Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Ditt beste tips til rask vektnedgang (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25755)

Bollemina 07-05-09 19:26

Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Har dere noen vidundertips til å gå rask ned i vekt? Jeg snakker ikke om 10 kg på 2 uker, men jevnt ned i vekt. Behøver så inderlig motivasjon og desverre ligger min motivasjon i antall kg ned. Når har du gått mest og fortest ned i vekt?

lokkebiff 07-05-09 19:31

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Standhaftighet, trofasthet og utholdenhet!!!

Skautrollet 07-05-09 19:33

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Jeg har gått ned mest når jeg har drukket MASSE vann og unngått alt søtstoff. Mens jeg lever etter Atkins filosofi vel å merke.

Gerd 07-05-09 20:39

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 714434)
Standhaftighet, trofasthet og utholdenhet!!!

:ja:

Imse 07-05-09 21:05

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Og en ting til, IKKE egenkomponert, det er vannvittig fort å feile.
Finn deg en filosofi og les hele boka som hører til, les den flere ganger og følg boka til punkt og prikke.

Bollemina 07-05-09 21:26

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Ok:) Det er vel sånn lettvint tankegang, bare kutte litt av ditt og datt så går jeg ned. Flott ønsketenkning. Jeg går i alle fall fra et sykt (!) kosthold hvor jeg uten pes kunne stappe i meg 200 gram sjokolade, en stor potetgullpose, halvannen liter brus, halvannen grandiosa og 1 liter is på en kveld (og fortsatt ha lyst på mer). Et under at jeg faktisk er så "liten" som jeg er. Så noen forbedring må det jo bli. Har faktisk kommet helt over søtsuget nå og føler meg positiv, kvikk og lett! Deilig! Skal ta meg tid til å lese, for så å gjøre et godt valg. Takk for svar! Jeg skal være standhaftig, trofast og utholden!!

Photobscura 08-05-09 01:02

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Rent praktisk er mine beste tips:
-Nok vann! På et ketogent kosthold burde man få i seg et minimum av 3 liter
-Ikke gå sulten og sett kroppen din i sparebluss
-Spis nok fett! På et ketogent kosthold burde MINST 70% av energiprosenten komme fra fett, preferert animalskt fett
-Kutt ut eller ned på meieriprodukter, bortsett fra smør. Da særlig fløte og ferskost
-Dropp alt som heter kunstig søtning!
-Spis når du kjenner første tegn av sult, stopp når du er behagelig mett
-Kjenner du større grad av energi enn før, bruk den! Om det så er på husarbeid eller bare en gåtur

Bærtolina 03-06-09 14:41

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Jeg har ingen vidunderkur - jeg har holdt på i bare noe få dager. Greia tror jeg er at man ikke skal tenke "dette er en slankekur". Det er det nemlig ikke. Dette bør være en livstilsendring. Man må lære seg å leve uten mengder med karbohydrater, man må finne de fordelene man opplever ved å leve slik - og ta vektnedgang som en bonus. (Kanskje en selvfølgelig bonus, men iallefall en bonus)

Kanskje kaste ut vekta si? :gruble:

Liv:) 03-06-09 14:50

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Må bare legge til trening, selv om mange mener det er helt unødvendig, så er kroppen vår laget for å bevege seg langt mer enn de aller fleste gjør i dag. Man trenger ikke trene til man kjenner blodsmaken, men både muskler og skjellett må brukes for å kunne bli sterkere, og en kropp med sterkere muskler bruker også mer energi på vedlikehold.

nalana 03-06-09 16:36

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Holder også en knapp på trening, i hvert fall mosjon. Jeg går mest ned når jeg mosjonerer regelmessig og spiser mye fett. Helt opp til rundt 80 % av inntaket er veldig effektivt.
Trening og mosjon alene for å gå ned i vekt har jeg derimot veldig liten tro på uten kostholdsomlegging. Kostholdet er absolutt viktigst, men som sagt, jeg går ned mest når jeg kombinerer begge.

Kanutten 03-06-09 18:40

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Sitat:

Kjenner du større grad av energi enn før, bruk den! Om det så er på husarbeid eller bare en gåtur
:eek: :eek: :eek: Holder en stooor knapp på gåturen.... :o

*pippi m gutt og jente* 04-06-09 10:27

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Ketolysekuren sier bare jeg=))) Har gått ned 16 kg på 5 mndr-og det på supergod mat=)) Det har virkelig ikke vært vanskelig å slanke seg i det hele tatt=))

SunnhetMedSirrup 16-08-09 00:27

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
fett, fett, og atter fett! :_punk:

tankefull 17-08-09 09:14

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Heisann, jeg er ny og leser dette med intereresse!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 714701)
-Spis nok fett! På et ketogent kosthold burde MINST 70% av energiprosenten komme fra fett, preferert animalskt fett
-Kutt ut eller ned på meieriprodukter, bortsett fra smør. Da særlig fløte og ferskost

Hvorfor bør man kutte ut fløte og ost? Jeg har lest andre steder at man bør bruke disse, fordi de gir både fett og proteiner (ihvertfall ost).

