Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   South Beach (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=91)
-   -   Lavkarbo sjokolade (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5629)

sven 20-06-05 19:50

Lavkarbo sjokolade
 
Hvordan er det med "lavkarbo sjokolade" i forhold til SB-diett. Fant en sjokolade på Narvesen som heter Advantage. Er det greit å spise den dersom man prøver å gå ned i vekt? Hvor ofte kan man i så fall spise slik sjokolade?
Er det en "måltids-erstatter" , eller kan man helt greit spise den i tillegg til et måltid?

Sven

mofe 20-06-05 19:57

Slike sjokolader/barer er IKKE måltidserstattere :nei:

Noen kan spise dem, og allikevel gå ned i vekt, men endel får vektstagnasjon av det. Du må nesten prøve deg frem :)

matgal 28-06-05 14:18

Jeg vil anbefale deg å bare prøve en halv en første gangen.... For det er atkins sin, sant? Både jeg og en til jeg kjenner reagerer med å få ekstrem diare av en sånn sjokolade.... :o

sven 30-06-05 00:20

Joda, det er Atkins. Smaker veldig godt, har ikke fått problemer med magen. Har heldigvis ikke gått opp i vekt heller.

Men den er dyr! Rundt 25kr for en bar.

Sven

Marianne 30-06-05 10:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sven
Hvordan er det med "lavkarbo sjokolade" i forhold til SB-diett. Fant en sjokolade på Narvesen som heter Advantage. Er det greit å spise den dersom man prøver å gå ned i vekt? Hvor ofte kan man i så fall spise slik sjokolade?
Er det en "måltids-erstatter" , eller kan man helt greit spise den i tillegg til et måltid?

Sven


Da South Beach er en høy protein, høy fiber, lav fett, lav GI - diett, ville jeg heller anbefale å kjøpe Protein-barer enn Atkins-barer. Atkins-barene har ikke veldig høyt protein-innhold, og de inneholder endel fett. I min helsekost har de to ulike som har høyt proteininnhold og lav karboh./fett; Protein Diet Bar og Carb Rite Bar. Ingen av disse inneholder sukker, det må du sjekke, for jeg fant to proteinbarer i en helsekost i går, og begge disse inneholdt glukose :eek: . Disse var nok ment for kroppsbyggere el.l. som ikke spiser lavkarbo.

Har du prøvd denne desserten:

100 g cottage cheese
1/3 - 1/2 ts kakao
1/4 ts pulverkaffe
søtstoff (Canderel, Natreen el.l.)
vanlijedråper (får du i bakehylla i butikken)

Moses med stavmikser til det blir en deilig sjokoladekrem.
Nam!

sven 30-06-05 12:56

Takk for tipset.
Skal faktisk prøve den desserten ... ser god ut !

Nu er det endelig sommer i Tromsø. :cool:

Sven

Marianne 30-06-05 13:23

Desserten står i South Beach - boka som Ricotta Mocha Creme. Den passer for fase 1 siden cottage cheese har lavt fettinnhold. Når cottage cheese'n moses likner den ikke på seg selv :p i det hele tatt, men blir fløyelsmyk. Bra mot sjokoladesug. Ville bare si fra at den passet for SB fase 1, ikke noe tull jeg bare har funnet på. :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no