Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Gerds ostekake (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15963)

Gracella 14-10-08 19:24

Sv: Gerds ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tonetrollet (Innlegg 553732)
Altså av Gerds ostekake... Men nå er det ikke mere igjen!

:D Fort gjort med den kaka!!

Impulsiw 28-10-08 10:55

Sv: Gerds ostekake
 
Dytter denne opp litt...skal bake :D

mamma87 30-10-08 14:35

Sv: Gerds ostekake
 
Denne har jeg lyst å lage:)
høres veldig god ut;)

Iset 18-11-08 15:26

Sv: Gerds ostekake
 
Jeg vet ikke om jeg har skrevet det i denne ørtifjørtisiders lange tråden så jeg gidder ikke sjekke, men jeg synes kaken blir enda bedre med Confecta LIME-gelé, da blir den mer "typisk" ostekake. Frisk og god. Blir god med ananas-geléen også. Litt sånn derre tropisk. :D

fjanni 20-01-09 20:56

Sv: Gerds ostekake
 
jeg driver å lager denne nu... klokken 20 på en tirsdags kveld helt uten noen "grunn" til å spise den. hirr hirr hirr. lager den med confectas lime gele som jeg fant på en innvandrersjappe på grefsen med et helt utrolig bra onfectautvalg! :heia:

skulle vel heller laget den til i kveld og presidentsinnsettelsen.

miss_chica 22-01-09 13:13

Sv: Gerds ostekake
 
offameg! lagde denne kaka i helgen og den smakte bare heeeelt forferdelig!
jeg tok en bit og brakk meg!
her er det jo fire sider med hvor god den er, så hva har jeg gjort feil???
er en stor ostekake elsker, men denne var jo helt forferdelig!!!
jeg er sikker på at det er noe jeg har gjort, for så mange mennesker kan jo ikke ta feil!
jeg lagde den etter oppskriften, men brukte fun saft istedenfor, men det kan jo ikke være grunnen.
kan jeg ha pisket kremen for lenge? kan det være en av tingene?

Gerd 22-01-09 13:14

Sv: Gerds ostekake
 
Hvilke fun saft brukte du da? Kan jo være det siden smaken ble forfærdelig?
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av miss_chica (Innlegg 625086)
offameg! lagde denne kaka i helgen og den smakte bare heeeelt forferdelig!
jeg tok en bit og brakk meg!
her er det jo fire sider med hvor god den er, så hva har jeg gjort feil???
er en stor ostekake elsker, men denne var jo helt forferdelig!!!
jeg er sikker på at det er noe jeg har gjort, for så mange mennesker kan jo ikke ta feil!
jeg lagde den etter oppskriften, men brukte fun saft istedenfor, men det kan jo ikke være grunnen.
kan jeg ha pisket kremen for lenge? kan det være en av tingene?


screwball 22-01-09 14:48

Sv: Gerds ostekake
 
Fruen mekket denne til meg...
Geleostegreia ble supergodt, men bunnen smakte jo bare smør! Skikkelig nedtur. Mulig det var for grovhakket, men dog!
Hva kan ha gått galt?

Gerd 22-01-09 15:02

Sv: Gerds ostekake
 
Kankje du ikke liker slik bunn, rett og slett. Er ikke sikkert det er gjort noe galt fordi... ;)

Ella-A 22-01-09 16:50

Sv: Gerds ostekake
 
Nå har jeg akkurat laget denne kaken (første kaken jeg har laget i mitt 22årige liv faktisk..:p) men så lurer jeg på, vi skal jo regne karber. Hvordan gjør dere det med kaka? når dere tar et stykke liksom.. eller deler dere opp hele kaka på en gang nei?

Gerd 22-01-09 16:53

Sv: Gerds ostekake
 
Jeg har bare tatt et stykke og ca funnet ut hvor mange slike stykker man får, Tatt det litt på feelingen :ja: Hadde gått på kuren leeenge før jeg spiste kake :D

luringen 22-01-09 22:48

Sv: Gerds ostekake
 
åh...denne er bare så utrolig god. laget den ti en dag med besøk her. Fiiinmalte mandler og nøtter, og hadde litt mindre smør jeg da. Og brukte heistad gele. Yummi

miss_chica 22-01-09 23:26

Sv: Gerds ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 625091)
Hvilke fun saft brukte du da? Kan jo være det siden smaken ble forfærdelig?


brukte bringebærsaften..men jeg må ha gjort noe galt. må gi den kaka en sjanse til.
noen som har prøvd å lage den uten bunn?

screwball 23-01-09 09:25

Sv: Gerds ostekake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av miss_chica (Innlegg 626020)
brukte bringebærsaften..men jeg må ha gjort noe galt. må gi den kaka en sjanse til.
noen som har prøvd å lage den uten bunn?