Megvel 17-08-09 10:56

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Sitat:

Hvorfor bør man kutte ut fløte og ost?
Hos noen så stopper det vektnedgangen. liksom kaffe og majo. Noen kan bruke det andre ikke.

Carisma 17-08-09 11:09

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Mitt beste vekttap-tips:
Sov godt og nok, og ikke stress for mye :ja:

Photobscura 17-08-09 12:17

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tankefull (Innlegg 755335)
Heisann, jeg er ny og leser dette med intereresse!



Hvorfor bør man kutte ut fløte og ost? Jeg har lest andre steder at man bør bruke disse, fordi de gir både fett og proteiner (ihvertfall ost).

Som noen nevner her så kan det stoppe vektnedgangen. Det finnes sikkert mange grunner til det. For min del er det melkeproteinet jeg reagerer på. Sånn jeg har forstått det så evner ikke kroppen min å nyttiggjøre seg det, sånn at det blir omgjort til glukose i stedet for. Da stopper vekta opp, eventuelt går opp.
Om man fint tåler meieriprodukter er det så klart bare å kjøre på. Men om man får et lengre platå (da snakker jeg en måned eller mer) så kan det være noe å tenke på.

LCHFlinn 03-03-10 16:19

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Jeg kom over denne tråden fordi jeg googlet vektnedgang. Jeg begynte på LCHF etter anbefaling fra ernæringsterapaut for over to mnd når. Men har ikke gått ned i vekt ennå:mad: Jeg så tipset om at meieri produkter kan ha noe med det å gjøre, så det skal jeg virkelig prøve ut! Her i huset går det nemlig mye i ost (til alle mulige måltider) og fløte. Men hallo! Hva skal man da ha oppe i sausen (hvos man ikke kan bruke rømme/fløte). Hmm...

nellie 03-03-10 16:24

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LCHFlinn (Innlegg 841520)
Jeg kom over denne tråden fordi jeg googlet vektnedgang. Jeg begynte på LCHF etter anbefaling fra ernæringsterapaut for over to mnd når. Men har ikke gått ned i vekt ennå:mad: Jeg så tipset om at meieri produkter kan ha noe med det å gjøre, så det skal jeg virkelig prøve ut! Her i huset går det nemlig mye i ost (til alle mulige måltider) og fløte. Men hallo! Hva skal man da ha oppe i sausen (hvos man ikke kan bruke rømme/fløte). Hmm...

Philadelphia:D kokosmelk..

Photobscura 03-03-10 16:37

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Nå er vel philadelphia en ost, Nellie :p.
Jeg lager sasu av kokosmelk og indiske kryddere, eller lager bearnaise.

Gerd 03-03-10 16:38

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Bearnesaus, hollandaisesaus... Urtesmør, hvitløkssmør.... :sikle:

nellie 03-03-10 16:56

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 841528)
N
Nå er vel philadelphia en ost, Nellie :p.
Jeg lager sasu av kokosmelk og indiske kryddere, eller lager bearnaise.

'

jaaa, men jeg svarte på det siste spørsmålet, jeg:p
Sitat:

Hva skal man da ha oppe i sausen (hvos man ikke kan bruke rømme/fløte). Hmm...
Men philadelphia er jo ikke ost på samme måten som f.eks hvit/gulost er.

Sammy66 03-03-10 17:52

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 841528)
Nå er vel philadelphia en ost, Nellie :p.
Jeg lager sasu av kokosmelk og indiske kryddere, eller lager bearnaise.

Jeg er glad i både kokosmelk og indiske kryddere så nå ble jeg nysgjerrig. Har du oppskrift på denne sausen?

Photobscura 03-03-10 18:02

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sammy66 (Innlegg 841581)
Jeg er glad i både kokosmelk og indiske kryddere så nå ble jeg nysgjerrig. Har du oppskrift på denne sausen?

Jeg bare improviserer, jeg. Men koker opp kokosmelk, lar den koke inn litt, blander i curry (rød paste) og/eller garma masala/tandoori masala, revet ingefær, litt chili, koriander, sitron, salt og pepper. går litt på slump, og smaker meg fram :).

Sammy66 05-03-10 19:05

Sv: Ditt beste tips til rask vektnedgang
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 841591)
Jeg bare improviserer, jeg. Men koker opp kokosmelk, lar den koke inn litt, blander i curry (rød paste) og/eller garma masala/tandoori masala, revet ingefær, litt chili, koriander, sitron, salt og pepper. går litt på slump, og smaker meg fram :).

Takk for godt tips - jeg lagde sausen i dag og den ble kjempegod! Men hvor lenge koker du den før den tykner? Hos meg slang jeg oppi en halv teskje sånn johannes-sak jeg nå ikke husker navnet på (ny i dette vettu!) etter 10 min. for da var den fortsatt tynn. Kunne nok tatt litt mer av johannesgreia for den ble fortsatt ikke tykk, men da var jeg sulten så gad ikke vente. Men god ble den så denne skal jeg lage flere ganger.

Er det forresten forskjell på kokosmelk-merkene? Jeg kjøpte en fra Santa Maria (ikke lett, men vanlig type).


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no