Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Småspist til frokost? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3607)

mofe 14-02-05 13:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
HERREGUD jeg er så mett! :eek:

Orket bare 2/3 jeg..

tips til meg selv: bruk jordbær istedetfor bjørnebær. ta bær opp av fryseren en stund før eller så blir pannekaka kald :o

Kjære vene.. jeg er mett enda jeg altså!

Eller, ikke METT da.. men jeg er langtfra sulten.. Og det er.. 5 timer siden jeg spiste frokost?

HP 14-02-05 13:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elian
Det så unektelig ut som FRISKE BRINGEBÆR????? Hvor får du tak i det NÅ?? :confused:

Frossne bringebær fra GARTNER :cool:

friflex 15-02-05 07:42

WoW!

Sinnsykt godt MHM! Akkurat spist frokostpannekaken din, og satser på den gir meg alt jeg trenger nå når jeg skal på fjellet:cool:

snoopygirl 15-02-05 10:57

jeg er med.......åh den fokostpannekaka hørtes VANVITIG god ut....men blir vel til at jeg eter"n uten syltetøy tenker jeg.....er vel en del karbo i det vel....får jeg også sånn derre frokostklubb merke da eller...hi-hi....jeg bare MÅ ha fokost jeg altså....

Jeannie 15-02-05 11:03

Hei MHM,

i dag har jeg begynt dagen med frokostpannekaken din..... Den er kjempe, kjempe god altså.... Det skal du ha:) :) :)

Jeannie :klem:

HP 15-02-05 11:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av snoopygirl
jeg er med.......åh den fokostpannekaka hørtes VANVITIG god ut....men blir vel til at jeg eter"n uten syltetøy tenker jeg.....er vel en del karbo i det vel....får jeg også sånn derre frokostklubb merke da eller...hi-hi....jeg bare MÅ ha fokost jeg altså....

Det er masse karbo i syltetøy - mens i bær er der fint lite :snill: 3,2g i 100g bringebær faktisk! :D

Det skal IKKE være syltetøy på denne pannekaken! Da blir den faktisk litt usunn da :snill:

Angående logo, så ligger der instruksjoner på hvordan du ordner det litt lenger oppe i tråden. Legg inn koden som står der først i signaturen din, så plasserer logoen seg på siden.

snoopygirl 15-02-05 20:41

jeg mente bær altså,,,,men skreiv visst syltetøy ja....ikke helt med støtt,,,,ler.

gleder meg til å prøve denna oppskrifta i morra altså...håper håper jeg liker det.......

luringen 15-02-05 21:26

*jadajegskallagedenjegog*

MEN IKKE TIL FROKOST NEI!!!

LUNSJ??:confused:

snoopygirl 16-02-05 18:46

jam-jam-jam......laga den i dag jeg..var drit nyyydelig altså....glømte å ha oppi havregryn da menne...får prøve å huske det i morra.....skikkelig snadder....

friflex 16-02-05 22:46

Spiste denne i dag også jeg MHM, du står fritt til og komme med like enkle og velsmakende oppskrifter til lunsj, middag og kvelds også, med balanse vi lavkarbere liker på protein, fett og karbo:p

Joda, vet det er masse oppskrifter og ta av, men denne var ekstra grei:D

mofe 16-02-05 22:49

Lurer på om jeg skal lage denne imorra tidlig, gitt! :)

friflex 16-02-05 22:52

Anbefales sterkt! Er sinnsykt godt, og "billig moro" :p

Begod 18-03-05 10:23

Nå har jeg tenkt å lage pannekaka til frokost til hele familien, hvor mye bør jeg lage?
går det bra å x med 3 men steke 4 pannekaker? vi er to voksne og 2 barn.

HP 18-03-05 10:30

Podens pannekake:

2 egg, 1 revet gulrot, 1ss havregryn, 1/4 ts vaniljesukker, 1/2 ss kanel, 1 ss Cottage Cheese, stekt i 2 ss smør - servert med 100g bringebær eller blåbær, og noenganger macadamianøttsmør (ca 1 ss) ...

