Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Den store felles ED-tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37530)

Titti 28-01-11 10:51

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Oj. 1000??!!:spent:

God bedring, Mille. Håper det var gøy og verdt det. :D

Krysse fingre for vekta til uka, Monica.
Jeg glemte å veie meg i går og i dag for den saks skyld. ;)

Ha en fin fredag, snart helg...vår første barnefrie helg på ni uker. :)

Hapylady 28-01-11 11:02

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Monica31 (Innlegg 1012333)
..
Jeg ville rådet deg til ikke å bestille start pakken. Jeg fikk selv det tipset av en som inspirerte meg til å begynne på ED. Var så mye hun aldri endte opp med å spise=penger ut vinduet:(
Klinikken kommer helt sikkert til å anbefale det på det sterkeste.....
Jeg sa jeg bare ville bestille ut fra listen selv.....jeg liker:
prailine bar, karamell og vaniljebar, har hørt at den nye sviske-baren er saftig og god, men ikke prøvd selv,
har alltid hatt sjokoladefrokostblanding til frokost-spist med skje for å få "frokost følelsen", jeg likte osteomeletten, men vet det er veldig smak og behag så mitt råd er å ikke bestille for mye av hver pakke av den varme maten.
Ellers spiste jeg bringebærkjeks, sjokoladekjeks (jeg syntes bringebær var best), creme brulee, pasta(sjekk ut egneoppskrifter i forumet til ED pastaen), soyanøtter er gode og salte for å erstatte chips eller salt snack, kyllingsuppen var den jeg likte best av suppene. Men i fase 2 blir det ikke så mange varme måltider..ikke for min del....så jeg kjøpte heller inn mye av det andre!
Håper du finner ut av det.....:D...og masse lykke til! det er "bare" litt over 4 mnd. siden mange av oss var der, SÅ BARE GLED DEG TIL Å RASE NED I VEKT OG VIPS ER DU SNART MYYYYYYE MINDRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tusen takk for kjempetopp tilbakemelding :). Var og veide meg i går - og snakket med "veilederen". I dag har jeg fått passordet til å få bestilt produktene. Skal sette meg ned med det nå. Har plukket ut endel produkter og håper det blir greit. Blir temmelig dyrt, men det blir sikkert ikke så ille etterhvert som man finner produktene man skal ha og vet hvor lenge de varer og hvor mye man egentlig trenger :).
Bestiller dere hver uke? Eller hvordan gjorde dere det? Hvor lang tid pleier det å ta for å få produktene?

Ønsker alle en knallfin helg:D

streber 28-01-11 12:04

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Det tar 3-5 dager før jeg får produktene, bestiller når jeg ser det er 3-5 dager til det er tomt :)

Veiedag kun 100 gram ned. MEN nå er jeg nøyaktig der jeg var den 22.desember, før julefri. (matmessig):DDET synes jeg er digg å ha klart iløpet av under en måned-startet ED igjen 3.januar. Er 76,6 kg nå da.

Hapylady 28-01-11 12:18

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1013717)
Det tar 3-5 dager før jeg får produktene, bestiller når jeg ser det er 3-5 dager til det er tomt :)

Veiedag kun 100 gram ned. MEN nå er jeg nøyaktig der jeg var den 22.desember, før julefri. (matmessig):DDET synes jeg er digg å ha klart iløpet av under en måned-startet ED igjen 3.januar. Er 76,6 kg nå da.

Tusen takk :). Bestilte varene nå, og så at det egentlig skulle vært inne før 12. Håper det kommer med allikevel.
Gleder meg til å starte opp og følge dere her inne. Det er så utrolig godt å se motivasjonen, hjelpen og alt som skjer her.

Og topp jobbet Streber:).

streber 28-01-11 12:55

Sv: Den store felles ED-tråden
 
tuuuusen takk!!:)

grotingeling 28-01-11 14:19

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1013717)
Veiedag kun 100 gram ned. MEN nå er jeg nøyaktig der jeg var den 22.desember, før julefri. (matmessig):DDET synes jeg er digg å ha klart iløpet av under en måned-startet ED igjen 3.januar. Er 76,6 kg nå da.

