Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Dr Lindbergs (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Skravletråd for Lindbergerne (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31954)

nellie 14-03-10 13:00

Skravletråd for Lindbergerne
 
Det er jo ikke så ille mange her som spiser Lindbergsk, så det hadde kanskje vært fint å hatt en skravletråd for oss hvor vi kan dele oppskrifter og erfaringer?

EmilyB 14-03-10 23:23

Sv: Skravletråd for Lindbergerene
 
Det synes jeg var en god idé! Har lett etter en sånn tråd :)

nellie 14-03-10 23:35

Sv: Skravletråd for Lindbergerene
 
Det er ikke noe overveldende respons her akkurat:p Er vel ikke så mange Lindbergere som benytter seg av forumet, virker det som.

Karissima 14-03-10 23:39

Sv: Skravletråd for Lindbergerene
 
Synes i det hele tatt at det er ganske så rolig i kveld :)

Momse 15-03-10 08:07

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
God morgen :)

Tenkte jeg kunne henge meg på skravletråden, jeg :D

Akkurat nå spiser jeg omtrent "statlig", men det blir back to Fedonish snarest!!!
Jeg driver nemlig på å bli utredet for diabetes 1, må derfor teste om kroppen takler sukker...:rolleyes:
Jeg tror nok ikke jeg har dia 1, da...Målingene er så fine, så ;)

Skal vel til Endokrinologen om ca 1 uke. Kommer litt an på hva de sier, men regner med at jeg er heeelt Fedon etter det :P

Ha en fin dag, alle sammen :)

EmilyB 15-03-10 11:31

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Jeg skal utredes for diabetes 2. Det vil si, jeg tror vel egentlig at jeg har det. Tok blodprøver for flere år siden og de tyder på det, men legen fulgte det aldri opp den gangen. Siden da har jeg gått ned mye i vekt, så det blir spennende å se hva målingene viser. Har time hos spesialist til uken og blir godt å gå til en lege som har mye kunnskap om dette, fremfor at jeg må sitte og undervise legen i pcos og lavkarbo. Det har stort sett vært gjennomgående tidligere.

nellie 15-03-10 11:41

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Momse (Innlegg 847962)
God morgen :)

Tenkte jeg kunne henge meg på skravletråden, jeg :D

Akkurat nå spiser jeg omtrent "statlig", men det blir back to Fedonish snarest!!!
Jeg driver nemlig på å bli utredet for diabetes 1, må derfor teste om kroppen takler sukker...:rolleyes:
Jeg tror nok ikke jeg har dia 1, da...Målingene er så fine, så ;)

Skal vel til Endokrinologen om ca 1 uke. Kommer litt an på hva de sier, men regner med at jeg er heeelt Fedon etter det :P

Ha en fin dag, alle sammen :)

Merkelig måte å finne det ut på. Er det ikke bare til å ta en glukosebelastningstest eller to da? Ser du har en liten baby. Hadde du svangerskapsdiabetes? Har selv ei lita snuppe på 5 måneder:love:

Momse 15-03-10 11:55

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 848078)
Merkelig måte å finne det ut på. Er det ikke bare til å ta en glukosebelastningstest eller to da? Ser du har en liten baby. Hadde du svangerskapsdiabetes? Har selv ei lita snuppe på 5 måneder:love:


Jeg tok glukosebelastning når jeg var gravid, men den var helt fin, så ingen svangerskapsdiabetes :)
Tror heller ikke jeg har dia 1...Men merkelig at jeg hadde høye målinger da jeg ble innlagt :confused:

Grunnen til at de mistenker dia 1 er at jeg ble akutt innlagt på medisinsk intensiv overvåkning for 2 uker siden. Trodde jeg hadde omgangssyke, var kjempedårlig og fikk ikke i meg mat eller drikke. Pga ammingen oppsøkte jeg lege...Ble innlagt med en gang siden jeg var så dårlig, og da så de at blodprøver og urinprøve var helt på bærtur, fikk kjempevondt i nyreregionen bak på ene siden, og måtte få morfin :eek:
I ettertid fikk jeg vite at jeg var veldig nær hjertestans :eek:
Ble overvåket i 3 døgn, og etter hvert normaliserte alle prøvene seg. Legene kaller meg en nøtt, og prøver å finne ut av hva som forårsaket det :confused:

Her er lillegutt 6,5 uker allerede :love:
Du verden så for tiden går :eek:

nellie 15-03-10 12:03

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Momse (Innlegg 848086)
Jeg tok glukosebelastning når jeg var gravid, men den var helt fin, så ingen svangerskapsdiabetes :)
Tror heller ikke jeg har dia 1...Men merkelig at jeg hadde høye målinger da jeg ble innlagt :confused:

Grunnen til at de mistenker dia 1 er at jeg ble akutt innlagt på medisinsk intensiv overvåkning for 2 uker siden. Trodde jeg hadde omgangssyke, var kjempedårlig og fikk ikke i meg mat eller drikke. Pga ammingen oppsøkte jeg lege...Ble innlagt med en gang siden jeg var så dårlig, og da så de at blodprøver og urinprøve var helt på bærtur, fikk kjempevondt i nyreregionen bak på ene siden, og måtte få morfin :eek:
I ettertid fikk jeg vite at jeg var veldig nær hjertestans :eek:
Ble overvåket i 3 døgn, og etter hvert normaliserte alle prøvene seg. Legene kaller meg en nøtt, og prøver å finne ut av hva som forårsaket det :confused:

Her er lillegutt 6,5 uker allerede :love:
Du verden så for tiden går :eek:

Så rare greier da.
Håper de finner ut av det og at det hvertfall ikke skjer igjen.

Jeg hadde svangerskapsdiabetes nemlig. Eller.. testen var ikke "ille nok" til at de kalte det for svangerskapsdiabetes, men jeg var nære ved å få det.

Tiden går altfor fort! kan ikke tro at det snart er et halvt år siden hun kom. Huffhuffhuff. Gjelder å ta vare på øyeblikkene.

nellie 15-03-10 12:04

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Jeg hadde forresten veiedag i dag og hadde gått ned 0.8 kilo:D wohooo

Momse 15-03-10 12:13

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Så flink du er :heia:

Husker du verdiene dine på glukosebelastningen din?
Mine var 4,6 og 5,8! Og det er jo kjempefint!!
Hadde spor av sukker i urinen en gang.

Nå når jeg var innlagt hadde jeg også sukker i urinen, sammen med proteiner og ketoner (Men det er jo ikke så rart, var jo dehydrert!)

De to høyeste målingene mine her hjemme nå, er 7,0 og 7,5. Begge gangene etter å ha spist litt snop etter frokost og kvelds...:o

nellie 15-03-10 12:57

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Momse (Innlegg 848091)
Så flink du er :heia:

Husker du verdiene dine på glukosebelastningen din?
Mine var 4,6 og 5,8! Og det er jo kjempefint!!
Hadde spor av sukker i urinen en gang.

Nå når jeg var innlagt hadde jeg også sukker i urinen, sammen med proteiner og ketoner (Men det er jo ikke så rart, var jo dehydrert!)

De to høyeste målingene mine her hjemme nå, er 7,0 og 7,5. Begge gangene etter å ha spist litt snop etter frokost og kvelds...:o


Jeg husker ikke helt, men de var rett under der hvor de reagerer på sykehuset her. Jeg hadde aldri noe i urina, så det ble liksom ikke noe mer ut av det enn at jeg fikk noen ekstra vekstestimeringer. Men snuppa var akkurat midt på normalen, størrelsesmessig, når hun ble født og hadde ikke noe kluss med blodsukkeret sitt, så det hadde ikke noe å si.
Har slitt med lavt blodsukker før, så noe gærnt er det:) men håper jo det går over når jeg får slanket meg ned litt da..

