Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Den store felles ED-tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37530)

Carisma 05-02-14 12:39

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Flere enn meg som blir veldig "luftig" og rar i magen av produktene? :o

Pearl 05-02-14 17:00

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Det skyldes søtstoffet. Det er en av grunnene til at vi ikke bare skal spise de søte produktene, men også de salte, middagene og suppene. Magen venner seg litt til etterhvert, men det går bedre uten for mange søte produkter senere også.
Det er også vanlig å få løs eller hard mage på grunn av lite fiber. Det kan hjelpes med å blande inn litt fiberhusk i omelettene eller pannekakene.

Carisma 07-02-14 11:07

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Noen som har bestillt den 15-dagers pakka? Når det står en pakning av hver, betyr det en eske a 5 supper, en a 10 barer etc?

Carisma 07-02-14 14:04

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 1476860)
Det skyldes søtstoffet. Det er en av grunnene til at vi ikke bare skal spise de søte produktene, men også de salte, middagene og suppene.

Det er lunsjen som er verst ang dette, og da spiser jeg alltid "ordentlig" mat, dvs de salte produktene. I går ble det så ille at jeg ikke klarte å spise igjen før langt utpå kvelden :eek:

Carisma 10-02-14 10:39

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Regnes pannekaker som søte eller salte produkter? De smaker jo veldig søtt, men samtisdig er det jo mer "mataktig" enn mange av de søte produktene?

Pearl 10-02-14 14:08

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Jeg er litt usikker på det. Men jeg får iallefall ikke samme trøbbelet med magen, luft og sånn som jeg får med kjeks og barer.

Wowo 11-02-14 10:40

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1477370)
Regnes pannekaker som søte eller salte produkter? De smaker jo veldig søtt, men samtisdig er det jo mer "mataktig" enn mange av de søte produktene?

Jeg ville regnet pannekakene som et søtt produkt. ;)

Pearl 28-03-14 20:02

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Jeg skal til London i morgen og lurer på om noen vet om noen butikker som selger frie ED butikker sånn som her hjemme?

Wowo 28-03-14 23:25

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 1481893)
Jeg skal til London i morgen og lurer på om noen vet om noen butikker som selger frie ED butikker sånn som her hjemme?

Jeg kan dessverre ikke svare deg på det, men jeg vil gjerne ønske deg en god tur. Kos deg!

andreas 25-04-14 23:25

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Fase 3a, uke 2.
Sulten, så sulten :(

Vibeke-67 26-04-14 00:01

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av andreas (Innlegg 1484802)
Fase 3a, uke 2.
Sulten, så sulten :(

Kan du ikke spise mer? Begynte du rett på fase 3a? Jeg gjorde det nå, og er jeg sulten spiser jeg mer. Ikke bra å gå sulten....

Carisma 26-04-14 00:20

Sv: Den store felles ED-tråden
 
På ED er det veldig begrenset dagsinntak, det er jo en lavkarbo og lavkalorikur. Så det er ikke bare å spise, med mindre det er grønnsaker fra liste 1. Jeg kan kjapt være oppe i 4-5 agurker daglig på sulten-dager... :o

Vibeke-67 26-04-14 08:26

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1484806)
På ED er det veldig begrenset dagsinntak, det er jo en lavkarbo og lavkalorikur. Så det er ikke bare å spise, med mindre det er grønnsaker fra liste 1. Jeg kan kjapt være oppe i 4-5 agurker daglig på sulten-dager... :o

Du har mer å velge i i fase 3a. To av måltidene er vanlig mat og der kan man lage seg gode middager man blir mett på, i alle fall jeg. På ed hjemmesiden er det mange gode oppskrifter! Men hvis man aldri har vært borte i det før så må vel kroppen venne seg til det, og da kan man oppleve sult kanskje.

Wowo 26-04-14 09:45

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av andreas (Innlegg 1484802)
Fase 3a, uke 2.
Sulten, så sulten :(

Jeg kjenner meg igjen her. Det er VM i selvbeherskelse dette her. Jeg trøstet meg med at det er i denne fasen vi "spikrer" fast nedgangen vi har hatt og gjør den mer varig. På dager hvor det kjennes nesten helt umulig, har jeg tillatt meg et ekstra ED måltid. Jeg spiser mye sopp i sånne perioder og så virker trening og mosjon dempene på sulten. Stå på Andreas, dette klarer du!

andreas 26-04-14 11:29

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Vibeke: Neida, fulgt alle fasene :)

Wowo: Nettopp! Det er her vi legger grunnlaget for varigheten av vekttapet. Spiser alle måltidene mine, og gjør alt riktig. Men innimellom er det litt sult å kjenne. Da er det en mental test å overvinne den ;) Klarer det hittil :D

Prøver også å få spist opp de ikke-gode produktene jeg har igjen, før jeg bestiller de gode for de neste 4 ukene. Går veldig bra her, men kjenner frykten for fase 4 nærmer seg :)

-44kg. Ganske fornøyd :D

Vibeke-67 26-04-14 11:53

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av andreas (Innlegg 1484820)
Vibeke: Neida, fulgt alle fasene :)

Wowo: Nettopp! Det er her vi legger grunnlaget for varigheten av vekttapet. Spiser alle måltidene mine, og gjør alt riktig. Men innimellom er det litt sult å kjenne. Da er det en mental test å overvinne den ;) Klarer det hittil :D

