Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43409)

|Ingrrid 28-04-11 16:55

LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Her er oppskriften med bilder!

Inspirert av fotballfrues oppskrift måtte jeg jo lage iskrem i dag, det er jo så fint vær! Jeg har ikke laget iskrem før av den gunn at jeg har skjønt det er vanskelig å unngå krystallisering av isen i fryseren, men det løser fottballfrue enkelt ved å dekke topp og bunn av isboksen med glad-pack.
Jeg gjorde en del endringer på oppskriften; jeg byttet ut natreen med sukrin og litt flytende natreen, jeg brukte vaniljeessens istede for vaniljepulver og jeg tilsatte kokkosmasse og kakaopulver istede for mørk sjokolade.
Ingredienser (3-4 porsjoner):
  • 3 eggeplommer
  • 3 dl kremfløte
  • 3 ss sukrin (det funker nok enda bedre med sukrinmelis om du har det)
  • 3 skvetter flytende natreen
  • 10 dråper vaniljeessens (vaniljestang er best, bruk 2 stk)
  • 4 ss kokkosmasse
  • 2 toppede ss kakaopulver
Fremgangsmåte:
Pisk sammen eggeplommer, sukrin og flytende natren. Pisk til massen blir litt lys og luftig.
Stivpisk kremfløte og vaniljeessens og ha det over med eggene.
Tilsett kokkosmasse og kakaopulver og rør alt forsiktig sammen.
Ha massen over i en passende boks hvor bunnen er dekket av glad pack. Ta et lag glad pack over før du setter på lokket.

La den fryse i 3-4 timer, enjoy!

Denne har så få karber at jeg ikke har giddet å regne dem ut engang http://www.ingridsblogg.no/wp-includ.../icon_wink.gif
Serveringstips: Pisk litt fløte og pynt med et par bringebær!

monja 30-04-11 14:03

Sv: LCHF iskrem – Kokkos og sjokolade, NAM!!!
 
yammi. Må prøves nuh siden sola skinner :)

Klistine 30-04-11 15:01

Sv: LCHF iskrem – Kokkos og sjokolade, NAM!!!
 
Denne skal jeg også lage med en gang! :D

monja 30-04-11 16:57

Sv: LCHF iskrem – Kokkos og sjokolade, NAM!!!
 
Den smaker iallefall utrolig godt før den er fryst :sikle:

|Ingrrid 01-05-11 14:45

Sv: LCHF iskrem – Kokkos og sjokolade, NAM!!!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av monja (Innlegg 1093616)
Den smaker iallefall utrolig godt før den er fryst :sikle:

Haha, ja det gjør den, tror jeg spiste opp 1/5 av røra før jeg fikk den i frysernt, tihi!! Skal lage en ny batch i dag, litt forkjøla *hosthost*, is er bra fr halsen :)

Si ifra om dere prøver med andre smaker som er bra, pistasje må jo være kjempegodt!!

kattungen 04-05-11 16:14

Sv: LCHF iskrem – Kokkos og sjokolade, NAM!!!
 
Hva er kokosmasse? Og hvor får jeg tak i det...?

Nerthus 04-05-11 16:16

Sv: LCHF iskrem – Kokkos og sjokolade, NAM!!!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kattungen (Innlegg 1097524)
Hva er kokosmasse? Og hvor får jeg tak i det...?

Alle dagligvarer har det - innbiller meg at det er noe forskjell på karboinnhold? Sjekk ut bakehyllene.

kattungen 04-05-11 16:30

Sv: LCHF iskrem – Kokkos og sjokolade, NAM!!!
 
Er det bare sånn vanlig opphakket, tørket kokos liksom?

Bøtt 04-05-11 17:56

Sv: LCHF iskrem – Kokkos og sjokolade, NAM!!!
 
:sikle:

Denne skal prøves om en stund når jeg er inni tralten igjen etter påskesmellen:D

Mellon 04-05-11 18:01

Sv: LCHF iskrem – Kokkos og sjokolade, NAM!!!
 
Det må jo testes. Har selv tenkt på å lage kokosis, men ikke kommet så langt at jeg har testet. Har jo klart å knekke vispen til ismaskinen, så skal prøve glad pack trikset

|Ingrrid 06-05-11 08:33

Sv: LCHF iskrem – Kokkos og sjokolade, NAM!!!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mellon (Innlegg 1097597)
Det må jo testes. Har selv tenkt på å lage kokosis, men ikke kommet så langt at jeg har testet. Har jo klart å knekke vispen til ismaskinen, så skal prøve glad pack trikset

Ja det funket faktisk superbra! Isen blir ganske hard når den står natta over, men det går ann å ha den en time i kjøleskap eller så før servering :) Den krystalliserte sværtlite hvertfall!!