Godt jobbet :heia:

Titti 28-01-11 14:19

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Så flott, Streber. :heia:

streber 28-01-11 15:57

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Takk er veldig fornøyd i grunn,selv med lite ned de siste to ukene

grotingeling 28-01-11 23:39

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Hyyyyyyper!!!!!!!! :eek:
Dette har virkelig vært dagen sin....
Først var jeg innom på Fedon-klinikken og tok blodprøver, så gikk turen til Haukeland for å ta glukosebelastning.
Gjett hvem som har vært og fortsatt er kjempehyper?????!!!!!
Flere år siden sist jeg tok en slik belastning, og det er egentlig helt unødvendig også siden diagnosen allerede er satt.
Men i forbindelse med dette førerkortstyret så vil de kartlegge graden av diabetes, og da kom jeg tydeligvis ikke utenom en glukosebelastning :mad:
Er litt bekymret for at det kom krav om dette, for diabetes i seg selv kan fører til førerkortnekt.
Men testen viste at jeg fortsatt bare er akkurat innenfor "grensen" for diabetes 2, så forhåpentligvis anser de målingsoversikten som er sendt inn med veldig stabile verdier som godkjent i forhold til kravene.
Har jo også dokumentert at jeg tar glucophage hver dag, og at den ikke har hatt noen påvirkning på synet - går til øyelege 1 gang i året.
Så diabetes'en er under kontroll, og jeg har heller ikke mistenkt den får å være årsakt til bevimelsen - stress sier jeg - stress!

Kommer til å kræsje snart kjenner jeg, for migrenen er på vei - dette er noe skikkelig dritt.
Har prøvd å spise meg ned fra dette sukker-kikket i løpet av dagen, så ingen ED-produkter i dag - men mye proteiner og fett.
Usikker på om jeg skal veie meg i morgen, for jeg kjenner på kroppen at det igjen er masse vann.
Ikke kjekt, jeg var jo akkurat i ferd med å komme meg ned på ticker-vekt :(
Manglet faktisk bare 100g på ticker-vekt-nivå i morges.

Ja, ja, det blir nok bra til slutt - bare en liten hump i veien dette.
I morgen er det en ny dag med nye muligheter til å gjøre de riktige valgene.
Skal ta migrenemedisin nå, samt drikke både løvetann-te og 1l vann - seieren skal bli min :boxing:
(ikke noe i veien med motivasjonen i alle fall :D)

Du kan
svartmale
dagene dine.

Du kan
kle dagene dine
i lyse lette farger.

Det fins mange farger.
Det fins ulike nyanser.

Du kan
vrake og velge.

Du har valg

Jeg velger å komme meg utav sukkerhelvetet umiddelbart :boxing:

streber 29-01-11 01:22

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Hei hei Grotingeling, håper dagen i morgen er uten migrene! Får jeg spørre om noe, lurer på om jeg fikk migrene i dag skjønner du. Hatt det slik bare en gang før. Var på jobb, fikk plutselig hodepine, tar en paracet, mer hodepine, tar en til, hodepinen forsvinner. Men DA fikk jeg flimringer for øynene, så klart bare midt på, ble helt svimmel-fysj så ekkelt. varte nesten en time, så var jeg fin igjen. Kom hodepine noen timer etter, den gikk bort av nok en paracet. Forskjell fra forrige gang-mange år siden, da ble jeg slått ut, lå på sofaen en dag. Hva tror du?

Titti 29-01-11 08:54

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Håper migrenen har gitt seg nå, Gro. Uff, det er forferdelige greier. :(

her er jeg tidlig oppe en barnefri lørdag. Om ca to timer står jeg i brudesalongen og prøver kjoler: spent:

Ha en fin lørdag dere:klem:

streber 29-01-11 11:35

Sv: Den store felles ED-tråden
 
så gøy titti!!! KOSE deg masse!:)

grotingeling 29-01-11 13:13

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1014357)
Hei hei Grotingeling, håper dagen i morgen er uten migrene! Får jeg spørre om noe, lurer på om jeg fikk migrene i dag skjønner du. Hatt det slik bare en gang før. Var på jobb, fikk plutselig hodepine, tar en paracet, mer hodepine, tar en til, hodepinen forsvinner. Men DA fikk jeg flimringer for øynene, så klart bare midt på, ble helt svimmel-fysj så ekkelt. varte nesten en time, så var jeg fin igjen. Kom hodepine noen timer etter, den gikk bort av nok en paracet. Forskjell fra forrige gang-mange år siden, da ble jeg slått ut, lå på sofaen en dag. Hva tror du?

