Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Kjente bivirkninger? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3277)

luringen 19-01-05 14:07

Kjente bivirkninger?
 
Hei jeg er helt fersk i dette og lurer på om noen vet/har opplevd å bli fryktelig uvel av lavkarbokuren?? Jeg sto opp til min tredje dag idag og har vært så elendig...svimmel, kaldsvettet, slapp og kvalm+ løpt på do...

Er det er form for abstinens eller er det en reaksjon på endringen i kostholdet?:confused::confused:

Takknemlig for synspkt..det er ikke lett å være sånn og ha en baby nemlig...:(

Tiril77 19-01-05 14:12

Min første tanke er at du ikke spiser NOK vennen!! En 4 mnd gammel baby, tar faktisk rimelig mye energi i form av morsmelk.. prøv å øke størrelsen på måltidene dine. .og særlig på proteiner, så kanskje det går over. .men nå er jo jeg en fersking selv da. Så jeg er jo ingen ekspert på dette... og hvor ofte spiser du feks?? 4-5 måltider om dagen er jo det optimale


Håper det går over da.. Må være i form til vannkrig på fredagen vet du :D hehe...

luringen 19-01-05 14:18

mmmjjja. Jeg skjønner hva du mener, men jeg spiste meg god og mett 4 ganger i går.. Har hatt noen runder før også med dette, men de har ikke vart så lenge som idag. Derfor lurte jeg på om endringen i kosthold kan forsterke dette...

HP 19-01-05 14:43

Men du? luringen, hva er det slags lavkarbo du prøver på en form av? :snill:

ingen karbo? Eller Atkins? Eller SB? Eller?

Summer 19-01-05 14:47

Det lurer jeg også på... hva slags kosthold har du? Hva spiser du i løpet av en dag? De fleste mener at man ikke skal gå i ketose under amming...
Men det du beskriver er vanlige abstinenser av å legge om kostholdet,- kroppen vil ha sukkeret det er avhengig av....;) Men det KAN også væreet tegn på at du spiser for lite karber.... KAn du ikke fortelle hva u spiser da? Så kan vi se på sammensetningen hva som er tilfellet? :klem:

HP 19-01-05 14:49

Det du beskriver er symptomer på ketose og for lite væskeinntak ;) Pluss andre abstinenser :) (Sukker, hvete og/eller andre ting du har sluttet å spise)

mofe 19-01-05 15:53

Drikker du nok? :)

smosje 19-01-05 16:56

Har du spist maltitol? :confused:

luringen 19-01-05 18:08

heisan...
Går litt bedre nå.
I går spiste jeg egg, salat, røkt ørret, 1/2 avocado, nøttemufinser, youghurt,nøtter, mandler, spekekjøtt, fetaost, cottage cheese. spredt ut på 4 måltider..samt drakk masse vann. Nei jeg har ikke tatt maltiol (hva er det da??)

Det er tanken min at jeg skal legge meg på Lindberg dietten, har ikke fått bøkene jeg har bestilt enda da..:o

Aline 19-01-05 18:10

maltitol er sukkeralkoholer. de finnes i sukkerfrie sjokolader og det gir ofte diare... :D

HP 19-01-05 19:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av luringen
heisan...
Går litt bedre nå.
I går spiste jeg egg, salat, røkt ørret, 1/2 avocado, nøttemufinser, youghurt,nøtter, mandler, spekekjøtt, fetaost, cottage cheese. spredt ut på 4 måltider..samt drakk masse vann. Nei jeg har ikke tatt maltiol (hva er det da??)

Det er tanken min at jeg skal legge meg på Lindberg dietten, har ikke fått bøkene jeg har bestilt enda da..:o

Men du er i ketose. Og følger ikke på lindberg med det kostholdet der ;)

mofe 19-01-05 19:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP
Men du er i ketose. Og følger ikke på lindberg med det kostholdet der ;)

Hvordan vet du at hun er i ketose? Er du synsk, HP? ;) :)

HP 19-01-05 19:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofedilla
Hvordan vet du at hun er i ketose? Er du synsk, HP? ;) :)

Nope, men hun har spist noelunde slik i 3 dager så... ;) 2+2=?

mofe 19-01-05 19:15

13? :o

Men atte HP, du kanke bare si at "du er i ketose" fordi atte ikke sant, det er jo ikke sikkert at alle bare hopper i ketose selvomatte mange gjør det når de spiser sånn og slik. Nemlig.

