Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   spis deg slank (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8239)

Flax 06-03-06 20:28

spis deg slank
 
Hei.
Er det noen her i forumet som personlig har erfaring med konseptet fra www.spisdegslank.no :confused: Smaker maten ok? Er den innenfor det akseptable av det som kan kalles lav karbo mat? Er det nok mat så det ikke er nok en sultediett?
Glad for alle svar :D

jankph 06-03-06 20:48

Sv: spis deg slank
 
Tja...det kan godt være at rettene er lavkarbo. Det ser jo slik ut. men uten en nærmere innholdsdeklarasjon er det umulig å avgjøre. Mine kommentarer til dette opplegget:

1.Det virker på meg som om kalorimengden er satt noe lavt (1100-1400/dag)
2. Frosne ferdigretter kan neppe kalles "sunn" mat, lavkarbo eller ikke.
3. Man lærer ihvertfall ikke å legge om kostholdet ved å spise pakke på pakke med ferdigmat, og det er tross alt der nøkkelen ligger: en varig kostholdsendring, og den får man bare til når man må lage maten selv.
4. Jeg tror jeg skulle fått til langt mer smakfull lavkarbo mat til en langt rimeligere pris om jeg lager maten selv. Da får jeg i det minste mat jeg vet hva er og mat jeg helt sikkert liker.

Just my 2 cents.
Jan.

Anne 06-03-06 21:45

Sv: spis deg slank
 
Hei...legger inn denne jeg så får du rask noen flere svar:p
http://forum.lavkarbo.no/showthread....s+deg+slank%2A

Flax 06-03-06 22:28

Sv: spis deg slank
 
Takk for svar:D da har jeg også tatt meg et standpunkt.!

Nille 06-03-06 23:27

Sv: spis deg slank
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Flax
Hei.
Er det noen her i forumet som personlig har erfaring med konseptet fra www.spisdegslank.no :confused: Smaker maten ok? Er den innenfor det akseptable av det som kan kalles lav karbo mat? Er det nok mat så det ikke er nok en sultediett?
Glad for alle svar :D

Marianne her inne bestilte derfra en stund. Husker hun syns det var lite mat pr måltid og at hun måtte plusse på med mat utenom. Men det kan jo godt hende at de har endret det nå...

HildePåSlankern 09-03-06 23:53

Sv: spis deg slank
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jankph
Tja...det kan godt være at rettene er lavkarbo. Det ser jo slik ut. men uten en nærmere innholdsdeklarasjon er det umulig å avgjøre. Mine kommentarer til dette opplegget:

1.Det virker på meg som om kalorimengden er satt noe lavt (1100-1400/dag)
2. Frosne ferdigretter kan neppe kalles "sunn" mat, lavkarbo eller ikke.
3. Man lærer ihvertfall ikke å legge om kostholdet ved å spise pakke på pakke med ferdigmat, og det er tross alt der nøkkelen ligger: en varig kostholdsendring, og den får man bare til når man må lage maten selv.
4. Jeg tror jeg skulle fått til langt mer smakfull lavkarbo mat til en langt rimeligere pris om jeg lager maten selv. Da får jeg i det minste mat jeg vet hva er og mat jeg helt sikkert liker.

Just my 2 cents.
Jan.

Det positive ved dette opplegget synes jeg er at man kan komme igang raskt og ikke være nødt til å bruke mye tid på å kjøpe mat, lage mat og planlegge måltider, man kan bare ta opp neste måltid fra fryseren, og det tror jeg kan gjøre det lettere for mange å slanke seg. Problemet er vel når man skal begynne å vedlikeholde et vekttap.

Melania 10-03-06 21:11

Sv: spis deg slank
 
Dette har jeg prøvd, men ikke igjen.

Dette er jo først og fremst en sultekur......Du får i deg så lite kcal, og posjonene er så små at det ikke er rart at man går ned i vekt. JEg syns også man får for lite protein.

Joda jeg raste ned i vekt 8 kg på 4 uker, men rett opp igjen når jeg sluttet kuren. De bruker mye ikke lavkarbo mat som anans, kokt gulrot ol i maten, søtstoffer er fruktose etc - jeg hadde mye heller hatt mer mat, mer protein som var lavkarbo. På et riktig Aktinskoshold for man mer mat og mindre karbohydrater

I terorien kan man gå ned av alle matvarer så lenge man spiser lite nok, denne kuren føltes ut som en slik kur..


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no