Migrene kommer i mange former, men det høre ut som om du har hatt et snev av den ja.
Gjenganger-symptomer hos meg er;
- hodepine på den ene siden av hode som kjennes ut som klør som trykkes inn i hodeskallen
- hodepine på "baksiden" av øynene, gir tunnelsyn og flimring
- hodepine (alle varianter) kombinert med kvalme, svimmelhet, økt følsomhet for lys, lukt, lyd og smak

Stort sett havner jeg i horisontalen på et mørkt kaldt rom, men hvis jeg rekker å ta ibux umiddelbart når de første symptomene kommer kan jeg greie å fungere nesten normalt.
Så ibux funker for meg, men da snakker vi om 1200mg i slengen - av og til mer :eek:
Får 600mg-tabletter på resept, og foretrekker dem i stede for konvensjonelle migrenemedisiner - får masse bivirkninger av dem.

Gikk forresten bra med meg etter sukker-galskapen i går.
Tok ibux, drakk masse vann og sov i 12 timer :p
Men sukkersuget er jo der fortsatt, så nå skal jeg ut å gå en tur langs veien.

streber 29-01-11 13:51

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Takk for svar gro! Var nok bra jeg tok 2 paracet med en gang da-var på jobb og var redd det skulle bli så ille jeg måtte gå, litt krise hos oss det, om noen må det. Her hjemme tar jeg ikke tabeletter før det er riktig ill-men om jeg opplever det der flere ganger må jeg nok begynne å ta hodepinen med det samme hver gang, så det ikke får sjangs å utvikle seg. Håper det var et engans tilfelle...ytterst ubehagelig å ha problem er med synet når du har 100 % ansvar for et menneske uten syn selv +++

Monica31 29-01-11 18:04

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Stakkars deg Streber med den hodepinen. Har hatt noe lignende selv et par ganger, kan ikke sammenlignes med vanlig hodepine.....
...og VELDIG gratulere med -100gr. Alle gram regnes, man blir mer godt humør av at de går av enn at de sitter på til neste uke.....så nå kan du kaste deg over de neste 100 grammene;)

Grotingeling: Syntes du er god i pålagt sukkerkikk...kjipt altså. Men så er det godt å vite hvordan helsen er.....

Anngående bestilling av produkter, bestillte jeg for en måned av gangen noen ganger mer...men så gikk jeg tom for noe! Så du finner fort ut av hvor ofte du må bestille. Blir ca. 4000 i mnd. Ble det for meg ihvetfall i fase 1.

Titti: hvordan gikk prøvingen (fnis....)...fortell.....?!?!?!?!??!?!?!?:D

...her er jeg så irritert....har fått ny hoste og har sånn feberfølelse i kroppen. Var "ferdig" med influensa 6 januar. Nå syntes jeg vi har hatt nok snart.....men får bare ri det av meg.
Digg at vi allerede har bestillt sommerferie til Spania....en gulrot mot sommeren!
God lørdagskveld:D

Monica31 30-01-11 14:21

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Ja....da ble det feber på meg i natt og helt til nå, håper det gir seg snart....skikkelig lei sykdom......:mad:

grotingeling 30-01-11 14:28

Sv: Den store felles ED-tråden
 
God bedring Monica http://www.pic4ever.com/images/toyou.gif

Hapylady 30-01-11 14:57

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Riktig god bedring Monica.

Monica31 30-01-11 18:33

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Takk for all omtanken!

Har sovet det meste av dagen og skal legge meg tidlig! Tror jenta mi har smitta meg, hun hadde feber bare et døgn, men har fortsatt hoste og er veldig forkjølet....
...det er så typisk når man endelig er godt igang med trening:confused:...men men...
Håper helgen har vært bra for dere andre???

