Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Maange kg som skal vekk (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56425)

Marthekeannie 27-07-15 20:56

Maange kg som skal vekk
 
Jeg har vært på lavkarbo to ganger før, GR kurs tre ganger og diverse pulverkurer noen ganger til. Nå satte jeg stopper for all denne vimsingen for to uker siden. Før det hadde jeg hatt et mer bevisst forhold til antall karbohydrater for jeg skulle sette i gang etter campingferien.

Så vel hjemme var det i gang. Da stod vekta på 112,8 kg. Jeg er ca 174 cm høy, så det er vel fort ca 45 kg som bør vekk. Jeg har ikke vært under 90 kg på 10 år, og under 80 er det sikkert 17 år siden. Så det er gamle, men ikke kjære kilo som drasses rundt på.

På disse to ukene har jeg gått ned 2,5 kg. Vi har feiret bursdager, bryllupsdager og hatt besøk i huset så jeg har ikke kjørt hardt mot ketose før nå i helga. Men da strammet jeg til, og i går kom jeg i ketose :D, og det har jeg tenkt å fortsette med.

Jeg koser meg egentlig godt med lavkarbo. Jeg opplever som jeg leser fra andre at tarmen fungerer utrolig mye bedre nå, enn ved "vanlig" kosthold. Og så slipper jeg unna blodsukkersvingningene som fort gir hodepine og grinete humør.

Minni1 28-07-15 06:25

Sv: Maange kg som skal vekk
 
2,5 kio ned er jo supert.:)

Lykke til videre .

Marthekeannie 28-07-15 08:30

Sv: Maange kg som skal vekk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minni1 (Innlegg 1512855)
2,5 kio ned er jo supert.:)

Lykke til videre .

Tusen takk, Minni1!

Jeg er vel fornøyd med 2,5 så langt. Særlig siden jeg ikke har vært så streng på dietten.

index 28-07-15 23:33

Sv: Maange kg som skal vekk
 
Om du ønsker å oppleve varige effekter, anbefaler jeg deg å se på lavkarbo som en kostholdsendring og ikke en diett. Jeg har kun gått på lavkarbo en gang, men den har så langt var 4 år og planen er å følge dette kostholdet livet ut. Det har jo lite for seg å gå ned om man går ned mye for så å gå over til "vanlig" kosthold etterpå? Da kommer jo bare kiloene tilbake igjen...

Marthekeannie 28-07-15 23:36

Sv: Maange kg som skal vekk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1512888)
Om du ønsker å oppleve varige effekter, anbefaler jeg deg å se på lavkarbo som en kostholdsendring og ikke en diett. Jeg har kun gått på lavkarbo en gang, men den har så langt var 4 år og planen er å følge dette kostholdet livet ut. Det har jo lite for seg å gå ned om man går ned mye for så å gå over til "vanlig" kosthold etterpå? Da kommer jo bare kiloene tilbake igjen...

Ja, det er det som er planen denne gangen. Så jeg jobber sakte, men sikkert med å finne hva jeg liker å spise for at det skal være noe jeg kan trives med kanskje resten av livet.

index 29-07-15 08:47

Sv: Maange kg som skal vekk
 
Høres bra ut! Små justeringer som gir god effekt over tid er det som skal til;-)

Marthekeannie 29-07-15 09:55

Sv: Maange kg som skal vekk
 
Satser på det, index :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no