Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Pølser for viderekomne (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5373)

Forlani 30-05-05 18:35

Pølser for viderekomne
 
Kjøpte meg pølser i butikken i dag, nyhet, gilde spesial --> pølser for viderekomne. :_oy: 4 pølser, 2 løkpølser og 2 krydderwurst. De med krydderwurst hadde "bare" 3 g pr 100g med karbohydrater i seg! Det er jo ikke så aller verst hvis man får veeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig lyst på pølser en dag vel!?! :smile:

Tingeling 30-05-05 18:48

Dette har jeg lurt litt på jeg også..

hvor ille er det egentlig å spise en pølse på narvesen uten noe som helst verken oppå eller rundt.. ?? Hvilken pølse er det minst karber i, og evt hvor mange?? Er det noen som vet noe om dette ?? (sannsynligvis ;) )

" Værsågod neste?
Will eller griener ? "

TinaF 30-05-05 19:14

jeg er usikker på hvilke pølser det er minst karber i, men personlig holder jeg meg til kylling/kalkunpølsene som har 5,3 karber per 100g = 2 pølser. Vanlige wienerpølser har nok litt mindre, men jeg innbiller meg at kylling/kalkunpølsene er bedre for meg. Når det gjelder pølsene på narvesen tror jeg du kan ta det rolig, det er nok ikke altfor mye i dem, men jeg ville ikke gått helt bananas og spist mange da.. Nå som det er snakk om pølser går det jo an å nevne at det ikke er så gale å spise pølse om morgenen, og det er spesielt godt å ha i omelett ;) kanskje du kan søke på gilde på nett.. de har sikkert næringsinnholdsliste over de forskjellige matvarene sine, kylling/kalkun er prior

Daizy 30-05-05 19:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tingeling
Dette har jeg lurt litt på jeg også..

hvor ille er det egentlig å spise en pølse på narvesen uten noe som helst verken oppå eller rundt.. ?? Hvilken pølse er det minst karber i, og evt hvor mange?? Er det noen som vet noe om dette ?? (sannsynligvis ;) )

" Værsågod neste?
Will eller griener ? "

Sjekka ut leiv-vidar's hjemmesider (er vel de pølsene som selges hos narvesen) Ostepølse har max 6 kh i seg per 100 gram. Vet ikke helt hva en sånn ostepølse veier, men under 100 gram vel :) Jeg pleier å spise en sånn med bacon surra rundt seg og rekesalat på som fast-food alternativ :sikle:

TinaF 30-05-05 21:35

nå er ikke jeg kjent med pølsene fra narvesen, men en vanlig grillpølse veier i hvert fall 50g, og den er ganske liten.. jeg tipper på at narvesen ostepølse veier enten 100g el litt under

Jenny 30-05-05 22:18

I Stavanger er det en slakter som lager all slags forskjellige pølser med null karbohydrater. Det er slakter Idsøe for de som er interesserte. Jeg har ikke fått prøvd de enda, men de skal være kjempegode. Idsøe er kjent for sin ypperlige kvalitet på kjøttvarene.

Nille 30-05-05 23:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jenny
I Stavanger er det en slakter som lager all slags forskjellige pølser med null karbohydrater. Det er slakter Idsøe for de som er interesserte. Jeg har ikke fått prøvd de enda, men de skal være kjempegode. Idsøe er kjent for sin ypperlige kvalitet på kjøttvarene.

Kan jeg skrive under på ! Jeg handler der altfor ofte !! :D

Torkil 30-05-05 23:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jenny
I Stavanger er det en slakter som lager all slags forskjellige pølser med null karbohydrater. Det er slakter Idsøe for de som er interesserte. Jeg har ikke fått prøvd de enda, men de skal være kjempegode. Idsøe er kjent for sin ypperlige kvalitet på kjøttvarene.

Hei
I Norge er det tilladt å tilsette 6 gram potetmel eller annen KH til pølser ( for å klistre dem sammen) derfor inneholder de fleste pølser nettopp 6 gram KH pr 100 gram pølse. ( potetmel er visst billigere enn kjøtt ) egentlig trenger man bare 2 gram potetmel for at pølsen skal henge sammen.
Ketolysepoølser fåt pr. i dag i Aust og Vestagder ( menybutikker). De inneholder 0,2 gram KH / 100 gram. De er klistret sammen med soyaprotein.

Jeg gjetter at Narvesenpølser inneholder - ja nettopp - 6 gram KH / 100 gram.

Vennlig Hilsen
Torkil

gunda 02-06-05 14:53

pølser uten karbo
 
Hei jeg var på smart club her i oslo får en stund siden og der fant jeg en type pølser som het krakov disse hadde null karbohydrater. og smakte helt fotreffelig

uco 02-06-05 15:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gunda
Hei jeg var på smart club her i oslo får en stund siden og der fant jeg en type pølser som het krakov disse hadde null karbohydrater. og smakte helt fotreffelig

!!!! Da må jeg til Smartclub!!! Pølser.. yami.. :D Har de sånn for alle adgang på lørdager enda??

Forlani 02-06-05 15:51

Sitat:

Har de sånn for alle adgang på lørdager enda??
Jeg mener og er ganske sikker på at det er gratis adgang for alle nå på smart club. Uavhengig av dag.

CecilieM 02-06-05 16:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jenny
I Stavanger er det en slakter som lager all slags forskjellige pølser med null karbohydrater. Det er slakter Idsøe for de som er interesserte. Jeg har ikke fått prøvd de enda, men de skal være kjempegode. Idsøe er kjent for sin ypperlige kvalitet på kjøttvarene.

Da lurer jeg på, hvor holder slakter Idsøe hus?:)

Nille 02-06-05 19:13

Slakter Idsø ligger rett over gaten fra Magasin Blå (som ligger rett ved siden av parkeringhuset på Jorenholmen) ....:D

Her har du info http://www.idsoe.no/

http://www.inbusiness.no/prosjekt/id...kart_idsoe.jpg

Nika 25-06-05 16:31

Pølser med lite karbo.
 
Var innom ICA i dag (Bergensområdet). Der fant jeg pølser med bare 1g karbo pr. 100 g. Det var riktignok urte og hvitløkspølser (herregårdspøler fra SPIS) - og litt dyre var de også, men de smakte slett ikke verst.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no