Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre dietter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Grete Roede lavkarbo? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35587)

vimsen85 10-08-10 13:13

Grete Roede lavkarbo?
 
Noen som har sett nye reklamen til Grete Roede. "Ned 1 kilo i uken. Karboredusert om du vil."? Hva tror dere? Når den store slankepengemaskinen kommer på banen, vil da lavkarbo bli mainstream? Jeg syns det var litt vanskelig å finne faktisk info om hva det her karboreduserte kostholdet innebar (det står at du kan melde deg på kurs for å få vite mer..). Noen som har noen meninger?

Titti 22-09-10 18:54

Grete Roede Lavkarbo
 
Så at Grete også henger seg på og har startet med lavkarbokurs. Nå står ikke verden til påske. ;)

Noen som har erfaring eller kjenner noen som har begynt med dette?

mia1965 22-09-10 19:17

Sv: Grete Roede Lavkarbo
 
Det må jo være en innrømmelse av at de har feilbehandlet overvektige i flere ti-år. Lurer på om jeg skal kreve erstatning for to kurs jeg gikk for noen år tilbake, hvor jeg etter ett halvt år hadde lagt på meg igjen pluss noen kg i tillegg :)

Titti 22-09-10 19:28

Sv: Grete Roede lavkarbo?
 
Dette lurer jeg også på, har googlet litt og det ser ut som for meg at det de tilbyr er mer et kosthold ala Lindberg. Med 160 karber om dagen.

Tror dette er veldig på begynnerstadiet og at de prøver seg frem og til slutt vil tilby mer karboredusert enn det de gjør per i dag. Må kanskje nærme seg dette gradvis for å ikke helt svikte sin egen teori? Men GR er først og fremst business, så klart de hiver seg vel på bølgen nå som Lavkarbo er blitt "in" ;)

Interessant å lese at GR faktisk startet med lavkarbo for 35 år siden for så gradvis å tilføre mer norske matvaner da det norske folk syntes dette var vanskelig å følge.

Det som jeg synes kunne være interessant med GR lavkarbo er at jeg savner samme opplegg på lavkarbo som på GR. Altså en oversikt som viser eksakt hvor mye du skal spise, hvor mye gram av hver matmengde osv....

Skal bli interessant å følge med videre hva som skjer med GR, f.eks om fem år....:ja:

nellie 22-09-10 19:57

Sv: Grete Roede lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 937621)
Dette lurer jeg også på, har googlet litt og det ser ut som for meg at det de tilbyr er mer et kosthold ala Lindberg. Med 160 karber om dagen.

Lindberg er også lavkarbo?

Kanutten 22-09-10 20:11

Sv: Grete Roede lavkarbo?
 
Leste DETTE en gang i verden... Vet ikke om du blir klokere..

arkine 22-09-10 20:29

Sv: Grete Roede lavkarbo?
 
spisdegslank har jo det opplegget om hvor mye og hva du kan spise

Titti 23-09-10 08:33

Sv: Grete Roede Lavkarbo
 
He he, ja. :lol:

Men jeg googlet litt og leste at når GR startet opp så var det faktisk lavkarbo, dette var for 35 år siden og slo ikke helt an den gangen, så hun måtte fornorske det litt og tilføre litt brød osv.

Slik jeg skjønner det så er dette helt i nybegynnerfasen og jeg tror de hiver seg rundt for å følge bølgen, men tror kanskje de ikke har så mye erfaring enda, foreløpig virker det som det de kan tilby er et kosthold alà Lindberg, altså ikke helt lavkarbo, men på god vei.

Titti 23-09-10 08:35

Sv: Grete Roede lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 937635)
Lindberg er også lavkarbo?

Ja, det er jo karboredusert, men ikke så lavkarbo som f.eks Atkins, Ketolyse osv. Lindberg tillater jo litt brød, havregryn, bønner, linser osv.

Titti 23-09-10 08:36

Sv: Grete Roede lavkarbo?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 937657)
spisdegslank har jo det opplegget om hvor mye og hva du kan spise

Ja, men dette er vel ferdige måltider?

Photobscura 23-09-10 09:12

Sv: Grete Roede lavkarbo?
 
Hurra, verden går faktisk framover!

Photobscura 23-09-10 09:15

Sv: Grete Roede Lavkarbo
 
Har ikke Grete Roede innrømmet å ha brukt slanketabletter som var så populære på søttitallet, med bl.a amfetamin som virkemiddel? :snill:. Det var jo veldig måderne en gang i tiden.
Tull til side, jeg synes dette er en veldig positiv utvikling, at man begynner å innse at en del vedtatte sannheter kanskje ikke er så sanne for alle likevel, vi trenger større aksept rundt lavkarbo/GI/GB-tankegang, og en så stor og mektig pengemaskin som GR kan så absolutt være med å dra lasset :).

Photobscura 23-09-10 09:17

Sv: Grete Roede lavkarbo?
 
Det var to tråder postet ganske samtidig om samme tema, så jeg føyde dem sammen :).

vimsen85 23-09-10 09:17

Sv: Grete Roede lavkarbo?
 
http://lenabeatrice.net/overvekt-og-...s-grete-roede/

Zillah 23-09-10 09:22

Sv: Grete Roede lavkarbo?
 
Så lenge ein må bruke kosemerker ... eller "frimerker" heiter det vel no... for å få lov til å spise avocado, så er Grete Roede djevelens verk for meg.

Men det går framover. Endringa kjem, den, litt etter litt. Både hos Roede og dei andre store, det er eg viss på. Men Ting Tar Tid, og slik vil det nok alltid vere. Eg er forøvrig samd med Photobscura i at endringar i GR vil kunne legge vesentleg tyngde til endringar i det norske folk. Dei er trass alt slanke-og-kosthaldsgigantar på godt og vondt.

sylwester 13-07-11 22:59

Sv: Grete Roede lavkarbo?
 
Det er jo dattera Janette som har endret en del ting. Mens morra hadde et ansrengt forhold til fett så var det janette som åpnet for at man, selv på lavkalori, skal kunne ta tran. Jeg fant en reklame om nye kurs og ble overraska at det sto "velg lavkalori eller lavkarbo" med bilde av en omelettfrokost med salat eller 2 skiver brød med pålegg.. Jeg syns de er lure jeg som retter seg etter det folk vil ha, for det er klart at lavkarbo er det "nye" slankehypen.

Det sto ingenting om hva slags lavkarbokost det var, men det ante meg at det ville være noe ala Lindberg.. Derfor søkte jeg jo på Roede og lavkarbo her nå for å se, men det mest overaskende er at første posten her er nesten et år gammelt.

smgj 14-07-11 08:57

Sv: Grete Roede lavkarbo?
 
Virker som det er LCMF og fremdeles med kalorirestriksjon og telling som GR innfører som karbohydratredusert.

Jeg håper jeg har telt min siste kalori (unntatt i "forskningsøyemed" for å se næringsfordeling, ikke for å se totalt antall), og er som sådann "mindre enn interessert". Personlig gikk jeg fint ned på grovbrød og kaloriunderskudd på GR (og fint opp igjen)... Mye lettere å gå ned uten sukker, juice, alkohol, ferdigmat og mel - litt ris og potet... Ingen telling og ingen sult og kylling, egg, kjøtt, fisk, lever og grønnsaker til jeg ble mett. Og ikke minst - en livsstil og et kosthold jeg kan leve med. (Ser for meg å innføre litt vin i ny og ne etter hvert da.)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no