Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Rockering (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50894)

StegforSteg 11-02-12 18:56

Rockering
 
Som alenemor og med til tider 2 jobber, kan det være minimalt med trening jeg får skviset inn. Så på Chlas Olson at de hadde rockering (husker ikke vekta just nuh) - me lurer på om setjæ noe effekt? Sånn at jeg kan trene litt hjemme etter at barna er i seng....

Qlio 11-02-12 19:02

Sv: Rockering
 
No idea? :confused:

Altså, jeg vet man blir gul, grønn, blå og sort. Og uansett, aktivitet er alltid bedre enn å sitte i sofaen og mumse! :)

StegforSteg 11-02-12 19:10

Sv: Rockering
 
haha sjeldent man bare sitter i sofan, men det blir liksom ikke trening..... Tenkte jeg skulle bestille yoga DVD'er å....

ToreH 11-02-12 21:34

Sv: Rockering
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 1300706)
haha sjeldent man bare sitter i sofan, men det blir liksom ikke trening..... Tenkte jeg skulle bestille yoga DVD'er å....

Yoga???? Oh, man...:D

Men hva med å prlve ut det derre jillian greiene som mange driver med da? Har sett noe av det på youtube, ser da helt ok ut for de med begrenset tid og plass?

Ville prøvd det jeg. Jillian er jo ikke akkurat un-fit hu da.

Ellers så er jo en spinningsykkel, ellipsemaskin, tredemølle hjemme noe som er forholdsvis greit å få tak i.

StegforSteg 12-02-12 09:13

Sv: Rockering
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1300767)
Yoga???? Oh, man...:D

Men hva med å prlve ut det derre jillian greiene som mange driver med da? Har sett noe av det på youtube, ser da helt ok ut for de med begrenset tid og plass?

Ville prøvd det jeg. Jillian er jo ikke akkurat un-fit hu da.

Ellers så er jo en spinningsykkel, ellipsemaskin, tredemølle hjemme noe som er forholdsvis greit å få tak i.

Jeg har ikke plass til noen apparater. Jeg kunne hatt plass på stua, men vil ikke ha det som et møbel ;)

Uansett.... Power Yoga og Yoga for beginners er på vei i posten. Har vel strengt tatt ikke vondt av å bli mer flexibel i musklene godt gjemt under der ;)

Fedona 12-02-12 11:14

Sv: Rockering
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 1300842)
Jeg har ikke plass til noen apparater. Jeg kunne hatt plass på stua, men vil ikke ha det som et møbel ;)

Uansett.... Power Yoga og Yoga for beginners er på vei i posten. Har vel strengt tatt ikke vondt av å bli mer flexibel i musklene godt gjemt under der ;)

Yoga er kjempebra trening! Lykke til :)

StegforSteg 12-02-12 11:39

Sv: Rockering
 
Takk Fedona :) Grugleder meg til å prøve..... Helt sikkert ikke et lekkert syn i begynnelsen men men....

Lava 12-02-12 11:46

Sv: Rockering
 
Det finnes vel opptil flere tråder om rockering, der finner du nok svar på endel.

en tråd

enda en tråd

:)

StegforSteg 12-02-12 12:19

Sv: Rockering
 
Ja, jeg har sett de :)

Fedona 12-02-12 17:48

Sv: Rockering
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 1300880)
Takk Fedona :) Grugleder meg til å prøve..... Helt sikkert ikke et lekkert syn i begynnelsen men men....

He, he det er sant ;) Bare pass på å ikke ta for brå bevegelser :)

StegforSteg 12-02-12 18:35

Sv: Rockering
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1301011)
He, he det er sant ;) Bare pass på å ikke ta for brå bevegelser :)

Notert :) Tar gjerne mot andre tips å hvis du har noen på lur :)

Carisma 12-02-12 23:53

Sv: Rockering
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 1300694)
Som alenemor og med til tider 2 jobber, kan det være minimalt med trening jeg får skviset inn. Så på Chlas Olson at de hadde rockering (husker ikke vekta just nuh) - me lurer på om setjæ noe effekt? Sånn at jeg kan trene litt hjemme etter at barna er i seng....

Den rockeringen er bare tull! Den er alt for lett, merker nesten ikke at man bruker den. Jeg ville heller lagt penger i en ordentlig en fra innersvingen f.eks.

TrillTrall 13-02-12 07:22

Sv: Rockering
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1301148)
Den rockeringen er bare tull! Den er alt for lett, merker nesten ikke at man bruker den. Jeg ville heller lagt penger i en ordentlig en fra innersvingen f.eks.