Jeg plukket bort bunnen (siden jeg ikke syntes den var særlig god kunne jeg like godt unngå karbene i mandlene), frøs kaken i passe biter og tar opp...lar tine litt så er det omtrent som mousse. Snadder i små doser til kaffen. Blir fort mektig.

nøtta 25-01-09 23:07

Sv: Gerds ostekake
 
jeg tok opp to kake stykker fra fryseren i dag lot de tine i kjøleskap, men konsistensen var bare helt ødelagt... smaken var så som så men ostemassen var helt klumpete.

Hva er det som har skjedd?

nøtta 26-01-09 23:27

Sv: Gerds ostekake
 
er det noen som vet?
Er det bedre å tine den på benken? ta stykkene ut av boksen?

:)

Ella-A 27-01-09 02:51

Sv: Gerds ostekake
 
ja hvordan er det å ta den opp og sånn? jeg hadde for mye smør i bunnen så den ble skikkelig kvalm, hadde 150 liksom, trodde jeg måtte ha så mye for å få den til å holde seg sammen, for jeg er ikke så flink å hakke mandler så gadd ikke hakke alle så pent, men den ble IKKE god, så tenkte å bare fryse midten og geleen på toppen, men hvordan blir det å tine det opp? må den stå hele dagen? for stortsett vil jeg jo ha med en gang jeg ser den, ikke ta opp om morgenen og spise om kvelden liksom..:p

luringen 27-01-09 09:27

Sv: Gerds ostekake
 
ett stykke går fort å tine på benken. Hele kaka et par timer vel

Ella-A 28-01-09 03:14

Sv: Gerds ostekake
 
okei, men går vel greit å bare tine ett og ett stk om gangen da, det er jo alt man trenger :D Det er jo egentlig kjempelurt! Men hvordan fryser dere det, i poser eller små bokser eller? har bare fryser under kjøleskapet så den er veldig liten, ikke plass til mye der.. :(

Pearl 28-01-09 17:58

Sv: Gerds ostekake
 
Jeg kan ikke lage denne kaken annet enn når det er fest. Jeg kan bare ikke ha den i huset. Sist jeg hadde fest hadde jeg Gerds ostekake til frokost, lunsj og middag dagen etter. :D

Ella-A 29-01-09 01:12

Sv: Gerds ostekake
 
oi! Jeg er like hekta på bringrbær med fløte jeg, første gangen jeg smakte det var det ikke så godt men andre gangen og de tjue gangene etter var det NYDELIG! Vil nesten gråte når det er tomt.. samme med kakao lagd på fløte. Ikke det, kaka er god den også, men veldig mektig :D

Ella-A 29-01-09 01:12

Sv: Gerds ostekake
 
har denne kaka i kjøleskapet, har spist ca 1/10 av den på 6 dager..:p så tror kanskje den må gå i søplet imorgen siden jeg ikke har fryst den enda..:(

aldrimerjollycola 29-01-09 10:30

Sv: Gerds ostekake
 
supergod kake!! har fryst den ned stykkvis i hver sin pose.
synes faktisk bunnen var veldig god, jeg da, og liker å ha litt tyggemotstand, så jeg tar litt ekstra finhakka mandler over, jag da!

Ella-A 30-01-09 02:01

Sv: Gerds ostekake
 
må prøve å lage denne med finhakka mandler, for jeg vil gjerne at min kjære skal like den også, kos å spise kake men enda mer å spise kake sammen med sin kjære :D

Tone-G 19-02-09 12:37

Sv: Gerds ostekake
 
Nå står det en bunn i ovnen som jeg skal ha til kaka.. Har nemlig tenkt å bruke søt oopsiebunn under:sikle:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no