Momse 15-03-10 14:09

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Pjokken min ble estimert til å bli stor, 4-4,5kg, to ganger, men han var også gjennomsnittlig når han ble født. (3455g + 51cm)
Tenkte at "jaja, sikkert pga svangerskapsdiabetes..", men så hadde jeg jo ikke det, og ikke ble han stor heller :D

På MIO, der jeg var innlagt, fikk jeg en foreløpig, usikker diagnose; ketoacidose, dehydrering og feil i glukosemetabolismen, så et eller annet er det/var det gale med meg også... :rolleyes:
Nå er jeg såkalt "normalvektig", da, så vet ikke hva som skal til, jeg... Kan jo ha f.eks insulinresistens likavel. Insulin produserer jeg tydeligvis fint iom at målingene er helt fine nå :confused: Hmm....

nellie 15-03-10 14:25

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
hehe. mi ble estimert til å veie mindre enn gjennomsnittet.. rundt 3150 på termin. men hun kom ei uke på overtid og veide 3680. Blir ikke stort mer gjennomsnittlig enn det, ei uke på overtid:p

Er ikke rart du blir litt forvirret. Håper hvertfall ikke det skjer igjen:)

EmilyB 15-03-10 18:23

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 848090)
Jeg hadde forresten veiedag i dag og hadde gått ned 0.8 kilo:D wohooo

Gratulerer :)

nellie 15-03-10 18:54

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av EmilyB (Innlegg 848280)
Gratulerer :)

tusen takk:D

Cyan 15-03-10 20:55

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Jeg spiser også Lindbergsk :ja:
Jeg har fått konstatert svangerskapsdiabetes. Ble heldigvis oppdaget så tidlig som i uke 20, og jeg får veldig tett oppfølging på Rikshospitalet.

Før jeg ble gravid spiste jeg semiketogent, og når jeg ble gravid gikk jeg over til Lav GI, men endte etterhvert opp med å spise tilnærmet GR med en rekke utskeielser. Nå trives jeg utrolig godt med dette Lindbergske kostholdet mitt, så jeg kommer nok til å fortsette med noe a'la det (litt strengere Lindberg) etter graviditeten forutsatt at jeg går ned i vekt da :)

nellie 15-03-10 21:00

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Cyan er supergraviden:heia:

Cyan 15-03-10 21:03

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Sitat:

Cyan er supergraviden
aawww, søta :suss: Men jeg har jo ikke noe valg da ;)

Wiki 15-03-10 21:59

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Heisann damer!!! :D

Jeg slenger meg gjerne med på litt skravling jeg :D

Jeg prøver meg på litt fedonsk kost her nå, i håp om å gå ned et par, tre, fire, tolv, tjue kilo...
Men også fordi jeg er under utredning for PCOS, og at jeg kjenner at kroppen liker seg GODT uten alt for mange karbo.. Hvetemel er som en BOMBE i magan iallefall!
SÅ håper at jeg klarer å få dette til en livsstil, som følger meg resten av livet - og at jeg får et bedre liv etterhvert..

Misforstå meg rett ;) jeg har et godt liv nå også, med samboer og sønn som jeg elsker over alt på jord - men et bedre liv for meg selv, inni meg selv - og utenpå.

Sånn utenom kostholdet prøver jeg å gå meg turer på 1 time, i raskt tempo - med noen fååå intervaller med løping innimellom (haaater å løpe!) så ofte jeg kan..
Samboeren min er sjømann, så når han er ute - går jeg bananas på elipsemaskinen.. (puuuuiiiihhh...)

Gleder meg til å bli litt bedre kjent med dere!! :D

Også lurte jeg på, kunne vi ikke laget en FEDON-oppskriftståd her inne?
Blir litt forvirra ute i LK forumet jeg - finner liksom ikke helt fram i oppskriftene..

Charlott 15-03-10 22:01

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Hadde fortsatt fanen med Fedon-oppskrifter åpen, kanskje du finner noen tips? :)

Wiki 15-03-10 22:05

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Åååååååhhhh!! Tuuusen takk Charlott!!! :D :D :D

Charlott 15-03-10 22:07

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Bare hyggelig! :D

nellie 15-03-10 22:48

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Forumet har vel blitt litt uoversiktlig med tiden. Jeg bruker de fleste oppskriftene som er ment for ketolyse, atkins osv men tar bare og defetter de litt og tilpasser porsjonene til håndflatemodellen.

nellie 15-03-10 22:49

Sv: Skravletråd for Lindbergerne
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 848407)
Hadde fortsatt fanen med Fedon-oppskrifter åpen, kanskje du finner noen tips? :)

oo. der var det mye godt:sikle:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no