Tja... Clas Ohlson sin veier faktisk 1,5 kg og har "bulker" på innsiden den også og ser ikke så verst ut på bildet. Selv har jeg en sånn:
http://www.powerhoop.no/Rockeringer.html

StegforSteg 13-02-12 09:48

Sv: Rockering
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1301148)
Den rockeringen er bare tull! Den er alt for lett, merker nesten ikke at man bruker den. Jeg ville heller lagt penger i en ordentlig en fra innersvingen f.eks.

Takk for svar, stikker innom Intersport til helga å ser om de har der :)

Budeiea995 13-02-12 10:16

Sv: Rockering
 
Har en bedre ide enn rockering (synes jeg da)
Tren Kettlebell!!! Kula koster 250 kroner. Kjøp ei på 6 kilo og lær deg det på YouTube.
En lur start er å kjøre 20 sett med 5 forskjellige ting og detter gjenta 5 ganger. Bør ta ca 45 minutt. Avslutt med planke i 3*40 og så mange armhevninger du klarer!!!!

Om dette er interresant er det bare å spørre om råd og veiledning. Kjempemoro samtidig som det styrker de indre musklene på kort tid.

StegforSteg 13-02-12 10:38

Sv: Rockering
 
Det blir rockering og yoga foran TV'en på hjemmeukene. (Trener i tilegg Zumba mandag og torsdag de ukene jeg har barna for det klaffer med barnas treningsstider.) På barnefri uker er jeg å finne på både puls og styrketimer på treningssenteret.

Carisma 13-02-12 13:30

Sv: Rockering
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1301169)
Tja... Clas Ohlson sin veier faktisk 1,5 kg og har "bulker" på innsiden den også og ser ikke så verst ut på bildet. Selv har jeg en sånn:
http://www.powerhoop.no/Rockeringer.html

Jeg trodde også at 1,5 kg var litt, så jeg kjøpte den. Men det er virkelig ingenting, merkes ikke at den veier noe når man rocker. I tillegg er den vanskeligere å rocke med enn de som veier mer, fordi den lave vekta ikke gir noe framdrift og balanse gratis som de litt tyngre.

teleslynga 13-02-12 14:15

Sv: Rockering
 
Jeg mener å ha hørt at treningseffekten egentlig er best med de lette rockeringene, men husker ikke hvor. Men det var noe med at de litt tyngre gjør endel av jobben for deg, med de lette må man bevege seg mer?
Uansett, for meg gjør det underverker for ryggsmertene å rocke litt jevnlig!

Gerd 13-02-12 14:28

Sv: Rockering
 
Jeg hadde en på 1,7 kilo... den ble etterhvert for lett, syns jeg.
Så nå bruker jeg en på 2,2 kilo, og ja, jeg merker den, både at den "smeller" mer rundt magen og at jeg må bruke magemusklene mer :ja:

StegforSteg 13-02-12 14:53

Sv: Rockering
 
Vil du selge din på 1,7 kilo da kanskje Gerd? :)

Gerd 13-02-12 17:51

Sv: Rockering
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 1301388)
Vil du selge din på 1,7 kilo da kanskje Gerd? :)

den er allerede solgt ;)

Men jeg såg Rema1000 hadde rockeringer til 199 nå. Stod ikke på pakka hvor tunge de var, men kan tenke rundt 1,5 kilo.

StegforSteg 13-02-12 18:10

Sv: Rockering
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1301444)
den er allerede solgt ;)

Men jeg såg Rema1000 hadde rockeringer til 199 nå. Stod ikke på pakka hvor tunge de var, men kan tenke rundt 1,5 kilo.

Verdt et forsøk ;) Venter nok til jeg kommer men på intersport å ser, hvis ikke så får jeg bestille fra de nettsiden over her :)

Gerd 13-02-12 18:13

Sv: Rockering
 
Jeg bestilte min for trumfpoeng jeg hadde samla. Det var innersvingen sin da: https://www.flust.no/sport-og-fritid...gen-rockering/

StegforSteg 13-02-12 18:21

Sv: Rockering
 
Takk for tipset :)

Mariann S 14-02-12 00:29

Sv: Rockering
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1301453)
Jeg bestilte min for trumfpoeng jeg hadde samla. Det var innersvingen sin da: https://www.flust.no/sport-og-fritid...gen-rockering/

Tusen takk for tips :) Fri frakt denne veka, so då har eg gjort ett godt kjøp på rockering :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no