Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Tilbake...etter ....4(?) år?? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=57118)

Hyper 07-03-18 20:55

Tilbake...etter ....4(?) år??
 
Luurer på om det er noen kjente "fjes" her fortsatt?...

Etter graviditet og fødsel, sitter det minst 10 kilo for mye som støpt..
Jeg la på meg 26(!) kilo i graviditeten. 13 var borte da vi kom hjem fra sykehuset....13 var igjen....Siste året(! ) - Alma ble ett år på lørdag, har jeg mista 3 av disse.....ALTFOR lite...
Jeg trener zumba 2 ganger i uka, har gått masse turer, og jeg spiser nå strikt lavkarbo....

Vekta sitter...

Har hatt lavt stoffskifte, men det er på vei opp.
Har D-vitaminmangel, som jeg har fått D-vit på resept for...

Amminga var ferdig for et par uker siden, så jeg har et siste håp om at det var det som holdt igjen den ekstra vekta jeg går og bærer på...

Jeg veier nå 81.2 kg, og ønsker i første omgang å gå ned til 70....Jeg veide 71 før jeg ble gravid....(og 97 på slutten av svangerskapet...)

Trenger deres kloke hoder, om det viser seg at vekta fortsetter å henge seg fast med nebb og klør...Frustrasjonen er STOR nemlig..

Så lite igjen for all den innsatsen.....Foreløpig...

HP 07-03-18 21:17

Sv: Tilbake...etter ....4(?) år??
 
Velkommen tilbake!

Carisma 08-03-18 16:46

Sv: Tilbake...etter ....4(?) år??
 
La kroppen få den tida den trenger. Det er antagelig søvnmangel og generelt sjokk over den nye tilstanden for kroppen. Jeg var i samme båt, stresset masse med det og endte enda noen kilo tyngre og 6 år senere med å være langtidssykemeldt med virus på balansenerva :o

Hyper 09-03-18 16:53

Sv: Tilbake...etter ....4(?) år??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1540911)
La kroppen få den tida den trenger. Det er antagelig søvnmangel og generelt sjokk over den nye tilstanden for kroppen. Jeg var i samme båt, stresset masse med det og endte enda noen kilo tyngre og 6 år senere med å være langtidssykemeldt med virus på balansenerva :o

Vet ikke om det var så veldig oppløftende! ;)....
Her sover lille faktisk veldig godt om nettene...Våkner som regel bare èn gang, og ofte sover ho hele natta uten oppvåkning...Det har jo ikke vært sånn HELE tida, altså....

Det er vel begrensa hvor lenge kroppen kan holde igjen, når jeg spiser og trener som jeg gjør?....

Har forøvrig slutta å veie meg.....Og prøver heller å kjenne på klærne og kroppen om det skjer noe...

Carisma 12-03-18 12:31

Sv: Tilbake...etter ....4(?) år??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hyper (Innlegg 1540935)
Vet ikke om det var så veldig oppløftende! ;)....

Nei, det er dessverre mer til skrekk og advarsel :o
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hyper (Innlegg 1540935)
Det er vel begrensa hvor lenge kroppen kan holde igjen, når jeg spiser og trener som jeg gjør?....

Det kommer nok helt an på om kroppen anser det som stress.

Hyper 16-03-18 11:06

Sv: Tilbake...etter ....4(?) år??
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1540975)
Nei, det er dessverre mer til skrekk og advarsel :o

Det kommer nok helt an på om kroppen anser det som stress.

Anser hva som stress? trening og sunn mat?

Maja Èlen 16-03-18 11:07

Sv: Tilbake...etter ....4(?) år??
 
Velkommen tilbake! Her er vi flere som stadig vender tilbake... Har full medfølelse for din frustrasjon. Har vært igjennom det samme selv etter svangerskap (og på mange måter er der ennå). Men jo mer liv vi lager her, jo lettere blir det å holde fokus. Tror nå jeg.
Sammen klarer vi dette :heia:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no