Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Smoothies / drikke (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125)
-   -   Knallgod kaffekos (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47007)

marjusen 17-08-11 14:05

Knallgod kaffekos
 
Jeg ELSKER kaffe, og idag toppa det seg.

Kjøpte en kaffe fra jakobs utvalgte som var veldig god og fyldig. Lager den på presskanne. Så rister jeg litt iskald fløte til den skummer og heller over. Til slutt satte jeg prikken over i'en med 5 dråper stevia english toffee.

Dette var godt ja, og så godt som karbofritt

Charlott 17-08-11 14:09

Sv: Knallgod kaffekooooos
 
Hvor fant du kaffen? ICA? CC?

marjusen 17-08-11 14:18

Sv: Knallgod kaffekooooos
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1185676)
Hvor fant du kaffen? ICA? CC?

CC mat ja. Var ganske mange forskjellige fra jakobs utvalgte der. Uuutrolig god kaffe

Charlott 17-08-11 14:21

Sv: Knallgod kaffekooooos
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1185682)
CC mat ja. Var ganske mange forskjellige fra jakobs utvalgte der. Uuutrolig god kaffe

Oooohhh.... stikke innom der i morgen! :D
Takk skal du ha, Marius!

Bik 17-08-11 14:42

Sv: Knallgod kaffekooooos
 
Ah!....har ikke tenkt på at man kan lage sin egen gode kaffe som alternativ til div kaffelatter ol. man får kjøpt. Og steviadråper får man jo med forskjellige smaker. Skal prøve når jeg får stevia med vanilje, som er bestilt fra iherb :stortsmil

marjusen 17-08-11 15:39

Sv: Knallgod kaffekooooos
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bik (Innlegg 1185698)
Ah!....har ikke tenkt på at man kan lage sin egen gode kaffe som alternativ til div kaffelatter ol. man får kjøpt. Og steviadråper får man jo med forskjellige smaker. Skal prøve når jeg får stevia med vanilje, som er bestilt fra iherb :stortsmil

ikke sant. Er jo heelt genialt dette. Så utrolig godt som det er

lillemeg88 17-08-11 15:48

Sv: Knallgod kaffekos
 
siden dette er en "kaffetråd" kommer jeg med et tips her jeg :D hvis dere fra tid til annen er innom oslo, ville jeg tatt turen til "alt om bar" som ligger nederst i bygdøy allè (like ved solli plass). der har de sukkerfri sirup til å ha i kaffen :D de fins i smakene karamell, hasselnøtt og vanilje. har bare prøvd karamell hittil, og den er såååå god :D neste gang blir det hasselnøtt på meg!! kan tenke meg det kan være godt å dryppe over lavkarbo is, eller blande med cottage cheese o.l. også!

marjusen 17-08-11 15:55

Sv: Knallgod kaffekos
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88 (Innlegg 1185735)
siden dette er en "kaffetråd" kommer jeg med et tips her jeg :D hvis dere fra tid til annen er innom oslo, ville jeg tatt turen til "alt om bar" som ligger nederst i bygdøy allè (like ved solli plass). der har de sukkerfri sirup til å ha i kaffen :D de fins i smakene karamell, hasselnøtt og vanilje. har bare prøvd karamell hittil, og den er såååå god :D neste gang blir det hasselnøtt på meg!! kan tenke meg det kan være godt å dryppe over lavkarbo is, eller blande med cottage cheese o.l. også!

:sikle::sikle:

marjusen 18-08-11 16:20

Sv: Knallgod kaffekos
 
Nam nam

En kopp sterk kaffe på presskanne
1 ts cocosa uten smak (pure)
6 dråper toffee stevia
En skvett godt riste kremfløte
Litt chillikrydder på toppen

Guuuuud så deilig

Lissi80 18-08-11 17:34

Sv: Knallgod kaffekos
 
Jeg bruker å lage dobbel espresso, rister også litt på fløten eller om jeg har tid så pisker jeg den til krem -tilsetter også dråper av toffee stevia.. Det er fantastisk!!

Har også i det siste begynt å ta kaneldryss over (da dropper jeg toffee'n) for kanel setter også god smak :)

Camomilla 20-08-11 19:20

Sv: Knallgod kaffekos
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88 (Innlegg 1185735)
siden dette er en "kaffetråd" kommer jeg med et tips her jeg :D hvis dere fra tid til annen er innom oslo, ville jeg tatt turen til "alt om bar" som ligger nederst i bygdøy allè (like ved solli plass). der har de sukkerfri sirup til å ha i kaffen :D de fins i smakene karamell, hasselnøtt og vanilje. har bare prøvd karamell hittil, og den er såååå god :D neste gang blir det hasselnøtt på meg!! kan tenke meg det kan være godt å dryppe over lavkarbo is, eller blande med cottage cheese o.l. også!

De har nettbutikk også; her. Frakten blir dyr, da, så om man bor i Oslo vil jeg anbefale å ta turen innom butikken :) Jeg har forresten vaniljevarianten, kjempegod i kaffe!

Cassiopeia 20-08-11 19:29

Sv: Knallgod kaffekos
 
5-6 dråper stevia på en kopp/krus? Jeg synes det høres mye ut?

Men hver sin smak da :) Mulig jeg har blitt veldig var for søtning og bitterstoffer, men alt over 3 dråper pr krus (1 dråpe pr dl max)ner for mye for meg.

Er du stevia-noob, så prøv deg fram.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no