Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Morsdag på søndag, hva skal du "bake"? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56180)

Myrine 04-02-15 19:38

Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Det er jo morsdag på søndag, og tradisjon tro så skal det bakes kake.

Her i huset tror jeg det blir Ostekake
Den er supergod for alle ;)

Hva skal du "bake" ?

TrillTrall 04-02-15 19:47

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Ingenting. :) Det er bare Lille Gubben og meg og vi er forhåpentligvis på hytta (selv om det meldes skikkelig blås-bort-vær på lørdag!) og jeg tror ikke vi gidder markere morsdagen (han er ikke far til mine barn heller). Den blir antagelig feiret hos eksen og bonusmora enten denne fredagen eller neste fredag og da spiser jeg det jeg får servert - feirer samtidig eksens bursdag. :) Ja, vi er en pussig, men stor og lykkelig storfamilie. :) :hearts:

Myrine 04-02-15 21:17

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1504196)
Ingenting. :) Det er bare Lille Gubben og meg og vi er forhåpentligvis på hytta (selv om det meldes skikkelig blås-bort-vær på lørdag!) og jeg tror ikke vi gidder markere morsdagen (han er ikke far til mine barn heller). Den blir antagelig feiret hos eksen og bonusmora enten denne fredagen eller neste fredag og da spiser jeg det jeg får servert - feirer samtidig eksens bursdag. :) Ja, vi er en pussig, men stor og lykkelig storfamilie. :) :hearts:

Det er så godt å høre om "storfamilier" som fungerer :)



Carisma 04-02-15 22:19

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Eurodiett brownies. Vi skal i barnedåp, så må ha med noe jeg kan spise som er noenlunde normalt.

nellie 04-02-15 22:24

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Min kjæreste og datter er i Syden og jeg skal jobbe. Jeg får vel lage noe til meg selv.:p Ostekake kanskje.

Butterfly83 05-02-15 01:10

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Jeg har lagd ostekake til en bursdag i morgen, så hvis den blir vellykket og vi skal feire noe på søndag så lager jeg kanskje en til. Lagde bunn av karamelliserte nøtter (tagatesse) så håper den blir like god som smaksprøvene :D

Lillemy71 05-02-15 09:37

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Skal lage brownies med chiafrø om bare sjokoladen jeg bestilte kommer i tide :rolleyes:

langaard 05-02-15 15:25

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Tenker jeg lager kjøttkake :p

Kanutten 05-02-15 16:19

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
For meg er ikke morsdag kaker... men familietid med film, spill etc. Såå det blir ikke kake her heller, men håper på blomster!

Sanney 05-02-15 16:24

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
mamma feirer ikke bursdagen sin engang, langt mindre morsdag. aldri vært no tradisjon hos oss som jeg husker.

Carisma 05-02-15 16:30

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1504286)
langt mindre morsdag.

Det er jo ikke moren som skal feire sin egen dag, men familien som skal vise at hun settes pris på.

Sanney 05-02-15 16:35

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
hva med de andre 364 dagene i året? men altså, jeg er faktisk ikke oppvokst med no særlig feiring av verken mors eller farsdag.. men jeg var nå mer eller mindre barn av en alenemor fram til jeg var ca 11 år.

Imse 06-02-15 07:58

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Om alle andre vil unngå kake, så vær så god, men min mann skal bake sunkost sjokoladekake og jeg skal nyte den.

Marigrete 06-02-15 09:49

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1504354)
Om alle andre vil unngå kake, så vær så god, men min mann skal bake sunkost sjokoladekake og jeg skal nyte den.

Sunkost sjokoladekake, hva er det? :)

Imse 06-02-15 09:51

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Sunkost lavkarbokakemiks, glutenfri sjokladekake. Sånn passe lav på karber. Bedre enn å klikke på brownies med sukker el.l.

BenteR 07-02-15 04:21

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Jeg lager Black Sunday til de andre, men siden jeg ikke kan spise kaker selv (veldig vanskelig å lage ei lavkarbokake som smaker godt og som ikke inneholder eggehvitte, mandler/nøtter eller noen som helst meieriprodukter...:() tenker jeg at jeg skal kose meg med strimlet svinekjøtt og sweet chili-saus (og kanskje et glass rødvin :D)
De foreslo at vi kunne ha kjøttkake snillingene mine :love:

Marigrete 07-02-15 12:45

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1504367)
Sunkost lavkarbokakemiks, glutenfri sjokladekake. Sånn passe lav på karber. Bedre enn å klikke på brownies med sukker el.l.

Husker ikke om det er sunkost vi har her i byen, men kanskje jeg skal prøve kaken hvis jeg får tak:)

Bønna200 07-02-15 12:54

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Jeg er ikke spesielt glad i kake, så ikke noe på meg. :) (Ikke er jeg mor heller,da. Bare katte -og fuglemamma. :p ) Men jeg skal overaske mormor med bløtkake. :ja: Da blir nok resten av folket glade også.

lirumlei 08-02-15 13:59

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Jeg har kjøpt en liten marsipankake til familien og selv skal jeg lage blåbær curd og spise det med yoghurt og CC. Nyyydelig. :)

Myrine 09-02-15 01:27

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lirumlei (Innlegg 1504532)
Jeg har kjøpt en liten marsipankake til familien og selv skal jeg lage blåbær curd og spise det med yoghurt og CC. Nyyydelig. :)

Blåbær curd høres godt ut , har du oppskrift på den?

Hadde en plan om å lage ostekake, men det ble en sjokoladekake fra Sunkost. Som jeg greide å smadre når jeg skulle ha den på fat. Så den ble servert i en glassskål i stedet med glasur av 86% sjokolade og fløte tilsatt litt tagatesse. Pyntet med valnøtter. De andre koste seg med marsipankake, sveler og varm eplekake ( var hos svigermor) Utrolig nok syntes jeg ikke synd på meg selv når de spiste det, jeg koste meg med min sjokoladekake kræsj ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no