Familiepannekake: 12 egg, 4ss havregryn, 1 boks CC, søtt, vanilje og kanel etter smak? Ikke no problem å steke i flere omganger :)

Alfie 18-03-05 11:03

Åååååå.... denne klubben vil jeg gjerne være med i! Å, please'a! :kul:

Frokost er dagens høydepunkt og pannekaka til MHM høres helt mega ut (for ikke å snakke om hvor delikat den ser ut, da HP). Tester'n imorra når jeg ikke må rushe ut av huset før sju, for da må jeg innrømme at det helst blir en Morning Shine på meg (Hupps - det kvalifiserer visst ikke til medlemskap, eller?)
Sa du noe om hvor du får tak i friske bær på denne tiden av året, HP?

HP 18-03-05 11:12

Frosne bær :) De fra Gartner er best - synes vi.

Alfie 18-03-05 11:25

Åja, det var sant - jeg leste jo det litt lenger oppe i tråden. Sorry for å være litt lam idag.

Begod 18-03-05 12:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP
Podens pannekake:

2 egg, 1 revet gulrot, 1ss havregryn, 1/4 ts vaniljesukker, 1/2 ss kanel, 1 ss Cottage Cheese, stekt i 2 ss smør - servert med 100g bringebær eller blåbær, og noenganger macadamianøttsmør (ca 1 ss) ...

Familiepannekake: 12 egg, 4ss havregryn, 1 boks CC, søtt, vanilje og kanel etter smak? Ikke no problem å steke i flere omganger :)

Takker og bukker :)

Alfie 19-03-05 11:28

Eventyret om pannekaka..
 
Pannekaka var DEILIG! Gjorde en liten endring, though - droppa søtningsstoffet i pannekakerøra og rørte det inn i blåbær istedet. Fantastisk! Blåbærpannekake, a gitt!
En halv pannekake holdt i lange baner.
Men jeg lurer littegrann på den karbotellinga - selv om jeg holdt meg pinlig nøyaktig til oppskrifta di (-søtningsstoff), fikk jeg et totalt karboinnhold for selve pannekaka på ca 9g. (Og dessuten har blåbær mer karbo enn f.eks. bringebær)
I alle fall - en deilig, men litt karbo-rik start på dagen for en som fortsatt er i induksjon.

Marianne 31-03-05 22:06

Jeg vet ikke om noen har gjort akkurat denne endringen før - orket ikke lese gjennom ALT...

Pannekaka UTEN c.c./havregryn, men MED 1 ss soyaproteinpulver (Vegefuel) ble godt! Og den hang jammen bedre sammen enn den andre, synes jeg...

:) marianne

Nille 31-03-05 22:34

Har du sniki på oppskriften min på Mock Danish,- eller..... Marianne ???:D

Marianne 31-03-05 22:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Har du sniki på oppskriften min på Mock Danish,- eller..... Marianne ???:D

Blir det det samme?:eek: Nei, hadde ikke det. Bare kutter ut melkeprodukter, og leker litt Atkins' :cool: - og så ble det sånn da. Visste ikke at jeg var en rapper :D

Er den lik denne:

3 egg
2 ss rapsolje, kaldpresset
kanel
10 dråper vaniljeessens
1 ss Vegefuel soyaproteinpulver

Var det alt, tro??? Tror det!

mofe 16-04-05 16:54

*dra opp en bra tråd*

:)

pusi 24-04-05 19:23

Jubajuba!

Jeg liiiiker frokost! Får jeg være med i det gode selskap? Må vel finne ut om mine frokostvaner kvalifiserer først ...
Og så lurer jeg på en ting: denne pannekaka kan jeg vel kanskje ikke spise før i fase 2 på SB? :confused: Har tenkt å følge det sånn noenlunde ... Kanskje jeg kan droppe havregryn? Kvalifiserer french toast-varianten på fase 1 som en skikkelig frokost? Kanskje sammen med litt cottage cheese, en smoothie eller etter en tunfisksalat???

luringen 24-04-05 21:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pusi
Jubajuba!

Jeg liiiiker frokost! Får jeg være med i det gode selskap? Må vel finne ut om mine frokostvaner kvalifiserer først ...
Og så lurer jeg på en ting: denne pannekaka kan jeg vel kanskje ikke spise før i fase 2 på SB? :confused: Har tenkt å følge det sånn noenlunde ... Kanskje jeg kan droppe havregryn? Kvalifiserer french toast-varianten på fase 1 som en skikkelig frokost? Kanskje sammen med litt cottage cheese, en smoothie eller etter en tunfisksalat???

Nysgjerrig; hvordan er den french toasten da (slurp...minner fra ferie i Frankrike..)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no