Og ja; jeg brukte vanlig tørket kokkos som står i bakehylla :)

I helga tenkte jeg å prøve å bytte ut kakao og kokkos med litt fun rasberry og bringebær, kjæresten hater kokkos og er ikke så fan av sjokolade, men bringebær is må vel falle i smak :D

Nå er det bare utfordringen med å finne sukrin i stockholm. Ica butikkene har det ikke, en annen heller ikke, life i sverige selger lite matprodukter og har det ikke, hmmmm.... Noen som vet?

kattungen 07-05-11 19:16

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Du kan ikke få bestilt det fra Gymgrossisten da? :)

|Ingrrid 21-05-11 00:43

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Jeg bruker forøvrig ca 80 gr mørk sjokolade når jeg lager den andre varianten :)

Bøtt 22-05-11 14:56

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Har laga denne nu ,akkurat satt den i fryseren ,glede meg til å ha den til dessert i dag.Smakte veldig godt før den ble satt i fryseren :ja:

allama 22-05-11 16:45

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Kan man lage denne uten kokosmasse? Er ikke såå glad i kokos + at jeg har det ikke :)

Bøtt 22-05-11 16:49

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Har smaka denne nå ,den var bare helt fantastisk god:heia:beste isen jeg har smaka tror jeg nesten asså!!Jeg brukte sukrinmelis.

Det går nok helt fint å lage den uten kokos ja.

Lissi80 23-05-11 08:18

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Jeg lagde utav fotballfruens oppskrift for en stund siden..kjempegod is :) Skal prøve din variant og, elsker kokos og sjokolade :)

Mellon 24-05-11 16:05

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av butten (Innlegg 1113362)
Har smaka denne nå ,den var bare helt fantastisk god:heia:beste isen jeg har smaka tror jeg nesten asså!!Jeg brukte sukrinmelis.

Det går nok helt fint å lage den uten kokos ja.

Signerer denne, har akkurat laget den, og den var gooood. Super sjokoladeis, men litt poengløst med kokosen syns jeg

|Ingrrid 24-05-11 16:07

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mellon (Innlegg 1115444)
Signerer denne, har akkurat laget den, og den var gooood. Super sjokoladeis, men litt poengløst med kokosen syns jeg

Om du ikke liker kokkos, så er det poengløst, men jeg liker kokkos :)

allama 25-05-11 13:15

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Lagde denne uten kokos, og med biter av Cavaliersjokolade i.. Det ble råågodt :D Slager i heimen her iallefall.

Bøtt 25-05-11 13:23

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av |Ingrrid (Innlegg 1115446)
Om du ikke liker kokkos, så er det poengløst, men jeg liker kokkos :)

Syns det var veldig godt meg kokos i,men sikkert god uten også :ja:

Mellon 26-05-11 21:42

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av |Ingrrid (Innlegg 1115446)
Om du ikke liker kokkos, så er det poengløst, men jeg liker kokkos :)

Jeg er veldig glad i kokos, men dette smakte ikke nok kokos for meg, ble mest med konsistensen. Kanskje en kan bruke cocosa extra virgin i isen, og lage is med kokosmelk- det hadde smakt det, mmmm.

Kvamsen 29-05-11 20:35

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Må ærlig innrømme at jeg var litt skeptisk til denne oppskriften, den hadde litt mye fløte i forhold til høykarb.varianten jeg pleide å lage. Men det må jeg si, ja.. Ny favoritt dette her :) Hadde dog ikke i sjokolade og kokos, fordi jeg synes vanilje er best.

Dette blir nok en slager i sommer, ja.

Cyan 29-05-11 21:53

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Jeg lagde denne for et par uker siden, men med litt mer kokos og med finhakket sukkerfri sjokolade i stedet for kakao. Jeg tok også og stivpisket eggehvitene og vendte disse forsiktig inn til slutt. Jeg hadde isen i en plastboks med lokk og rørte i isen underveis da (ca hvert 20. minutt). Etter ca 4-5 timer var det en deilig og luftig semifreddo :sikle:

Kvamsen 30-05-11 11:23

Sv: LCHF-iskrem – Kokos og sjokolade, NAM!
 
Jeg brukte ismaskin, ellers pleier jeg å røre litt mens den fryser for å unngå krystaller. Tror jeg skal prøve med sjokoladebiter også og "kake"deig er jo også skikkelig godt i.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no