Titti 30-01-11 20:50

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Uff, god bedring, Monica. Håper virkelig ikke du blir syk nå igjen altså. :klem:

Jeg har hatt en helt super helg.

Herregud så gøy det var og prøve brudekjoler og sååå mye fine kjoler...sukk. http://www.pratekompaniet.net/forum/...ilies/1wub.gif Jeg prøvde noen helt fantastiske kjoler. Det var så moro siden alle kjolen passet meg så fint og jeg følte meg faktisk slank og fin i alle sammen. Tror faktisk jeg har funnet drømmekjolen. http://www.pratekompaniet.net/forum/...s/happycry.gif Har hengt den av og skal bestemme meg til uka....Helt fantastisk service i brudesalongen vi var i, jeg svever litt enda..og selvtilliten steg et par hakk og alt ble så realistisk...tenk at lille meg skal gifte meg og ha på en sånn nydelig brudekjole...sukk. :love:

Her har de også alt av utstyr til mann, brudesvenner og brudepike. Så deilig og finne alt på et sted og i lokalmiljøet...

Hadde med meg forloveren min, vi tok et lite glass vin før prøvingen og etterpå feiret vi med lunsj og mere vin...Hun har laget første utkast til invitasjonen til bryllupet, det blir så bra. Hun jobber i reklamebyrå og skal hjelpe oss med alt fra inivtasjon til bordkort, kirkeprogram osv...

Senere på kvelden dro kjæresten og jeg ut og spiste på Big Horn, nydelig mat og enda mer vin på den vordende brud.http://www.pratekompaniet.net/forum/...ilies/fnis.gif, og så dro vi på utested hvor vi hørte på et mulig bryllupsband. Hadde det kjempeartig ute på byen, men det blir nok ikke det bandet som skal spille i bryllupet vårt, litt for heavy for oss.

I dag har vi fylt ut kirkepapirene og skal få sendt avgårde til uka, så nå begynner ting og skje igjen. http://www.pratekompaniet.net/forum/...lies/hyper.gif http://www.pratekompaniet.net/forum/...ilies/1wub.gif

Ellers har vi bare slappet av i dag, kjæresten disket opp med nydelig frokost, så dro vi til byen og hentet bilen min og gikk en lang tur i skogen før vi avsluttet turen med en liten kaffe latte på kafé. Har spist wok til middag og nå er det snart tid for Åndens makt og litt kvelds.

Har blitt lite ED, men stort sett lavkarbo i helgen, men masse masse vin da..:lol:

grotingeling 30-01-11 21:02

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Så herlig helg da Titti :klem:

streber 30-01-11 21:02

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Kjekt med en liten rapport ja Titti:):D:rolleyes:God bedring videre Monica:)

grotingeling 30-01-11 21:20

Sv: Den store felles ED-tråden
 
Da er det på tide å pakke til 3-dagers opphold i Stavanger, skal vi se...;
Joggesko (ikke at jeg jogger altså :p) og treningstøy
Termokopp og skje
ED-kakao, ED-frokostblanding og ED-kjeks
Undertøy, "overtøy" :D og innesko
Mini-toalettsaker
PC (of course)
Siste bok i Millenium-triologien

Tja, da tror jeg jeg har det gitt!
Så da er det vel bare å finne badekaret og deretter sengen.
Natti natti da dere :love:

streber 30-01-11 21:23

Sv: Den store felles ED-tråden
 
God tur til min fødeby:)(ja, er bare det, he he, vi flyttet rett etter jeg kom til)

Popp 30-01-11 21:45

Sv: Den store felles ED-tråden
 
JEg kan virkelig anbefale å ta seg en 25 min på tredemøllen før frokost, GroTL. Det er en skikkelig deilig start på dagen når man er inne hele dagen på kurs. Lykke til på ED-kurs ( blir vel fase 3 på deg - kanskje?)

Titti:; hva med en snikkikk på kjolen din? Legger du et bilde på nettet her? :D

Gått ned 1,2 kg denne uken. Og har nå meldt meg på trening både mandag og torsdag....


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no