Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hvor mye karbohydrater per måltid? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39514)

trond67 14-01-11 16:12

Hvor mye karbohydrater per måltid?
 
Beklager vist dette er godt besvart her men jeg kunne ikke finne noe ihvertfall:)

Jeg er en relativt godt trent kar på 43 som tenkte jeg skulle brenne bort litt fett
her og der med lavkarbo.
Har handlet fedigmåltider fra spis deg deg slank.no men begynner å bli litt lei. Og vil gjerne komponere egne måltider så da blir spørsmålet hvor mange gram karbohydrater kan jeg spise per måltid og fortsatt være i ketose?
Veier ca 86 kg og er 181cm høy.

marjusen 14-01-11 16:30

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?
 
Spiser du tre ganger om dagen deler du 25 på 3. Spiser du 4 deler du på 4 og spiser du 2 deler du på 2. Ikke på grammet men sånn +- 10%.

Greit å fordele så godt som mulig er mitt råd.

Tutta Holmen 14-01-11 16:56

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?
 
Max 72 karbo. PR DAG! Har akkurat lest boken "Bedre uten brød" og den viser deg hvordan du kan legge om kostholdet uten å følge noen diett. Har levd på svært lite karbo.i ca 2 år og kan ikke tenke meg og kutte ut denne levemåten. Lykke til!

Gerd 14-01-11 17:01

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutta Holmen (Innlegg 1001870)
Max 72 karbo. PR DAG! Har akkurat lest boken "Bedre uten brød" og den viser deg hvordan du kan legge om kostholdet uten å følge noen diett. Har levd på svært lite karbo.i ca 2 år og kan ikke tenke meg og kutte ut denne levemåten. Lykke til!

Trådstarter følger ikke "Bedre uten brød", men "Spis deg slank" :)

Er nok forskjell på de to :ja:

Nerthus 14-01-11 17:08

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trond67 (Innlegg 1001836)
Beklager vist dette er godt besvart her men jeg kunne ikke finne noe ihvertfall:)

Jeg er en relativt godt trent kar på 43 som tenkte jeg skulle brenne bort litt fett
her og der med lavkarbo.
Har handlet fedigmåltider fra spis deg deg slank.no men begynner å bli litt lei. Og vil gjerne komponere egne måltider så da blir spørsmålet hvor mange gram karbohydrater kan jeg spise per måltid og fortsatt være i ketose?
Veier ca 86 kg og er 181cm høy.

Bestill boka fra spis deg slank - der er det ferdige oppskrifter som du kan følge. Boka har i tillegg veldig mye god informasjon om lavkarbo-kosthold :)

marjusen 14-01-11 17:14

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutta Holmen (Innlegg 1001870)
Max 72 karbo. PR DAG! Har akkurat lest boken "Bedre uten brød" og den viser deg hvordan du kan legge om kostholdet uten å følge noen diett. Har levd på svært lite karbo.i ca 2 år og kan ikke tenke meg og kutte ut denne levemåten. Lykke til!

Skriver jo over her at han skal være i ketose. 72 KH blir litt vel mye da. Vil anbefale deg å ligge på rundt 25-30.
Dessuten er spørsmålet hvor mange KH pr måltid og ikke pr døgn;)

Du burde som flere over nevner finne deg en retning du ønsker å følge. Da er det mye enklere å vite hva som er lov og ikke:D

Marius

trond67 14-01-11 17:40

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?
 
Takker for alle svar:)

Veit utrolig lite om retninger og sånn siden dette er helt nytt for meg da.
får prøve å lese meg opp litt:)

Kitt 14-01-11 17:48

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trond67 (Innlegg 1001902)
Takker for alle svar:)

Veit utrolig lite om retninger og sånn siden dette er helt nytt for meg da.
får prøve å lese meg opp litt:)

Da bør du begynne med denne tråden og alle de flotte linkene du finner i den!:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no