Men skjønner poenget ditt altså :) Man vet jo ikke om ketose er farlig/OK for babyen enda.. men jeg ville nok safet og spist minst 50 g karber om dagen :)

HP 19-01-05 19:19

Ingen som har vist at det er farlig for mor eller barn å være i ketose. Det bare antaes at det ikke er det lureste en gjør når en ammer ;)

Men altså:

Menyene jeg har sett. dagens + en i en annen tråd

+

Dagens "bivirkninger"
-----------------------------------
= Ketose ;)
===========================

Den er jeg rimelig sikker på :snill:

smosje 19-01-05 19:26

HP, lusker du rundt og holder oversikt over hva folk spiser? :cool: Cool. Det var ganske imponerende, faktisk - at du husket det der på strak arm! :eek:

*vil helst ikke vite hva HP tenker om kostholdet mitt* :snill:

Nille 19-01-05 19:47

Hvis luringen IKKE er i ketose med de dagsmenyene er hun et lavkarbo-under (for ikke å si et medisinsk !)
For de menyene hadde ikke mye karber !! :) Ikke nok for en ammende mor.

Du må spise mer luringen !

Helt sant !! :D

luringen 19-01-05 20:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Hvis luringen IKKE er i ketose med de dagsmenyene er hun et lavkarbo-under (for ikke å si et medisinsk !)
For de menyene hadde ikke mye karber !! :) Ikke nok for en ammende mor.

Du må spise mer luringen !

Helt sant !! :D

Tusen takk for at dere er så omtenksomme..Jeg har nå kjøpt lindberg brødet og spist 2 skiver. Skal bli litt mindre fanatisk..typisk meg. Jeg er en sånn "flink pike" vettu...skal gjøre alt bra...så da ble det sikkert litt for bra nå...:p

Venter på bok så jeg kan bli litt klokere...i tillegg til dere da!
Hva med Ryvita med sesam ? kan jeg spise noe av det??

Summer 19-01-05 20:25

Ryvita med sesam er bra! :ja:
Det lureste du gjør er å spise masse grønnsaker til proteiner og fett og ha en til to skiver/ryvita pr dag i tillegg, samt spise en frukt om dagen,- en pære eller grapefrukt eller noe.. :)

luringen 19-01-05 21:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise
Ryvita med sesam er bra! :ja:
Det lureste du gjør er å spise masse grønnsaker til proteiner og fett og ha en til to skiver/ryvita pr dag i tillegg, samt spise en frukt om dagen,- en pære eller grapefrukt eller noe.. :)

Takk. Pære er digg. Da legger jeg inn en ryvita eller fedonskive til lunsj og frokost tenker jeg.-...:hest: hehe, måtte legge inn en hestesmiley siden jeg har to hester!!

Tiril77 19-01-05 21:26

Og så er du jo egentlig ikke store jenta heller, så du kan kanskje ikke legge deg på et så strengt nivå som oss som har en del å ta av heller.. Eller??? :confused: :confused:

HP 19-01-05 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise
Ryvita med sesam er bra! :ja:
Det lureste du gjør er å spise masse grønnsaker til proteiner og fett og ha en til to skiver/ryvita pr dag i tillegg, samt spise en frukt om dagen,- en pære eller grapefrukt eller noe.. :)

Ryvita har høy GI, så det er lurt om du begrenser det litt ;)

Wasa Fiber Pluss, Fiberrik og GG helsekli er bedre knekkebrødalternativer :)

Anne 19-01-05 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP
Ryvita har høy GI, så det er lurt om du begrenser det litt ;)

Wasa Fiber Pluss, Fiberrik og GG helsekli er bedre knekkebrødalternativer :)

Hvordan er det med Rugsprø, HP? Jeg har spist det et par dager nå i lunsjen (1) og lurer på om det er derfor jeg har sånn søtbehov i går og i dag?

Tiril77 19-01-05 21:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av luringen
Nei jeg har ikke tatt maltiol (hva er det da??)

Maltinol er et søtningsstoff som enkelte reagerer på med å bli dårlig. Uvell og dårlig i magen.. Tror blandt annet at Atkins barene (de sjokoladene man får kjøpt på narvesen med bare 2 karber) inneholder dette stoffet..

HP 19-01-05 21:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne
Hvordan er det med Rugsprø, HP? Jeg har spist det et par dager nå i lunsjen (1) og lurer på om det er derfor jeg har sånn søtbehov i går og i dag?

Aner ikke.. Noen som har en bok å slå opp i? :snill:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no