Prøver også å få spist opp de ikke-gode produktene jeg har igjen, før jeg bestiller de gode for de neste 4 ukene. Går veldig bra her, men kjenner frykten for fase 4 nærmer seg :)

-44kg. Ganske fornøyd :D

Så fantastisk! Du er flink :heia:

Kanskje du ikke skal helt til fase fire? Da jeg gikk på ED første gang i 2007, begynte jeg i fase 3a, og fulgte dietten uten å bruke noen av produktene. Jeg stoppet opp i fase 3c, og min plan nå er å bli værende i fase 3c igjen. For meg er det for mange karbohydrater i fase fire. Den gang fikk jeg ned ca 20 kg. Det tok fryktelig lang tid, ca 2 år, og jeg klarte å holde meg der lenge, men så de siste tiårene har det sneket seg på 5kg igjen, mye pga stress, så nå forsøker jeg det en gang til, bare at nå har jeg produktene. Skal ned 10 kg til sammen, dvs 6 til. Men jeg er redd jeg vil legge på meg igjen om jeg kommer overvinne fase 4. Husker legen min veiledet meg til å leve etter 3c kostholdet.

Lille34 29-04-14 20:05

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av andreas (Innlegg 1484820)
Vibeke: Neida, fulgt alle fasene :)

Wowo: Nettopp! Det er her vi legger grunnlaget for varigheten av vekttapet. Spiser alle måltidene mine, og gjør alt riktig. Men innimellom er det litt sult å kjenne. Da er det en mental test å overvinne den ;) Klarer det hittil :D

Prøver også å få spist opp de ikke-gode produktene jeg har igjen, før jeg bestiller de gode for de neste 4 ukene. Går veldig bra her, men kjenner frykten for fase 4 nærmer seg :)

-44kg. Ganske fornøyd :D

Bra jobba:D

Carisma 05-05-14 10:27

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Er det noen som opplever at kroppen går på sparebluss på dette kostholdet?

Wowo 05-05-14 12:27

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1485544)
Er det noen som opplever at kroppen går på sparebluss på dette kostholdet?

Hva mener du med "sparebluss"? Jeg tenker når jeg hører det uttrykket at kroppen ikke forbrenner, men jeg har opplevd å gå ned hele tiden, men riktig nok har jeg nådd enkelte platåer hvor kroppen holder litt igjen for så å slippe taket igjen og gå ned.

Carisma 05-05-14 12:51

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Da jeg gikk overpå fase 2 stoppet det opp (eller, jeg går opp og ned de samme 2 kiloene hele tida). Det er nå seks uker siden, og kroppen gjør ingen tegn til å ville slippe. Jeg klarer heller ikke å komme meg i ketose nå. Jeg har hatt et par utskeielser :flau: men ikke veldig store. Men jeg sliter endel med å få i meg det siste måltidet på kvelden, så jeg ligger nok godt under det inntaket kuren er beregnet for.
Jeg har prøvd så og si alt av ekstremkurer og pulverdietter, og hver gang skjer det samme. Jeg går ned rundt 10kg første måneden, og så stopper det opp fullstendig. I følge teorien skal ikke dette skje på ED, men jeg er redd for at jeg er unntaket som bekrefter regelen? Eller er det andre som har samme erfaring?

Wowo 05-05-14 13:49

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Jeg hadde noe tilnærmet likt i fase 2 denne runden. (Jeg hadde en runde med fase 1, 2 og 3 a,b,c før jul). Men etter en stund (tror også jeg holdt på sånn i seks uker) slapp det igjen. Jeg tror du bare skal være tålmodig og forsøke å følge kuren så godt du kan. :-) Hold ut!

Carisma 05-05-14 14:12

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Ja... Jeg har tenkt å gå over på fase 1 igjen en fjorten dagers tid nå. Jeg hadde veldig mye stress pga endel eksterne omstendgheter i overgangen mellom 1 og 2, så jeg tror jeg kom litt skeivt ut med hele fasen. Så jeg håper det hjelper å sjokkere kroppen litt igjen nå, og så få en mer smooth overgang. :o

nissemor 05-05-14 17:36

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av andreas (Innlegg 1484802)
Fase 3a, uke 2.
Sulten, så sulten :(

Plaget med sult her og, spesielt dagen før jeg ser at vekta gjør et hopp ned.
Blir tungt å legge inn mosjon, prøvd meg på spinning men blir veldig sliten.
Har lurt på å ta et ekstra måltid..( egentlig ferdig med fase 2 i dag, men skal til veileder neste uke så venter til da på å skifte til ny fase)
Klarer dere andre å trene noe særlig i fase 2?

Pearl 06-05-14 09:58

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Jeg klarer fint å trene i alle fasene egentlig. Men jeg tar deg litt forsiktig i fase 1. Sultfølelse har jeg turnert ved ekstra grønsaksmåltider. Jeg bruker mye supper, koker opp blomkål og eventuelt andre grønnsaker som jeg har i huset, med litt lite vann i gryten. Så kjører jeg det i blenderen. Det blir både godt og mettende. Jeg er avhengig av litt "ferdigmat" av og til fordi jeg ofte har det travelt. Da er slike supper i fryseren redningen. Fra fase 3 av steker jeg baconbiter og har i suppen. I de to første fasene freser jeg grønnsaker med litt karri og heller suppe over.

Wowo 06-05-14 12:46

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Jeg synes faktisk at sultfølelsen blir dempet når jeg trener. Det er deilig.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no