 07-03-10 20:22

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
Du erfarer nok en karbo-hangover ja. Ganske guffent og slett ikke uvanlig :p Bruk det som motivasjon til å komme deg back on track.. da går det over!

Nala29 07-03-10 20:43

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
Tenkte akkurat å spørre om det samme! Pussig, denne tråden var det første jeg så da jeg logget inn:p

Jeg har fått sukkeroverdose pga en skikkelig sjokoladesprekk. I dag har jeg vært skikkelig dårlig i magen og slapp og hodepine. Egentlig helt merkelig at jeg reagerer sånn-for inntil 5 uker siden var kroppen min vant med å få sukkerpåfyll flere ganger per dag:rolleyes: Dagen i dag har vært værre enn fyllesyke:p

Det er bare å ta seg sammen!

Val 08-03-10 00:15

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
Men jeg lurer på om det er noen som IKKE har det på den måten? Som har en sprekk og merker ingen forskjell?

matitt 08-03-10 07:57

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Val (Innlegg 844123)
Men jeg lurer på om det er noen som IKKE har det på den måten? Som har en sprekk og merker ingen forskjell?

Tja, jeg merker vel ikke så mye annet enn at jeg blir veldig oppblåst i magen:) , i tillegg til dååårlig samvittighet da :o Når det gjelder vekta, så går jeg enten ned (?)eller opp, etter en smell!
Bare å fortsette i vanlig tralt etter en smell:)

Kitt 08-03-10 08:30

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Val (Innlegg 844123)
Men jeg lurer på om det er noen som IKKE har det på den måten? Som har en sprekk og merker ingen forskjell?

En sprekk en dag merker jeg ingenting til!
Går det over flere dager, blir jeg oppblåst, sliter med magen og sure oppstøt!:eek:

karikins 08-03-10 08:46

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
Åh, jeg hadde verdens mest ubehagelige opplevelse i forrige uke! Jeg ELSKER kjøttpudding, og tenkte at siden den inneholder 6 karber, kunne jeg unne meg 100 gram. Så tenkt, så gjort - og det gikk greit. Dagen etter gjentok jeg prosessen, uten problemer. Holdt meg innenfor karbo-grensen uansett. Men tredje dagen ble jeg vågal og unnet meg 150 gram, og da var det gjort! Jeg tror aldri jeg har følt meg så dårlig som da! Kroppen fungerte IKKE! Og jeg føltes 10 kilo tyngre! Det tok nesten 2 døgn før kroppen var normal igjen - min nydelige kjøttpudding ble hundemat ;)
Men jeg lærte - heretter blir det ingen sånne "lure" ideer ;)

Rin 08-03-10 09:26

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
Jeg har av litt ulike grunner ikke hatt anledning til å spise ideelt i det siste - og kan skrive under på at det merkes på kroppen. Jeg er tung og oppblåst og ikke tale om at jeg ønsker meg tilbake til høykarbo-kosthold på fulltid. Æsj!

Chantelle 08-04-10 23:06

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
Hei!
hvor lenge er dere "syke" etter sprekk?
jeg har litt "hangover" og det er 2 dager siden "sprekken". men er fortsatt usikker på om det var det som skjedde.
Jeg kjøpte "lovlig" sjokolade, sukkerfri med maltitol. det er bare 8 karboer(siden sukkeralkoholer ikke er med). problemer var at hele platen gikk ned i løpet av et par timer.:( Kan den ha vært utslagsgivende? dagen etter hadde jeg hodepine, veldig slapp og trøtt og diare. diare var over på dag 2, men fortsatt hodepine og null energi. Kunne det ha vært maltitol-sjokoladen...kreeemt..som jeg spiste med noen mandler og druer...
kan det ta det flere dager å komme seg igjen?

noen som har lyst å fortelle om sine erfaringer?

Chantelle 08-04-10 23:08

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
oi..jeg så ikke at jeg var på tråden for Ketolyse jeg..OOPs...
men dere har kanskje erfaringer med det jeg spurte om uansett?

Minni1 08-04-10 23:40

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
Jeg har ei veninne som reagerer slik på sukkerfritt godteri. Reagerer i flere dager etterpå. ( hun spiser ikke lavkarbo av noe slag)

StegforSteg 09-04-10 06:24

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chantelle (Innlegg 859954)
Hei!
hvor lenge er dere "syke" etter sprekk?
jeg har litt "hangover" og det er 2 dager siden "sprekken". men er fortsatt usikker på om det var det som skjedde.
Jeg kjøpte "lovlig" sjokolade, sukkerfri med maltitol. det er bare 8 karboer(siden sukkeralkoholer ikke er med). problemer var at hele platen gikk ned i løpet av et par timer.:( Kan den ha vært utslagsgivende? dagen etter hadde jeg hodepine, veldig slapp og trøtt og diare. diare var over på dag 2, men fortsatt hodepine og null energi. Kunne det ha vært maltitol-sjokoladen...kreeemt..som jeg spiste med noen mandler og druer...
kan det ta det flere dager å komme seg igjen?

noen som har lyst å fortelle om sine erfaringer?

Er vel kjent at malitol kan surre med magen :p

andreasoe 09-04-10 09:09

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
ble sykt dårlig av en liten prosjon ris i flere dager etterpå.. :(

Chantelle 09-04-10 11:53

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
syk i flere dager ja... da kan det være det altså...
Det er 3. dagen nå. Jeg er litt bedre, mye bedre enn jeg var i går,men fortsatt litt uggen...
Da er det ikke så uvanlig/unormalt da? å ha "hangover" i flere dager...
skummelt hva maten kan gjøre med oss...

kennygirl 28-07-10 17:04

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
Jeg var på Jazzfestival i Molde på lørdag og der solgte de så mye god mat! Det ble desverre en hel dag med høykarbo og hjelpemeg så dårlig jeg var dagen etterpå. Tung i kroppen, oppblåst, null energi og diare. Magen ordna seg etter en dag, men energien har begynnt å komme tilbake først i dag. Blir aldri flere høykarbodager på meg - det er i alle fall sikkert :)

MAR 28-07-10 18:48

Sv: Dårlig av en "sprekk"?
 
Jeg er midt i en 5-dagers planlagt sprekk, og har ikke merket noe ubehag utover at jeg hadde mye luft i magen de første to dagene. Men jeg kjører fortsatt lavkarbo da, og spiser selvfølgelig ikke brød, poteter, ris, godteri osv.. Men vet at jeg er ute av ketose i alle fall, og har fått i meg noe melk, frukt og bær. Og spiste to pizzastykker i går.. *fy*!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no